Vraag

verward

  • 10 November 2023
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Ik ben heel erg in de war over best veel dingen. Ik was als kind al obsessed met het idee van een vriendje krijgen. alles draaide in mijn hoofd om jongens. wel zei ik vaak dingen over meisjes. Bijvoorbeeld: "ik zou haar daten als ik een jongen was!". Ik ben gelovig opgevoed, dus ik ben opgevoed met het idee dat een relatie een man en een vrouw moet zijn, een vrouw met een vrouw zou raar zijn. Nu besef ik me dat dat niet raar is. Ik weet van mezelf dat ik bi ben.

Ik merk dat ik met jongens niet meer zou willen doen dan zoenen. Ik krijg wel gevoelens voor jongens, maar zodra het over meer dan zoenen gaat word ik bang ofzo. Ik moet ook vaak huilen als jongens erover beginnen. Dit gebeurt steeds meer, want ik ben nu eenmaal de leeftijd waarop dat interessant begint te worden voor iedereen. Ik ben bijna 16 en heb 1 keer gezoend met iemand, puur om het achter me te laten. tijdens die zoen kreeg ik een soort paniekerig gevoel, omdat ik niet wist wat ik aan het doen was. Ik heb het gevoel dat ik achterloop, maar ik durf het niet ofzo. met een meisje zoenen of meer dan dat doen lijkt me dus helemaal niet eng. Maar ik ben nog maar 1 keer verliefd geweest op een meisje, en dat is niks geworden. 

Ik word helemaal niet opgewonden door het idee iets te doen met een jongen. Wel met meisjes. Ik snap er helemaal niks van, want ik kijk dus wel veel meer naar jongens dan naar meisjes. Ik wil best graag een vriendje, maar ik wil geen seksuele dingen doen.

Ik praat nu dus met een jongen die ik echt heel leuk vind, en  hij vindt mij ook leuk, alleen maakt ie soms dus seksueel getinte grapjes. Geen erge grapjes ofzo, maar ik word er soms een beetje oncomfortabel door omdat ik weet dat ik geen interesse heb in dat soort dingen. Ik weet dat ik niet dingen moet doen waar ik me niet fijn bij voel, maar ik wil ook gewoon normaal zijn. Ik ben bang dat als ik dit tegen hem zeg, ik hem kwijtraak. Ik weet niet wat ik moet doen.


1 reactie

Reputatie 3
Badge

Hee, ik ben ook bi en herken heel erg dat je het een wel en het ander niet wilt doen.

Het is best normaal dat je bijv 80% op vrouwen valt en maar 20% op jongens, of wat dan ook precies.

Een paniek gevoel bij zoenen is voor de eerste keren wel logisch maar het is wel belangrijk dat je het wilt en het niet doet omdat mensen zouden vinden dat je achterloopt. Als je het echt wilt zal je er vanzelf wel comfortabel bij voelen. 

Ook met de jongen waar je nu mee praat, doe alsjeblieft alleen iets als jij het wilt. Je kunt misschien vertellen dat je nog niet zoveel sexuele dingen hebt gedaan, je hoeft niet gelijk alles te vertellen over wat je lastig vind maar gewoon kort over dat je het spannend vind en twijfeld. 

Het heeft tijd nodig om erachter te komen wat je sexualiteit nou precies is, misschien ben je wel lesbisch? Dat klinkt nu wrs nog onlogisch als je wel gevoelens hebt voor jongens maar het heeft echt tijd nodig om er achter te komen. 

Voor nu zou ik echt alleen dingen doen die je sowieso fijn vind en er een beetje achter komen wat je wel en niet wilt. Geef het tijd, ga niet te snel  en hopelijk kom je er vanzelf achter wat wel en niet voor jou werkt. Het hoeft dus ook niet persee 50% jongens en 50% meiden of100% meiden te zijn :)

Reageer