Verkering vragen aan crush

  • 30 December 2018
  • 18 reacties
  • 656 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo lezers, ik zit met een soort dilemma en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een super leuke vriendengroep en sinds een tijdje begin ik een meisje daar leuk te vinden, ik weet dat zij mij ook leuk vind, dus dat scheelt, maar ik wil haar binnenkort graag verkering vragen en met iets origineels komen. Zelf speel ik gitaar en ben vrij creatief maar een perfect idee komt nog niet bij me op. Weet iemand raad?

Groetjes Anoniem:)

18 reacties

Ik denk niet dat je per se iets orgineels hoeft te doen.
Het belangrijkste is dat jij jouw gevoelens deelt.
Misschien kun je haar er iets bij geven, of een simpel gedicht schrijven.
Maarja, dat is slechts mijn mening.
Sorry voor de grote letters. Ik copy/paste Calibri 14 en dan krijg ik dit lettertype..
Voordeel is dat je het nu echt goed kunt lezen.

@Menspersoon,
very nice
vind ik wel ok, maar toch plaats ik mijn reactie, want dan heeft Babette1 een keuzemogelijkheid wat ze gaat doen.
Altijd goed, toch?

Hieronder mijn ideetje:

Hi Babette1,

Ik heb het er net even met mijn twin over gehad en we zijn eruit. Jij gaat gwn een zelfgeschreven liedje zingen voor je crush. Zo simpel is dat ☺️

Twin en ik hebben alvast een tekstje gemaakt.

Kant en klaar en voor niks. Misschien kun je het hier en daar nog een beetje bijschaven (we denken zelf dat dat niet nodig is 😂, maar ok) en dan komt alles wel goed.

Het hoeft niet perfect te zijn, zolang het maar uit je ❤️ komt. Hier en daar een grapje mag best. Dat vinden wij iig altijd wel leuk.

Hier is de tekst:

Ik heb dit liedje gemaakt speciaal voor jou,

De tekst die schudde ik zo uit mijn mouw,

Als jij bij me bent heb ik nooit last van de kou,

Dat komt vast door jouw ogen, want die zijn zo mooi blauw,

(even een opmerking tussendoor, dus dit moet je niet zingen:
Als haar ogen bruin of grijs of groen zijn, jammer dan, het moet nou eenmaal rijmen. Je kunt gwn zeggen dat je dat wel weet, maar dat rijmt niet op kou enzo. Dus das dichterlijke vrijheid. Die onderbreking op zich vinden wij ook wel grappig, dus ja, gwn doen, zou ik zeggen. Ok we gaan verder)

Verder ben je als vriendin altijd trouw,

Het is daarom dat ik een beetje boel van je hou,

Ik durfde het eerst niet te vragen aan jou,

Maar nu doe ik het toch en vraag je gauw,

Wil je mijn meisje zijn for forever from now?


En dan gaan jullie een beetje huilen en kussen.

Dus, nou hoef jij het alleen nog ff te zingen en een paar akkoorden op je gitaar erbij te spelen en haar natuurlijk een beetje lief aan te kijken.

Volgens mij is alles hiermee opgelost.

Laat ff weten hoe mooi je vriendin het liedje vond en geef haar een knuffel van ons. Oh ja, ook een knuffel voor jou natuurlijk.

Groetjes 😘,
M&M’s
Hoi,

Het is natuurlijk een leuk idee om een liedje voor haar te schrijven of een groot ding te doen, maar ik zou het niet doen als ik jou was. Het probleem is dat ze, bewust of onbewust, veel van je verwacht. Ik zou nu gewoon haar vragen en na een tijdje iets groots voor haar doen.

Zie maar wat je er mee doet

Succes

Kleine toevoeging, was ik net vergeten. Ik had een tijdje geleden Say You Won't Let Go gespeeld met mijn vriendin. Was niet helemaal gepland. Ze was op mijn kamer en probeerde wat gitaar te spelen. Ze vroeg of ik wat wilde spelen wat ze kende dus ik speelde dat. Zij zong het. Het was echt zo prachtig samen.
@Een ander bedrijf ,

jouw liedje begint ermee dat ze dronken is en ligt te kotsen, das toch niet echt fijn? 😉

Oké, oké, das flauw van mij, want daarna komt alles wel goed enzo en ik moet toegeven dat het toch wel een mooi liedje is ☺️
Het lijkt me ook wel nice om het samen met je lief te zingen.

Maarre, het is toch ook wel leuk om iets wat je zelf geschreven hebt te zingen voor je crush?
Ik weet ook wel dat onze tekst niet echt super is, maar het is toch "the thought behind it, that counts"? 🤔

Ik vind het altijd wel schattig als iemand zoiets voor mij doet. Het mag ook best een beetje stuntelig gaan, das alleen maar grappig en een leuke herinnering. Het komt onverwachts en dus is er nog helemaal geen verwachting. Tenminste zo denk ik erover. Het lijkt mij pas moeilijk en dat er druk op je ligt als je later iets gaat plannen. Voor mijn gevoel ligt er dan juist meer druk op 🤧 sorry ik ben een beetje verkouden

Sorry, ik wil gwn nog een beetje reclame maken voor ons liedje 😂, maar I still love you hoor, let's do a grouphug 👨‍👨‍👧‍👦


@Babette1 ,

zeg jij er eens iets van, als je wilt, het gaat tenslotte om jou en jouw "soon to be" girlfriend 👭
Wil je nog een couplet of vindt je het wel genoeg zo 😂


@Kindertelefoon ,

nou had ik net een hele reactie getypt en ik druk op de "Reageerknop" rechtsonder en alles is gwn helemaal weg. Foetsie. Dan typ ik eens een keertje mijn reactie gelijk in het tekstvak en save ik hem een keertje niet en nu kon ik weer helemaal opnieuw beginnen. Normaal typ ik reacties in Word en copy/paste ik ze in het tekstvlak, maar dan krijg ik af en toe onverklaarbaar een ander lettertype en grootte. Zie mijn vorige reactie hierboven ergens. Het is nog niet helemaal zoals het hoort te zijn als je het mij vraagt. Kunnen jullie er eens naar kijken?

Pak er maar een lekkere oliebol bij: 🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪
Ik heb er toch genoeg. Je mag gwn met je handen eten of wil je er 🍴bij? Oh ik vergat een bordje 🍽️ sorry. De servetjes zijn op, sorry, ik had net de laatste gebruik om 🤧 Ja precies, m'n neus te snuiten haha

Wel tof dat jullie met oudjaar en trouwens het hele jaar er voor ons zijn 👍👊

Oh ja, gelukkig nieuwjaar voor iedereen alvast 🥂 🎉

Groetjes,
M&M's
Hoi iedereen! Bedankt voor de snelle reacties en de tips, had niet verwacht dat dat zo snel zou gaan, haha:) Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik iets moois voor haar ga spelen op mijn gitaar, hopen dat ze ja zegt;)

Groetjes Anoniem
Hi Babette1,

wat leuk dat je ons liedje gaat zingen
Zo’n persoonlijk liedje is toch echt wel de max

Dat gaat ze echt wel waarderen en weet je wat dan ook wel leuk is om daarna te doen?

Nou, dan speel je daarna een echt mooi en gevoelig liedje voor haar, dus zoiets als wat @ Een ander bedrijf noemde.

Dan kan het echt niet meer fout gaan

Dus gwn een combi van allebei en verder wens ik jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar

Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Groetjes,
M&M’s
@M en Ms was het de bedoeling om die tekst zo groot te doen?😂
@Ronald2001 ,

nope

dat komt door onverklaarbare krachten 😉

Ik copy/paste gewoon Calibri 14 tekst gemaakt in Word en dan krijg ik af en toe ineens van die grote letters

Ik kan er ook niks aan doen en KT heeft ook nog niks laten weten hoe ik dat kan voorkomen. Ligt aan de site, denk ik, dus ja

Groetjes,
M&M's
Reputatie 7
Badge +7
Hallo M en Ms,

je vraag is waarschijnlijk tussen wal en schip terechtgekomen maar hier alsnog een reactie. Je meldt dus dat je tekst schrijft in Word in lettergrootte 14, je kopieert dit naar het Reply venster van het KT forum en dan krijg je soms ineens een groot lettertype.
Vreemd inderdaad. Ik vermoed dat je onbedoeld een code gebruikt die voor grotere tekens zorgen. Ik heb je vraag doorgestuurd naar degene die hier over gaat, maar vanwege vakantie kan een antwoord nog even duren. Mocht je ditzelfde probleem nogmaals hebben, wil je daar dan een nieuw topic voor aanmaken in Over de Kindertelefoon?

Groetjes,
Marieke / De Kindertelefoon
@Marieke van de kindertelefoon,

Ik had hetzelfde probleem ook in een ander topic en daar had @Hester van de kindertelefoon gisteren op gereageerd.

Je kunt e.e.a. terug lezen via onderstaande link:
https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/schaamte-voor-muziekstijl-smaak-37733#post294530

en de reacties die daar onder staan.

Ik snap nog steeds niet waarom het gebeurt. Voordat ik copy/paste uit Word zorg ik er voor dat alles in Calibri 14 staat. Het zijn dus allemaal dezelfde letters als ik ze kopieer. Als ik ze in het “reactievak” plak, dan veranderen sommige in grote letters. Rarara hoe dat komt, dus als je daar nog een antwoord op weet. Heel graag. Maar ik heb dus wel al een soort oplossing gevonden. Btw, ik weet trouwens nog niet of die oplossing in alle gevallen gaat werken.

Bedankt alvast voor de moeite.

Groetjes,
M&M’s
Hi @Babette1 ,

hebben jullie al verkering en hoe was het gegaan en vond ze mijn liedje leuk of heb je toch iets anders voor haar gespeeld? 😂

Groetjes,
M&M's
Ik heb ook even een vraagje hoe weet je dat zij jou ook leuk vindt?
@M en Ms
Hahaha je hebt wel gelijk, in het liedje is er een moeilijke start. Maar ze begon met zingen bij I'm so in love with you and I hope you know...
Dus dat was opgelost. Verder is een groepshug altijd een goede oplossing

@Babette1

Heb al iets gespeeld? En zoja hoe ging het? Als je het nog neit hebt gedaan en wel wat zelf gemaakt doen, moet je even op youtube wat basis muziektheorie opzoeken. Daarin wordt uitgelegd hoe akkoordenschema's eigenlijk werken en in welke volgorde je het best een akkoord kan kiezen. Is niet erg lastig om te begrijpen, wel machtig intressant, en het maakt je liedje een stuk beter. En maak het niet te ingewikkeld. In muziek is less is more een heel groot ding. Succes
@Een ander bedrijf,

sorry, het was misschien een beetje flauw van mij om de e n i g e regel die niet positief was in jouw liedje te quoten, maar gelukkig heb je het sportief opgevat. Grouphug vind ik dan ook wel op zijn plaats.

Ik mag jou wel 😉


@Babette1,

ik wil je niet pushen om wat dan ook te doen, maar ik ben net als @Een ander bedrijf wel benieuwd naar hoe en wat.

Om maar met de woorden van Niels Geusebroek te spreken:
"Take your time girl”

https://www.youtube.com/watch?v=53sTQT7BMJQ
live gespeeld yeah

Lyrics kun je vinden op deze site:
https://genius.com/Niels-geusebroek-take-your-time-girl-lyrics


Hij schreef dit liedje op de hartslag van het ongeboren kind van dat meisje/die vrouw die tijdens het liedje af en toe in de clip te zien is.

Het zijn dus niet alleen de woorden die het zo mooi maken, het is ook de gedachte die er achter zit Heb ik dat niet eerder ergens gehoord? 🤔

Ik zie het dus al helemaal voor me:
jij op je gitaar en je vriendin die net zo reageert op jouw liedje 🤗
OMG.
I can’t wait for it to happen

Groetjes,
M&M's

Btw hoeveel mailtjes heb je nu gekregen voor deze reactie @Een ander bedrijf ? 1, 2, 3 of nog meer . Toch niet voor elke @
@M en Ms

Ik heb gewoon 1 mailtje gekregen
Nu we toch zo aardig zijn tegen elkaar de hele tijd: ik wil even zeggen dat jouw (jullie) inzet hier echt top is. Ik lees zo vaak een topic waar al een reactie van jou staat. Ik weet zeker dat je talloze mensen helpt. Is een beetje off-topic ik weet het, maar wilde ik even gezed hebben
veel zeggen dat het vanzelf gaat, maar dat is vaak juist niet zo De meeste meiden verwachten dat jij hun een keer meeneemt om iets leuks te doen een film kijken bijvoorbeeld en daarna dat jij het initiatief neemt door haar te vragen of ze verkering wilt

hoe ik het vroeg:
het begon met een snap waarop zij reageerde. daarna hebben we nog een week gepraat, in die week hebben we elkaar dus beter leren kennen toen merkte ik dat zij in de klas ook veel naar mij keek toen had ik haar mee uitgevraagd (dit kan trouwens prima via whatsapp) toen we terug liepen naar de trein had ik haar om verkering gevraagd.

Een paar tips:
Vraag het NOOIT over whatsapp
leer haar eerst een beetje kennen voordat je het vraagt
vraag haar ook NOOIT als ze met vriendinnen staat dan schaamt ze zich en zegt ze dat ze niet wilt
Ik heb ook even een vraagje hoe weet je dat zij jou ook leuk vindt?

ze wil vaak bij je zijn en kijkt vaak naar je

Ik heb ook even een vraagje hoe weet je dat zij jou ook leuk vindt?

ze wil vaak bij je zijn en kijkt vaak naar je


Bij mij heb ik ook geen idee meer.... De ene keer toont ze veel interesse in me en vroeg me zelfs 1x of ik mee wou gaan naar de jumbo met haar om wat drinken te halen en daarna bij het water te gaan zitten. En sinds enkele weken erna zit ze me alleen maar te ontlopen en te negeren.

Reageer