Vraag

Verliefd zijn op oudere vrouw

  • 30 March 2019
  • 1 reactie
  • 230 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben dus verliefd op iemand die ik al best wel lang ken. Enigste is, ze is wel veel ouder. Ik weet niet haar leeftijd precies, want bij iemand anders zei se 23, Marr tegen mij had ze gezegd dat ze 26 is. Ik ben nu 14. Ze zei dat ik haar vriendin wel kon worden als ik 18 was geworden, dus 4 jaar te gaan. Maar wat moet ik nu doen? Want we flirten best wel, want ze noemt me baby (ze heeft me geadopteerd dus ik ben haar baby, zij is mn mommy) en tja... Ze zei ook dat ze mij heel erg knap vond etc.

1 reactie

Hey!

Dit is ene beetje dubbel, aan de ene kant is ze wel een stuk ouders, maar aan de andere kant valt er aan liefde niets te doen.
Het lijkt me niet zo handig om een relatie aan te gaan nu omdat jullie in totaal verschillende levensfases zitten en dat voor problemen kan zorgen, zeker al wetende dat jij nog minderjarig bent en er een heleboel dingen zijn die ook volgens de wet voor haar anders zijn dan voor jou (denk maar aan seksualiteit).
Ik vind het op zich wel slim wat ze zei over een relatie hebben als jij 18 bent.

Ik maak me wel een beetje zorgen over het feit dat ze liegt over haar leeftijd tegen jou/anderen. Dit is echt geen goed begin voor een relatie en zeker niet als je sowieso al met een leeftijdsverschil zit. Eerlijkheid is altijd belangrijk, maar om een eventuele relatie te starten is iets als dat toch echt wel essentieel.
Vraag haar eens of je haar identiteitskaart mag zien ivm. haar leeftijd?

Durf je hierover te vertellen tegen je ouders? Dat voelt vaak een beetje gĂȘnant om te doen, maar zeker bij een relatie als deze lijkt het me nuttig dat je ouders het van jou horen en niet plots ontdekken...

Ik zou je persoonlijk de raad dus geven om hier nog mee te wachten, tot je meerderjarig bent, maar vooral tot alles uitgeklaard is en je zeker bent dat je niet met louche personen omgaat!

Groetjes
Lot

Reageer