Verliefd in de vakantie

  • 23 December 2019
  • 13 reacties
  • 162 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

Ik ben Bram, 14 jaar en ik ben hopeloos verliefd op mijn stagiair voor Frans, of beter gezegd, hij was mijn stagiair voor Frans, omdat hij na de kerstvakantie weg is (dus nu eigenlijk al). Ik ben hier vanaf donderdag 19-12-2019 al kapot van, toen was zijn laatste dag dat hij lesgaf. Sinds vrijdagmiddag heb ik hem niet meer gezien en vanaf vrijdag heb ik niet gegeten of geslapen, alleen maar gehuild, gehuild, en nog meer gehuild. De stagiair is 24, dus 10 jaar ouder dan ik. Ik heb 2 keer met hem gepraat, de eerste keer om het te hebben over het feit dat ik verliefd op hem ben, de tweede keer (afgelopen donderdag) om het te hebben over het effect wat het eigenlijk op me heeft. Een goede vriend waar ik het er veel mee over heb zat er bij en heeft het de stagiair uitgelegd. De stagiair zei dat ik het er wel met iemand over moest hebben als ik dit bleef hebben, ik heb zijn nummer en hij zei dat ik hem best mocht appen als ik dat wilde, dat stelde me wel gerust. Alleen het probleem is, ik ben er nu kapot van (letterlijk en figuurlijk), en ik weet niet wat ik moet doen, iemand tips? Of vragen als het niet duidelijk genoeg is?


13 reacties

Hallo bram.bean :) 

Het is al sowieso geen goed idee om verliefd te zijn op een medewerker van school aangezien hij niks met je mag hebben en daar flinke straffen voor kan krijgen wegens het leeftijdsverschil. Je kan het best alternatieve dingen proberen te verzinnen zoals iets leuks doen met vrienden of bijvoorbeeld een film kijken met lekkere dingen, je kan ook bijvoorbeeld series kijken op Netflix. Je vindt vanzelf waarschijnlijk jongens die wel bij jou leeftijd past. Ik hoop voor je dat je liefdesverdriet snel over gaat :)

-Dr8gon99

Badge

onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon 

Hallo Dr8gon99,

Ik weet ook wel dat het geen goed idee is om op hem verliefd te zijn, maar verliefdheid gebeurd, het is niet dat ik hier zelf voor gekozen heb 🙂 (integendeel ). Met alternatieven bedenken is het nog wel een dingetje, ik weet van alles, maar heb nergens zin in…

 

-bram.bean

Ja, ik snap het want liefde laat zich niet dwingen maar ik dacht, ik zeg het toch eventjes. Je kan het ook even afwachten of met iemand erover hebben zoals bijvoorbeeld met De Kindertelefoon gewoon even om je hart erover te luchten.

-Dr8gon99

Badge

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon 

Zojuist gedaan, het gaat wel wat beter, ik heb alleen nog steeds geen idee hoe ik in slaap moet komen. Jij wel?

Heeey , 

Verliefd zijn kan je zo goed laten voelen maar ook zo slecht , weet er alles van ! 

Alleen is het wel zo dat je niks kan hebben met iemand van school en ook omdat dit al een volwassen iemand is en jij nog best jong bent , om over hem heen te komen zou ik gaan kijken naar personen van je eigen leeftijd , zo ga je uiteindelijk steeds minder aan hem denken

succes !

Hey bram.bean

 

Wat jammer dat deze verliefdheid je zo van je sokken heeft geblazen. Niet eenvoudig lijkt het me, om met liefdesverdriet om te moeten gaan. 

 

Liefdesverdriet kan erg veel pijn doen, maar gelukkig gaat het in het merendeel van de gevallen naarmate de tijd vordert beter. De pijn wordt minder scherp, je gaat minder vaak aan de stagiair denken, en er komt ruimte vrij in je hoofd voor andere dingen. Kan je je verdriet met iemand bespreken?

 

Plof gerust op de bank. Kijk wat Netflix, zoals Dr8gon99 voorstelde. Kies eventueel voor een romantische film waar je eens goed bij kan huilen, of voor een fantasy film die je even meeneemt naar een andere wereld. Verder kan een wandeling je goed doen. 

 

Groetjes

Kenshin

Hallo bram.bean :)

Ik heb nog wat tips om beter te slapen, misschien eerst een ontspannend boek lezen en vervolgens te proberen te slapen in een kamer met perfecte omstandigheden. Je kan ook bijvoorbeeld denken aan iets fijns in bed zodat je beter slaapt.

-Dr8gon99

Badge

Hallo Dr8gon99 :)

Door de kerst lees ik het nu pas, trouwens allemaal: fijne feestdagen en een prettig nieuwjaar! Ik zal ze vanavond uitproberen, dankjewel.

-bram.bean

Jij en de rest ook, fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar, dat je nog veel fijne dingen mag meemaken in het nieuwe jaar.

-Dr8gon99

Probeer wat anders te doen denk er niet aan 

Ga bijvoorbeeld vaker naar buiten met je vrienden

Badge

hey

je moet hem een bericht sturen van wil je misstoch eens fotos met me sturen en dan afwachten 

ik heb ooit gehoord dat je vanaf 14 seks met een volwassene mag hebben en aangezien dat hij niet meer op school werkt kan je hem nu toch sturen ?

 

Hallo heyy :)

Wat jij zegt klopt niet want je mag als je 14 bent nog geen seks hebben met een volwassene. Je mag pas seks hebben met een meerderjarig persoon als je zelf ook 18+ bent. 

-Dr8gon99

Badge

Hallo heyy,

Ten eerste is dit (zoals Dr8gon99 al zei) verboden, ten tweede heb ik hier geen behoefte aan en ten derde gaat het zeker niet helpen. Geen goed plan dus.

-bram.bean

Reageer