Skip to main content

Verliefd, wat nu?

• February 11, 2026
  • 9 reacties
  • 118 Bekeken

xxx_char
Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal, 

Ik ben 15 jaar en ik zit in de 4e klas. Er zit is dus een jongen (in dit verhaal heet hij even Sem) op school die ik best wel leuk vind, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.

In de afgelopen jaren zat ik met Sem in de klas. In de eerste en tweede vond ik hem vooral heel irritant, maar ergens in de 3e begon ik hem ineens leuk te vinden. Hij deed ook een stuk aardiger (in het algemeen, maar ook tegen mij, niet dat hij daarvoor onaardig was tegen mij) en ineens vond ik hem wel knap en leuk. We hebben toen soms gepraat in de klas en we hadden vaak oogcontact, maar verder is er niet heel veel gebeurd. Ik had (en heb hem nog steeds) op snap, alleen ik heb Sem zegmaar toegevoegd in de 1ste en op een gegeven moment in de 2e zijn we gestopt met snappen, dus ik vond het raar om opeens een snap te sturen. Verder heeft hij me in de 3e ook een keer een berichtje gestuurd op WhatsApp om iets te vragen over een toets, maar daarna hadden we niet een heel gesprek ofz. 

In de zomervakantie besloot ik dan ook dat ik hem maar moest vergeten, omdat het toch niks ging worden. Ik praatte af en toe met een andere jongen in de vakantie, maar moest altijd wel aan Sem denken. Na de vakantie zag ik hem weer (maar we zitten niet meer in dezelfde klas en hebben geen lessen samen). Ik voelde meteen weer dat verliefde gevoel. Toch heb ik het weer een tijdje proberen los te laten en omdat ik het drukker kreeg met school, lukte dit best wel. 

Toch hadden we afgelopen week een soort dag met de hele 4e, dus ik heb Sem weer gezien. Hij zag er zo knap uit en ik voelde me weer helemaal verliefd. Ik was ook met mijn vriendinnen aan het praten en Sem met zijn vrienden. We hadden oogcontact met elkaar en ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen. Ik weet nu echt zeker dat ik hem leuk vind, alleen ik weet niet echt wat hij van mij vind en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Zal ik hem gewoon een snap sturen? Ik weet niet echt of ik dat durf, ik ben best wel gevoelig voor afwijzing, na een vorige relatie 2,5 jaar geleden. Ik twijfel gewoon heel erg wat ik moet doen, aan de ene kant denk ik dat ik een snap moet sturen, maar aan de andere kant denk ik, hij heeft mij ook geen snap gestuurd.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? En een vraagje aan de jongens, stel jullie zouden Sem zijn, zouden jullie dan allang een snap gestuurd hebben of zouden jullie ook niks sturen (uit angst voor afwijzing of iets anders)?

9 reacties

sinasappelbroodje
Forum|alt.badge.img+4

shoot your shot 😁😁

Nee maar weet je wat het is, wat als hij nooit meer met je gaat praten. De afwijzing die je dan krijgt is dan veel harder, na middelbareschool ga je hem mischien nog steeds leuk vinden, maar krijg je hem gewoon nooit. Of voor hetzeflde geld haat hij je opeens. Niet om je bang te maken char, maar ik vond het ook eng om een meisje te vertellen hoe ik voelde enzo maar nu haat ze mij. Ik heb best veel spijt, omdat ik gewoon zo bang moest zijn. Of je vergeet hem over de tijd gewoon, maar dat weet je natuurlijk niet. Weet je als je echt zoveel van sem houdt, dan moet je echt wel op een of andere manier afgewezen worden, of dat nu is of waneer julie elkaar nooit meer zien. je gaat sowiso pijn hebben als je niet een relatie met sem krijgt. Of je vind hem niet zo super super leuk, maar dan zijn er echt wel genoeg vissen in de zee. 

begin met een klein gesprekje, vraag hoe het gaat met hem vindt ie vast lief van je. kan geen kwaad, ik hoop het beste voor je char :)))

groetjes,

sinasappelbroodjee

xxx_char
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 11, 2026

shoot your shot 😁😁

Nee maar weet je wat het is, wat als hij nooit meer met je gaat praten. De afwijzing die je dan krijgt is dan veel harder, na middelbareschool ga je hem mischien nog steeds leuk vinden, maar krijg je hem gewoon nooit. Of voor hetzeflde geld haat hij je opeens. Niet om je bang te maken char, maar ik vond het ook eng om een meisje te vertellen hoe ik voelde enzo maar nu haat ze mij. Ik heb best veel spijt, omdat ik gewoon zo bang moest zijn. Of je vergeet hem over de tijd gewoon, maar dat weet je natuurlijk niet. Weet je als je echt zoveel van sem houdt, dan moet je echt wel op een of andere manier afgewezen worden, of dat nu is of waneer julie elkaar nooit meer zien. je gaat sowiso pijn hebben als je niet een relatie met sem krijgt. Of je vind hem niet zo super super leuk, maar dan zijn er echt wel genoeg vissen in de zee. 

begin met een klein gesprekje, vraag hoe het gaat met hem vindt ie vast lief van je. kan geen kwaad, ik hoop het beste voor je char :)))

groetjes,

sinasappelbroodjee

Dankjewel en je hebt idd wel gelijk. Het wordt anders sowieso een ‘afwijzing’. Bedankt ook voor het delen van je eigen verhaal. Ik ga het deze week proberen en ik houd jullie up to date!

Hello
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 11, 2026

ik kan je niet helpen maar ik heb ook het zelfde probleem want ik durf ook niet tegen een bepaald meisje te praten

xxx_char
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 11, 2026

ik kan je niet helpen maar ik heb ook het zelfde probleem want ik durf ook niet tegen een bepaald meisje te praten

Maakt niet uit, klets gezellig mee! Het helpt voor mij in elk geval al dat ik hoor dat meer mensen met het probleem zitten (dat weet je ergens wel, maar toch fijn om te horen) en ik vind het wel fijn dat ik het er met mensen over kan hebben en dat we elkaar een beetje kunnen steunen. Dus wat is jouw verhaal?

sinasappelbroodje
Forum|alt.badge.img+4

Dankjewel en je hebt idd wel gelijk. Het wordt anders sowieso een ‘afwijzing’. Bedankt ook voor het delen van je eigen verhaal. Ik ga het deze week proberen en ik houd jullie up to date!

haha geen probleem veel sucsess 😁😁

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 12, 2026

Hey! Je kunt altijd een berichtje sturen of een praatje gaan maken. Ik natuurlijk niet in zijn hoofd kijken maar misschien heeft hij wel hetzelfde gevoel en durft ook niet zomaar wat te sturen. Je kunt altijd een vraag stellen ergens over of  dat je een grappig bericht stuurt. Zo raar is dat niet. Heb je een school-iets waar je hem een vraag over kunt stellen zo van " ik denk dat jij dat wel weet" ofzoiets? Ik ben een jongen en ik weet zeker dat jongens ook best onzeker zijn en moed moeten verzamelen om een meisje dat je leuk vindt te benaderen. Toch is dat wel de enige manier en uiteindelijk is het niet zo ingewikkeld 😉 gewoon proberen, praten kan altijd en een "smoesje" om een gesprekje te beginnen helpt ook bijvoorbeeld. Nog beter dan socials maar natuurlijk kun je daarmee beginnen.  Heeft hij misschien een hobby waar je iets "over wil weten"? Zulke dingen. Het lukt je vast wel, en hij mag blij zijn met jouw belangstelling hoor 😍

Liefs, Tover xxx

xxx_char
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 16, 2026

Heyy allemaal,

Bedankt voor alle reacties, superlief. Het heeft me wat vertrouwen gegeven, dus afgelopen zaterdagavond heb ik nou eindelijk een snap gestuurd. Gewoon, casual. Hij opende hem die zondag. En liet me op geopend. Vandaag (maandag) stuurde hij me ineens wel een snap. Ik zag het en ging maar m'n make-up doen om later een snap terug te kunnen sturen (ik weet het het is erg) en ik liet hem een uurtje wachten en opende toen z'n snap. Tot mijn teleurstelling een muurfoto. Ik stuurde teleurgesteld een foto van de lucht buiten. Maar hij reageerde vrij snel en toen stuurde wel snel wat face-snaps naar elkaar (in totaal ieder 4 ofz). 

Ik weet nu allemaal niet zo goed wat ik er van moet vinden. Eerst liet hij me op geopend, daarna reageerde die met een saaie snap, maar later toch weer gesnapt. Ik weet het niet zo goed. 

En om op ​@Tover01 terug te komen, ik zit helaas niet meer bij hem in de klas, dus ik heb niet echt goede redenen om met hem te praten over iets. Ook school gerelateerd zijn er geen dingen waar ik het echt over kan hebben, dus ja afwachten. Ik hoop dat het voor hem duidelijk is dat ik een stap heb gezet in zijn richting, want ik durf nu eigenlijk geen verdere stappen te zetten.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 17, 2026

Wat ben ik blij dat ik niet op snapchat zit, als ik hoor hoe dat gewone dingen zo ingewikkeld maakt.  Al die zorgen: hoe snel antwoordt hij?  Wat stuurt hij precies?

Stap gewoon op hem af en spreek hem aan.  Stel voor om iets leuks te gaan doen.  Als hij geen zin heeft, weet je het meteen.  Het is beter om het risico te lopen om afgewezen te worden dan de kans te verspelen op iets moois met hem.  Afgewezen worden kan een beetje pijn doen maar de spijt om een gemiste kans blijft duren.   Go get ‘im, girl!

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 17, 2026

Ik sta ​@Diana  helemaal terzijde over die vreselijke druk die 'socials' met zich meebrengen. Hoe leuk is het om gewoon op een leuke jongen af te stappen en een praatje te maken. Het zijn mensen net als wij 😉. Gooi dat schild van die app van je af en je zult zien hoe leuk en gezond spannend het is om natural contact te maken. Ik heb net als Diana en ​@Tover01  geen van die socials en het ontbreekt mij geenzins aan leuke contacten. Zoals Diana zo mooi zegt "go get 'm" ! 

Groetjes xxxx