Skip to main content
Vraag

Verliefd op beste vriend (help mij aub)

• January 31, 2026
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi, even wat achtergrondinformatie:

Over mij:
Ik ben 16 jaar en homo. Bijna niemand weet dit: alleen twee docenten en één goede collega/vriendin.

Over hem:
Hij is 15 (bijna 16), zegt hetero te zijn en is sterk anti-homo. Hij heeft ook gedoe gehad met HALT/justitie.

Situatie:
Ik heb deze jongen een paar maanden geleden leren kennen en sindsdien zijn we heel goede vrienden geworden. We spreken bijna elke dag af, gaan samen de stad in en doen veel samen. Ik ben echter eerlijk tegen mezelf: ik ben vooral bevriend met hem geraakt omdat ik verliefd op hem ben.

Dat maakt alles lastig, want hij is tegen homo’s en zegt hetero te zijn. Toch geeft hij soms signalen waardoor het voor mij voelt alsof er misschien meer is dan vriendschap, maar ik weet niet of dat echt zo is of dat ik het mezelf aanpraat.

Mijn dilemma:
Ik wil heel graag een relatie met hem, maar ik weet niet of dat realistisch is of goed voor mij. Ik weet niet of ik moet blijven hopen, afstand moet nemen, of juist iets moet zeggen. Ik merk dat deze situatie mij emotioneel veel kost. Ik wil gewoon een relatie met iemand, ik weet ongeveer sinds 1 jaar dat ik homo ben en snap nu eindelijk dat ik nooit een meisje leuk heb gevonden. Ik wil dus gewoon een relatie.

Mijn vraag:
Heeft iemand tips of advies over wat ik nu het beste kan doen?

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 2, 2026

heyy ik zag dat nog niemand heeft gereageerd, even iets over mezelf. ik ben een meisje van 15 dus heb hier niet superveel verstand van ofzo, maar wat je misschien kunt doen is als 'grap’ licht hinten dat ie knap is. ik weet niet of hij een relatie heeft, maar je zou bijv. kunnen zeggen ‘bro ik snap echt niet hoe jij geen vriendin hebt’ stel hij zegt dat je niet zo gay moet doen dan gooi je gewoon je handen omhoog en zegt no homo

ik hoop dat dit een beetje helpt, groetjes Kaas

ps, keep me updateddd