Beantwoord

Vind deze leraar mij leuk ?

  • 3 March 2020
  • 9 reacties
  • 985 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo 👋🏼 

ik ben een meisje maar er is een knappe docent hij is heel knap maar ik kende hem al eerder want mijn familielid zit op dezelfde school ik hielp mee toen ik in groep 7 ofz zat vanwege mijn broer en er was zo iets met ouders en ik mocht mee want ik kon niet naar huis dus ik ging mee helpen het was zijn eerste jaar en hij was super lief, grappig, spontaan, sociaal en hij maakte steeds grapjes met mij toen ik op die school kwam nou ik herkende hem weer en ik had het gevoel hij mij ook.

 

ik zei weer van hoe ik hem kende en hij wist weer wie ik was hij herkende me vlgsm wel maar je doet zeg ma van die dingen zoals kerstmarkten enz en hij kwam nagelakken omdat ik en een vriendin dat vroegen haha 😂👍 en hij deed 1 nagel kleur andere doorzichtig haha en hij ging wachten totdat het droog was maar hij ging zo met zijn hand 🖐 zo naar mijn pools super grappig en zei is het al droog want ik zat er langs en toen zei ik zo van even kijken ging met mijn vinger over zijn nagel voelen of het droog was heel voorzichtig en ik hoorde van mijn vriendin dat hij een beetje cute naar me keek.

 

ook steeds als hij langs loopt of ik langs loop kijkt hij steeds naar me nii zo vies ofz want hij is alles behalve een pedofiel maar gwn naar me ogen.

 

ook een x toen hij een x bij een tafel stond aan de over kant en ik met een vriendin aan het praten was keek hij steeds mijn kant op en dan over me heen naar mij over me heen naar mij zo steeds. 
 

p.s ik heb hem niet als docent maar het is wel een docent waar ik veel contact mee heb heel veel eig.

 

ik vraag me af wrm kijkt hij zoveel ik stoor me er niet aan maar ik ben gwn benieuwd wat denken jullie xx 

icon

Beste antwoord door AmberD 3 March 2020, 18:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

 

Het zou mogelijk kunnen zijn dat die leraar je leuk vindt.

Maar omdat jij nog minderjarig bent en hij (neem ik aan) meerderjarig is, is het strafbaar als jullie een relatie krijgen, geen onderscheid tussen een vrijwillige- en onvrijwillige relatie.

 

Ik heb de info van deze site (Als de link het niet doet, kopieer ‘deze’ dan en plak hem in zoekresultaten).

 

Amber

Hey,

 

Het zou mogelijk kunnen zijn dat die leraar je leuk vindt.

Maar omdat jij nog minderjarig bent en hij (neem ik aan) meerderjarig is, is het strafbaar als jullie een relatie krijgen, geen onderscheid tussen een vrijwillige- en onvrijwillige relatie.

(...)

Hey Amber ❤️
 

ik ben ook niet van plan dat we een relatie krijgen en hij ook niet want hij is nii zo’n type maar ik wil alleen weten wat er dan is of hij me gwn een speciale leerling vind ofz idk 

Reputatie 2
Badge +1

Heeyyy

Zo te horen vindt je leraar je wel gewoon erg aardig. Of er meer achter zit, weet ik niet. Ik heb zelf ook een docente waar ik als het ware een soort band mee heb, zij glimlacht en knipoogt ook vaak naar me. 

Weet je of hij een relatie heeft? Ik denk zelf dat het niet heel veel hoeft te betekenen. Soms klikt het met mensen, soms niet. Dat kan natuurlijk ook bij leraar en leerling, dus waarschijnlijk vindt ie je wel erg aardig 😜

 

Greetzzz Daniëlle 

(...)

Weet je of hij een relatie heeft? Ik denk zelf dat het niet heel veel hoeft te betekenen. Soms klikt het met mensen, soms niet. Dat kan natuurlijk ook bij leraar en leerling, dus waarschijnlijk vindt ie je wel erg aardig 😜

 

Greetzzz Daniëlle 

Hey 

Daniëlle hij heeft geen relatie❤️

Hoi

 

Een docent en een leerling horen geen relatie te hebben. Niet alleen speelt het leeftijdsverschil hier een rol, maar ook het verschil in “macht”. Als jullie twee een relatie zouden krijgen, zou je docent ervan beschuldigd kunnen worden dat hij zijn status misbruikt. 

 

Je kan een docent gerust leuk vinden, maar een relatie tussen jullie beiden is niet toegestaan. Ook hoort deze docent jou in principe te behandelen als alle andere leerlingen. Best ga je op zoek naar een leeftijdsgenoot waar je je tot aangetrokken voelt. 

 

Gr. Kenshin

In België is het - vreemd genoeg - niet strafbaar als een leerkracht een (seksuele) relatie begint met een leerling. ... Het schoolbestuur kan in het arbeidsreglement (dat is het contract tussen de school en alle personeelsleden) schrijven dat een leerkracht geen relatie mag starten met een minderjarige (-18).

 

 

Deze informatie heb ik gevonden op het internet. Ik hoop dat je hier alvast meer aan hebt. In Nederland is het verboden!

In België is het - vreemd genoeg - niet strafbaar als een leerkracht een (seksuele) relatie begint met een leerling. Die leerling moet wel zestien jaar of ouder zijn én moet instemmen met de relatie. Is de leerling jonger dan zestien? Of gaf de leerling geen toestemming voor de (seksuele) relatie? Dan is het gedrag van de leerkracht strafbaar. De rechter oordeelt daar over na onderzoek van de politie.

(dat is het contract tussen de school en alle personeelsleden) schrijven dat een leerkracht geen relatie mag starten met een minderjarige (-18). Veel experten vinden dat een goede zaak. De leerkracht heeft een gezagspositie tegenover de leerling en mag die macht niet misbruiken. Bij het overtreden van een duidelijke regel in het arbeidsreglement, kan de school meteen ingrijpen en de leerkracht bijvoorbeeld schorsen of ontslaan.

In Nederland zijn de regels anders. Daar is een relatie tussen een docent en een leerling tot 18 jaar altijd strafbaar. Personeelsleden op school hebben ook de plicht om deze relaties te melden. Zelfs bij meerderjarige leerlingen kan de rechter een leerkracht straffen als hij vindt dat er misbruik is van een 'aan de zorg van de leerkracht toevertrouwde leerling'.

 

Dit is even ter info hierboven. Ik denk dat je leraar je gewoon graag heeft als leerling. Zo heb jij dat ook met die ene leraar heb ik liever dan de andere. Je kan hem misschien daarover aanspreken waarom hij zo naar je kijkt. Vragen kost niets. Heel veel succes

Het zou kunnen dat die je leuk vind maar wat ook kan is dat die het gewoon gezellig vind altijd dat lesgeven en serieus zijn worden docenten ook wel eens zat. Ik merk zelf dat mijn vriendinnen en ik ook wel is gewoon in de pauze ofzo langs gaan bij docenten. Het is gewoon een beetje klieren zowel de docenten klieren ons als wij hun. Ze zijn dan heel anders dan in de les vaak ze beginnen gewoon te ontspannen. Het is niet meer ik ben de docent en jullie doen wat ik zeg maar het is gewoon een beetje grappig. Nu zijn er dan docenten die me bijvoorbeeld een knuffel geven of even vragen of ik langs kan komen omdat ze het gevoel hebben dat het niet goed met me gaat. Dit is niks anders dan gewoon aardig en geïnteresseerd zijn. Ik denk dus niet zo zeer dat hij je echt leuk leuk vind maar dat hij je gwn het gevoel wilt geven dat je hem kan vertrouwen en dat hij een beetje lol wilt maken.  hoop dat je er iets aan hebt!

 

xx

Het is niet raar hoor!! Ik heb dat gevoel ook wel eens mijn mentor heeft me wel is opgetild en van sommige docenten krijg ik ook wel is een knuffel. Met mijn mentor breng ik in verhouding met de rest van de klas veel tijd door (omdat ik langdurig ziek ben en school mij hierbij begeleid) ik denk dat nooit verkeerd van iew een docent zit aan me maar ik denk ook wel is na over een relatie met een docent. Het is niet raar hoor. Maar je moet even kijken of je echt verliefd bent of dat je hem gewoon als een vaderfiguur wilt zien. Het kan zo zijn dat je hem gewoon graag wilt vertrouwen en met hem wilt praten/ bij hem kan huilen, maar ook met hem kan lachen.

Reageer