Vraag

Verliefd op iemand die mij niet leuk vind.

  • 19 February 2019
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben al een tijdje echt smoor smoor en smoorverliefd op een jongen genaamd P. Ik ben 13 jaar en P( namen uit tekst gehaald door De Kindertelefoon) zit in mijn klas. Ik heb vorig jaar tegen hem gezegd dat ik hem leuk vond waarop hij zei dat hij mij niet leuk vond maar dat hij wel heel graag vrienden wilde blijven. Dit is ook zeker gebeurd want nu,een jaar later, zijn we nog steeds echt super goede vrienden. Het probleem is alleen dat ik mijzelf nooit over hem heen heb gezet. Simpel gezegd gewoon omdat ik het niet kan. Hij is gewoon zo leuk en ik kan het niet loslaten. Mijn vriendinnen zeggen tegen mij, gewoon loslaten en laten gaan hij is het niet waard als hij jou niet wilt. Zeker waar, maar ik kan het gewoon niet. Maakt niet uit wat mensen tegen mij zeggen het lukt gewoon niet en het is doodirritant. Als ik hem zie dan voel ik me smoorverliefd en ik denk 24/7 aan hem. Maar elke avond herinner ik mezelf eraan dat hij mij niet leuk vind en dan lig ik weer de hele avond, te huilen in mijn bed. De tranen stromen weg. Ik vind het vreselijk en ik wil heel graag over hem heen komen. Voor mezelf maar ook voor hem zodat ik gewoon goeie vrienden met hem kan zijn zonder elke avond te huilen. Zelf maakt hij wel eens grapjes over dat hij een meisje knap vind en zijn vrienden zeggen ook altijd tegen hem, denk aan L (zo heet dat meisje) en dan moet hij weer lachen. Ergens weet ik dat hij haar niet echt leuk vind en ik weet 100% zeker dat zij hem niet leuk vind. Maar als hij of zijn vrienden dan weer zo een grapje maken dan moet ik soms gewoon naar de wc rennen om uit te huilen.
Soms geeft hij mij het idee dat hij me misschien wel leuk vind, hij kijkt mij vaak aan tijdens school, etc. Maar ik weet dat hij mij niet leuk vindt. Het is niet zo dat ik hem uit mijn leven wil hebben want ik wil gewoon vrienden blijven. Hij is een van mijn beste vrienden en dat wil ik zeker zo houden.

3 reacties

Hoi

Je bent verliefd op een jongen, maar hij voelt niet hetzelfde voor jou. Da's inderdaad niet fijn 😐

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je over verliefdheid heen kan komen. Veel van de tips heb je al volbracht. Je hebt bijvoorbeeld al aan P verteld over je gevoelens. Een andere tip die ik tegenkwam, is het leren kennen van nieuwe mensen. Je zou een plek kunnen opzoeken waar je nog niet geweest bent, bijvoorbeeld een hobbyclub of centrum waar je vrijwilligerswerk kan doen. Op zo'n plek worden je gedachten even afgeleid, en leer je een hoop nieuwe mensen kennen.

Je kan de gelinkte pagina eens doorlezen. Ik hoop dat die tips je zullen helpen bij het omgaan met je verliefdheid. Hier alvast nog een tip: 'Vergeet niet dat als je liefde jou niet leuk vindt, dat zijn of haar verlies is, en dat er ergens iemand op je wacht die het echt waard is en jou leuk vindt.'

Groetjes
Kenshin
Shit, dit is wel een hele vervelende situatie. Misschien is het goed om een keer een echt goed gesprek over jullie vriendschap te hebben. Dat je ook goed naar hem luistert en dat je je verhaal tegen hem kan doen. Als je je gevoel voor hem dan nog steeds niet een plek hebt kunnen geven, is het misschien een idee om een week ofzo geen contact te hebben met hem. Dit klinkt erg lastig, dat weet ik. Dit heeft mij erg geholpen toen ik in een vergelijkbare situatie was. Wij zijn uiteindelijk gewoon vrienden geworden. Het is niet wat je wilt, maar soms is dat beter.

In ieder geval, erg veel sterkte.
Ik denk dat de beste manier om eroverheen te komen is om afstand te nemen en op andere dingen te focussen. Net als Kenshin al heeft gezegd is het een goed idee om nieuwe mensen te leren kennen. Zorg er in elk geval voor dat je met andere dingen bezig bent. Met afstand nemen bedoel ik minder vaak appjes sturen, instagram berichten, en opzoeken op school.

Als je gedachten 's avonds weer naar hem toe drijven moet je je focussen op je ademhaling, jezelf achter het stuur zetten en denken dat het er nou eenmaal bij hoort en je gedachten weer 100% focussen op je ademhaling. Als je gedachten daarnaa weer afdrijven breng je ze weer rustig terug naar je ademhaling doe dit todat je aan iets anders gaat denken. In het begin is het misschien lastig maar na een tijdje word je hier beter in en kan je je gedachten beter controlleren.

Ik denk dat het een goed idee is om met hem te praten en te vertellen hoe je je voelt en dat je er graag overheen wilt komen en vertelt dat je wat afstand moet nemen voor een tijdje om er echt overheen te komen. Dit geeft voor jou en voor hem duidelijkheid.

Heel veel succes!

Reageer