Skip to main content
Ik zit in de twee en ben verliefd op iemand uit de vierde.

Hij kent me niet. Ik wil bij dezelfde klassen vereniging.

Maar is het een leeftijds probleem? En vallen jongens wel op jongere meisjes? Hoe kom je goed in gesprek?
Zelf ben ik van mening dat een leeftijdsverschil van twee jaar (hoewel ik niet weet hoe groot dat verschil werkelijk is) redelijk groot kan zijn.

In die jaren kan er redelijk wat verschil ontstaan met fysieke en psychische ontwikkeling, wat niet al te handig is met relaties.

Jongens kunnen zeker vallen op dames die wat jonger zijn, dus de kans bestaat er.

Ik denk dat je hem misschien het beste via sociale media kunt benaderen, tenzij je al op andere manieren met hem in contact kunt komen.

Via andere activiteiten zoals clubs e.d.

Het zou namelijk vrij ontmoedigend kunnen zijn als je hem zomaar aan zou moeten spreken terwijl hij met een groepje onbekende mensen staat te praten.
Neejoh ikzelf ben 14 heb met een jongen (al een jaar lang) die bijna 17 is (over 4 mnd) dus inprincipe geen probleem
Ik was 13 toen ik mijn eerste vriendje had die 15 was. Dat was hetzelfde. Kan dus prima. Jongens vallen wel op jongere meisjes. Meestal heeft een oudere jongen ook wat meer ervaring al met liefde en sex. Dat is ook fijn. Mijn vriendje van toen was geen maagd meer toen ik de eerste keer sex had op mn 13e, en dat vond ik heel fijn.
Hallo, Pink,

Het leeftijdsverschil is geen probleem. Liefde overwint alles, geloof me maar.

Hoe je hem moet aanspreken is moeilijker. Volgens de 'normen en waarden' moeten jongens altijd de eerste stap zetten, ook al zijn de meesten daar te zenuwachtig voor. Jongens vinden het dus ook fijn als meiden de eerste stap zetten. Je kunt dus gewoon doen alsof je een nieuwe vriend aan het maken bent, net als vroeger. Gewoon 'hallo' zeggen en over normale dingen praten.

Praten is niet moeilijk, neem ik aan, alleen het ijs moet nog even gebroken worden.

Groetjes,

De Persoon Zonder Naam

Reageer