Struggles


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik ben een meisje van 14 en heb ondertussen 4 exen, waarvan 1 echt serieus. Ik heb alleen een probleem. Ik kan blijkbaar niet goed lang single zijn, ik ben nu ongeveer 3 kwart jaar single en lig elke nacht in bed te huilen en dan voel ik me leeg. Ook kan ik niet naar couples kijken zonder een leeg verdrietig gevoel te hebben. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen, want ik ben nu al maanden verdrietig elke dag, en ik weet niet hoe lang ik het vol houd. Het klinkt misschien stom, maar ik ben bang dat ik echt een jongen in mijn leven nodig heb. 

Ook door dit hele gedoe ben ik bang dat er wat mis met me is. Ga ik mezelf te dik, lelijk, raar, etc. vinden. Ik sport veel, maar blijf ongelukkig met me zelf. 

En ik snap dat dit misschien stom klinkt en dat mensen gaan zeggen dat ik te jong ben voor dit en dat snap ik, maar ik ben bang dat het voor mij echt anders ligt.

Iemand tips?


11 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik snap wat je bedoelt. Maar huilen maakt niks beter. En jezelf dik etc vinden moet Je niet doen ook Als je een beetje wat flinker bent. En een jongen zoeken doe het niet wanhopig laat het op je pad komen Er zijn genoeg jongens en de meeste komen vanzelf naar je toe. 

Ik snap je punt met misschien Ben je Jong maar Ik heb het zelfde. Ik Ben een jongen en Ik weet zeker dat Er jongens zijn die van je houden en het niet durven te zeggen. Uiteindelijk komen ze naar jou. 4 exen Dat is normaal en 1 series waar je om huilt is normaal maar Als Dat zo is diegene niet bestemd voor jou en kun je beter iemand. Hebben die van je houdt en huilen is normaal maar probeer Er over te komen. Ik heb ook 1 echte relatie gehad bleek Dat ze niks om mij gaf huilde 3weken en toen realizeerde Ik Dat ze niet voor mij bestemd is.. En kijk naar die couples en denk zo word Ik later ook.

Dit is mijn advies hopelijk heb je Er wat aan. 

#staysafe 

-grtjes13jarige jongen                           

 

Hey, dank je wel. Voel me al wel iets beter, thanks daarvoor, maar meestal gaat het overdag wel goed en dan 's nachts ga ik weer janken. Ik weet dat het niks oplost, maar gaat vanzelf.

Maar dank je dat je de tijd hebt genomen om te reageren.

Grtjes

Hoi,

Wat vervelend! Misschien kan het helpen om leuke dingen te gaan doen met vrienden/vriendinnen. Op deze manier heb je afleiding en ga je je misschien ook al beter voelen. Je krijgt dan namelijk positieve aandacht van mensen om je heen, waardoor je je minder alleen gaat voelen. Het is nu met corona natuurlijk lastig om af te spreken met iemand, maar je kan wel mensen bellen. En het kan ook al heel fijn zijn  om allebei je eigen ding te doen terwijl je videobelt (dan is er gewoon wel iemand waartegen je kan praten).

Probeer niet zo negatief over jezelf te denken! Is heel makkelijk gezegd natuurlijk, maar probeer jezelf echt in te praten dat je er wél toe doet. Je bent niet lelijk, dik of raar. En je hebt niemand nodig die dat tegen je zegt! Probeer die kracht in jezelf te vinden zodat je jezelf kan motiveren. Door sporten hoef je je niet per se beter te gaan voelen. Je kan je wel fitter voelen waardoor je misschien wat lekkerder in je vel zit, maar in jouw geval is dat duidelijk niet zo. Probeer jezelf elke keer te corrigeren als je negatief over jezelf denkt. Je bent het waard!

Als je echt heel erg moeite hebt om je mindset te veranderen, zou je bijvoorbeeld ook op YouTube positieve vlogs kunnen kijken. Misschien dat dit je helpt om positiever te gaan denken. Als je een beetje engels kunt, is Mimi Ikonn hier een goed voorbeeld van. Zij geeft ook veel tips hoe je jezelf en je mindset kunt verbeteren. Verder kan het ook heel fijn zijn om af en toe wat tijd voor jezelf te nemen. Doe lekker een maskertje op bijvoorbeeld!

Mocht je dit allemaal al hebben gedaan en nog steeds geen vooruitgang zien, dan zou je kunnen overwegen om met een psycholoog te gaan praten. Dit klinkt misschien heel eng, maar psychologen zijn ervoor opgeleid om jouw mindset te veranderen zodat je lekkerder in je vel gaat zitten. Overleg natuurlijk even met je ouders of ze dit ook een goed idee vinden, bij veel praktijken kun je zelfs gratis met een psycholoog praten als je nog minderjarig bent.

 

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips, heel veel succes!

Hoi

Mijn ouders weten niet dat ik me zo voel, en dan houd ik ook liever zo, want ze gaan me toch niet snappen en vinden me waarschijnlijk overdrijven. Dus die psycholoog is waarschijnlijk geen optie.  

Hartstikke bedankt voor deze tips, ik ga me best doen, maar het is gewoon heel lastig want elke keer dat het over is komt het weer terug.

Grtjes

Reputatie 2
Badge +1

Ik weet zeker dat je ouders je begrijpen hun hebben vast ook veel relaties gehad. Huilen is gewoon normaal maar gewoon proberen Er overheen te komen. En Dat je een vriendje zoekt is normaal het is tenminste iets wat bijna iedereen Wil. Probeer te overwegen om met je ouders Er over te praten werkt Dat niet ga Dan met familie leden praten of vrienden en vriendinnen. Er is vast en zeker iemand die je begrijpt. - success! 

Dank je!

Ik heb met een vriend er over gepraat en dat heeft wel geholpen, maar ben er nog steeds niet echt overheen.

En mijn ouders zitten heel anders in elkaar en vinden juist dat ik zelfstandig moet zijn.

 

Reputatie 2
Badge +1

Zelfstandig qua relatie? 

Ja, dat ik niet afhankelijk moet zijn van een jongen. En dat snap ik ook wel en als ik in een relatie zit gaat dat makkelijker dan op dit moment. 

Reputatie 2
Badge +1

Zoek iemand die bij jou past iemand die van je houdt. Zelfstandig zijn is belangrijk. Als je afhankelijk bent van je vriendje kan je Leven instorten. Een relatie moet iets moois zijn. Neem de tijd en neem Meer contact met je vriend die het begrijpt. Je ouders begrijpen het niet.           

Ik zit in het zelfde maar Ik zoek niet wanhopig

Ik hoop dat dit je help Ik Wil je graag verder helpen en je probleem te verminderen.  

 

Heb dit opniew moeten typen door een glitch.  

Succes goeie nacht. 🇱🇺

Thanks! 

Maar waar vind je iemand die bij je past?

Reputatie 2
Badge +1

Nou school of buiten verken de buurt waar je woont. Denk ik

Reageer