Vraag

verliefd op een jongen bij de sport. contact leggen?

  • 30 November 2019
  • 1 reactie
  • 149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, ik wil dit even kwijt en graag advies! (Ik ben een meisje en bijna 15)

Ik zit dus op basketbal in een gemengd team jongens en meisjes. Ik zit in de u16 (u16 staat voor leeftijd onder de 16) en wij trainen elke maandag met de u18 en op donderdag met de u20. Er is dus een jongen in de u20 die ik erg leuk vind, Ik heb kriebels in mijn buik als ik aan hem denk, Ik denk de hele dag aan hem, Ik praat de hele dag over hem, ik zie hem in elke jongen met bruin haar en ga zo maar door.... ik ben bijna 15 en hij is net 19 (grootleeftijdsverschil zou je denken maar hij lijkt 17). Het probleem is dat ik niet met hem durf te praten. Eerder een gesprek te voeren. Ik praat wel tegen hem of hij tegen mij maar geen echt gesprek. En we basketballen veel samen.

Een paar voorbeelden hoe wij met elkaar omgaan: 

 hij geeft mij een complimentje of dan is die aan het strekken naast mij en zeg ik lukt het? dan word die helemaal rood en lacht hij naar mij. Of we botsen perongeluk tegen elkaar en dan komt hij naar me toe en vraagt hij of het gaat. En ik was maandag door mijn enkel gegaan en we gingen in de jongens kleedkamer koelen want dat was dichtbij. En hij zat daar in de kleedkamer toen vroeg mijn trainster even om hem te laten kijken hij was wat verlegen maar hij deed zijn verhaal en raakte mijn enkel aan. 

Ik heb misschien 1x een gesprek met hem gevoert over de wedstrijd meer eigelijk niet. Ik zou graag proberen contact met hem te leggen. Gewoon eerst als vrienden maar ik heb geen idee hoe!? Hebben jullie advies? Of denken jullie dat net 19 en bijna 15 niet kan? Ik vind hem wel echt leuk eerder had ik een beetje een crush op andere jongens maar nu voel ik echt voor het eerst meer voor hem dan wie dan ook. Bedankt voor jullie tijd en hoppelijk hebben jullie advies!


1 reactie

Hoi

 

Zoals je voorstelde, lijkt het me nuttig om deze jongen om te beginnen als vriend te leren kennen. Dit zou je kunnen doen door hem na de training aan te spreken met een vraag rond een bepaalde techniek. Nadat hij hierover uitleg gegeven heeft, zou je kunnen proberen om het gesprek in privé-richting te sturen. Ook zou je hem na het omkleden op kunnen wachten, zodat jullie samen naar de parking of fietsenstalling kunnen lopen. Vaak wordt iemand namelijk spraakzamer in een gesprek tussen twee personen. 

 

Groetjes

Kenshin

Reageer