Beantwoord

Verliefd, Maar ziet ze me staan?

  • 7 October 2019
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi Allemaal

Ik ben een jongen van 15 jaar, 4 vwo en ik Whatsapp regelmatig met een meisje (ook bij mij in de klas) die ik best wel leuk vind.

Laatst was ik benaderd op Whatsapp door haar, leuke gesprekken gehad en ze is ook heel spontaan.
Geholpen met haar huiswerk en daarna poos geappt over alles en nog wat, waaronder redelijk persoonlijke dingen.

Alleen in de whatsappgesprekken zegt ze regelmatig dat ze andere jongens in de klas knap vindt, alleen ik heb ook gehoord van betrouwbare bronnen dat ze mij dus knap vindt, wat ze me (natuurlijk) niet heeft verteld.

Ik ben dus niet zeker of ze mij ziet staan, we hebben elkaar wel eens gesproken op school, maar daar kun je eigenlijk geen serieuze gesprekken voeren door allemaal klasgenoten enzo erbij zijn. Dus kan het haar ook niet echt vragen, ook woont zij in een andere stad dan ik, wat het niet makkelijk maakt om met haar apart te staan.

Ook geef ik haar regelmatig 'sneaky' complimentjes tijdens de gesprekken en op deze reacties zegt ze eigenlijk gewoon 'haha thanks', ook noemt ze me in whatsapp tijdens gesprekken 'bro' en ik weet niet of dit positief is of juist niet.

Ook neemt ze regelmatig het initiatief mij te appen (soms wel tot 2 uur lang) en ze lacht eigenlijk ook gewoon om alle grappen die ik maak, ook begrijpen we elkaar goed en hebben we vaak van dat soort momenten dat de een iets wil zeggen maar dat de ander hetzelfde eerder zegt (beide kanten op).

Nou ben ik eigenlijk niet heel zeker van mezelf of ik haar zou moeten vragen of ze me leuk vindt, want we kennen elkaar nog niet heel lang.

Hebben jullie misschien tips?



PS heb nog nooit een relatie gehad dus weet eigenlijk niet 'hoe een meisje denkt'
maar ben (al zeg ik t zelf) wel zorgzaam en zeker niet grof, maar ook geen 'grondzitter tijdens de pauze' persoon.
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 October 2019, 00:14

Bekijk origineel

4 reacties

Ik , van alle mensen hier, hoor eigenlijk geen advies te geven, maar toch kun je dit bericht lezen.
Ik kan je niet vertellen hoe een meisje denkt, dus verwacht geen wonderen van mij.
Je klinkt in je bericht bescheiden genoeg, dus ik ga daar verder geen opmerking over maken.

Mijn advies, wat ik tot dusver altijd geef, is om eens af te gaan spreken.
Sowieso is het leuk om gewoon wat met elkaar te doen en een fatsoenlijk gesprek te hebben, zonder last te hebben van zo'n telefoonscherm tussen jullie in of de oordelen van anderen.
Die krijg je natuurlijk later, maar daar heb je dan geen last van.
Gezien jullie zo vrijuit chatten, neem ik aan dat jullie prima wat kunnen regelen.
Ga buiten wat doen, nu het nog licht is, of ga naar de stad.
Een film kan, maar dan spreek je elkaar niet echt, dus dat lijkt mij geen aanrader.

Het gaat er om dat je meer tijd met alleen haar doorbrengt.
Zo merk je hoe ze is bij jou in de buurt en dan kun je vergelijken met haar houding op school of wanneer jullie met een stel vrienden samenzijn.
Misschien kun je dan wat duidelijker laten merken dat je echt geïnteresseerd bent in haar, maar vraag mij niet hoe.
Nouja, eh... wees geïnteresseerd in haar?
Zo?

Dat ze andere jongen knap noemt en ook jou zegt niet super veel.
Dit is natuurlijk een annekdote en het beste wat je met annekdotes kunt doen is gebruiken om je matras mee te vullen, maar ik ben zelf van mening dat het niet echt iets zegt.
Jongens en meiden kunnen zeggen dat iemand knap of "echt lekker" is, maar daar bedoelen ze verder niets mee.
Ook jij zult mensen hebben gezien en hebben gedacht dat ze knap waren, zonder romantische gevoelens.

Zelf ben ik nu de rode draad van mijn verhaal kwijt, maar ik hoop dat jij het kan vinden.
Ik schrijf deze dingen immers een tikje chaotisch, maar het leek mij terecht om iemand zoals jou hierbij te helpen.
Hopelijk heb je er iets aan.
Als iets onduidelijk is, dan geef je het maar aan.
En in ieder geval nog veel succes.
Vind je het niet awkward om met haar te praten in het echt? Dan zou je eigenlijk gewoon een keer heel zelfverzekerd tegen haar moeten zeggen dat je een relatie met haar wil. Je kunt niks verpesten want jullie zijn immers al goed met elkaar bevriend. En als ze twijfelt, moet je gewoon weer net zo met haar omgaan als je altijd al deed en haar inderdaad af en toe wel laten merken dat je haar leuk vindt. Vaak komt daar uiteindelijk dan toch wel een relatie uit voort..
onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

Hey Menspersoon

vooraf, dankje dat je de tijd neemt om op mijn bericht te reageren.

ik vind alleen dat ik haar te kort ken om al uit te vragen. Ik wil haar wel beter leren kennen, maar het moet niet te ‘obvious’ zijn.

weet je daar misschien nog iets op?
Natuurlijk zou je het moeten vragen dat kan nooit geen kwaat ze, als je met haar wat serieuzer wilt worden zul je het ooit moeten doen. Als ze 2 uur per dag met je praat denk ik dat er ook wel wat meer is ze.

Reageer