Vraag

Verkering

  • 27 October 2018
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi ik heb al twee x verkering gehad (niet echt serieus allebei op de basisschool en meer gwn om stoer te doen enzo) maar ik durfde het steeds niet aan mn ouders te vertellen, ik weet niet waarom... Ik vind het genant ofzo en thuis ben ik ook best wel anders dan op school. Ik ben miss ook n beetje bang dat ze me te jong vinden ofzo? En nu lijkt het me geweldig om verkering te hebben met een jongen (niet dat iemand mij leuk vind hahaha sad) maar stel iemand vraagt me/wil op date dan weet ik ook niet hoe ik dat aan mn ouders vertellen moet. Daarbij schaam ik me dood voor mn ouders (heb ook best wel oude ouders) en als zij dan zouden weten dat ik een vriendje heb willen ze hem natuurlijk ook ontmoeten etc. Ja het klinkt ws heel stom en een drama om niets en een beetje stel-datterig als je weet wat ik bedoel maar ik zou een antwoord/advies toch wel heel fijn vinden! Want vroeg of laat krijg ik vast wel een vriendje hoop ik (help)...

Tnx alvast!
Xyzm

Ps: ik ben dertien jaar oud
Pps: ik heb ook nog nooit echt met mn ouders gepraat over liefde/seks ofzo

4 reacties

Hoi

Je vindt het spannend om je ouders te vertellen dat je een vriendje hebt. Ik kan me voorstellen dat het ongemakkelijk zou zijn als je ouders heel betrokken gaan doen, en je vriendje meteen willen ontmoeten. Misschien is het daarom goed om, als je het ze vertelt, aan te geven dat het nog heel pril is, en dat je het liever rustig aan wilt doen. Ik vermoed dat je ouders dat zullen begrijpen.

Je zou het gespreksonderwerp naar relaties in het algemeen kunnen sturen, zodat je er al eens met je ouders over gepraat hebt. Op die manier is het misschien minder ongemakkelijk om over een vriendje te beginnen.

Groetjes
Kenshin
Heyy,
Het is logisch dat je het spannend vindt om aan je ouders te vertellen. Je zou het ze ook kunnen vertellen maar ook gelijk uitleggen dat ze niet te overdreven moeten doen. Het is jouw vriendje en niet die van je ouders😉 je kunt inderdaad zoals Kenshin ook al zei, het gespreksonderwerp een beetje richting liefde/seks/ vriendjes sturen. Misschien durven je ouders er ook niet zo goed over te beginnen, het is namelijk ook voor hun een beetje ongemakkelijk.

En over een vriendje: no worries, die komt wel!!;)
Je hoeft niks te vertellen je doet niks strafbaars of wat fout is...
Tnx allemaal❤️

Reageer