Skip to main content
Heey, ik had laatst iets gepost over dat ik verliefd ben geworden terwijl ik een relatie had. Ik heb een hele tijd liggen na denken en heb ervoor gekozen om het uit te maken. Degene waar ik verliefd op ben geworden, houdt ook van mij en dit is echt heel moeilijk te verbergen. Ik wil mijn ex niet kwetsen hiermee, maar vind het zo moeilijk om niks te doen. Heeft iemand tips? Of wel eens hetzelfde mee gemaakt?
Hey Muziekliefhebber

Je hebt je vorige relatie beƫindigd, omdat je gevoelens kreeg voor iemand anders. Die iemand anders heeft ook gevoelens voor jou, maar je wilt je ex niet kwetsen. Da's inderdaad een gevoelige kwestie.

Het is goed dat je eerlijk bent geweest met je ex. Een relatie laten aanslepen terwijl je er eigenlijk niet meer aan toe bent, is ongezond. Ik begrijp echter dat je je ex niet wilt kwetsen, door kort na haar in een nieuwe relatie te stappen. Weet je ex dat je gevoelens hebt gekregen voor iemand anders?

Over je gevoelens heb je geen controle. Ik vermoed dat je ex dat vroeg of laat zal begrijpen. Kunnen jullie goed praten met elkaar? Je zou haar eerlijk kunnen zeggen dat je gevoelens hebt gekregen voor iemand anders, en dat dat niet per se aan haar ligt. Had je ex veel verdriet rond het einde van jullie relatie?

Groetjes

Kenshin
Hey Muziekliefhebber

Je hebt je vorige relatie beƫindigd, omdat je gevoelens kreeg voor iemand anders. Die iemand anders heeft ook gevoelens voor jou, maar je wilt je ex niet kwetsen. Da's inderdaad een gevoelige kwestie.

Het is goed dat je eerlijk bent geweest met je ex. Een relatie laten aanslepen terwijl je er eigenlijk niet meer aan toe bent, is ongezond. Ik begrijp echter dat je je ex niet wilt kwetsen, door kort na haar in een nieuwe relatie te stappen. Weet je ex dat je gevoelens hebt gekregen voor iemand anders?

Over je gevoelens heb je geen controle. Ik vermoed dat je ex dat vroeg of laat zal begrijpen. Kunnen jullie goed praten met elkaar? Je zou haar eerlijk kunnen zeggen dat je gevoelens hebt gekregen voor iemand anders, en dat dat niet per se aan haar ligt. Had je ex veel verdriet rond het einde van jullie relatie?

Groetjes

Kenshin

Heey thanks voor je reactie!

Nee, m'n ex weet niet dat ik gevoelens heb gekregen voor iemand anders. Dit zeg ik vooral niet omdat ik haar dus niet wil kwetsen. Ik denk om haar gevoelens. Ik en mijn ex hebben nog steeds gelukkig wel normaal contact, maar wil haar dit eerst nog niet vertellen.

We hebben beide de keuze gemaakt om het uit te maken, dit ging natuurlijk wel met verdriet, maar het zat er al aan te komen. Het ging al langere tijd niet heel goed. Mijn gevoelens werden minder en begon meer naar iemand anders te gaan. Die ander is niet de aanleiding/rede geweest om het uit te maken, maar wel de motivatie om het echt te doen zeg maar.

Ik zit nu op stage voor een paar weken, dus wacht denk ik deze periode eventjes af voordat ik echt aan iets begin. Niet veel mensen weten er ook van af dat er iets tussen mij en die ander bloeit.
Hoewel ik je niet aanraad om zaken te laten aanslepen, zou het inderdaad verstandig kunnen zijn om de tijd van je stage, je ex nog even de tijd te gunnen om de relatiebreuk te verwerken. Wie weet komt er in de tussentijd een methode in je op om je ex te vertellen over je nieuwe gevoelens.

Gr. Kenshin

Reageer