Vraag

Te jong voor een relatie

  • 4 April 2019
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kreeg een relatie toen ik 13 was en ben nu bijna 17 (bijna 4 jaar). De relatie is prima, ben heel blij et hem aan mijn zij en hou ook zielsveel van hem. Alleen soms denk ik van was ik maar even single want ik ben nog zo jong en heb het idee dat ik nu gewoon ergens aan vast zit (niet zo zeer op een verkeerde manier) maar toch lijkt het me even fijn.

hoe denken jullie daarover?
alvast bedankt!

2 reacties

Hey!

Ik denk zeker niet dat je te jong bent voor een relatie. Problemen in je relatie kunnen op elke leeftijd voorkomen zonder dat dit hier iets mee te maken hoeft hebben.
Ik heb het gevoel dat je zeker je relatie niet wil stopzetten -omdat je heel veel van hem houdt- maar toch ietwat meer het gevoel wil hebben voldoende ruimte voor jou alleen te hebben.

Je komt heel goed met je vriendje overeen, denk je dat het zou lukken om eens over deze gevoelens met elkaar te praten? Misschien heeft hij nog wel ideeën voor jullie. Misschien heeft hij wel ene gelijkaardig gevoel en kunnen jullie er met elkaar erg goed over praten! Een relatie die zo langdurig en sterk is zal zo'n gesprek wel overleven.

Ik zou je aanraden om eens wat meer qualitytime voor jou alleen te nemen, zonder dat je hiervoor van iemand anders afhankelijk bent. Mogelijk krijg je dan wat minder het gevoel 'vast te zitten' aan de relatie.

Groetjes
Lot
Ik sluit me aan bij xLotx. Jullie kunnen nog zoveel van elkaar houden, jullie moet elkaar ook wat vrijheid gunnen. Op die manier kun je bijvoorbeeld ook weer wat meer tijd doorbrengen met andere vrienden en vriendinnen waar je anders niet echt meer aan toe komt. Zoiets kan heel bevrijdend werken.

Reageer