Stiefbroer


  • Anonymous
  • 0 reacties
heeii,

ik zit met een probleem.. namelijk dit: Ik heb een stiefbroer (zoon van m'n stiefmoeder) en daar kan ik het vaak goed mee hebben. We snappen bijna elke dag (ongv. al 10 maanden), maar één van de problemen is de leeftijdverschil. Hij is 19 en ik 13 (nu). Hij behandelt mij heel erg lief enzo, hij zegt dat ik mooi ben, cute en lief, maar ik weet niet goed wat ik er mee moet. Hij zei tegen m'n stiefzus dat hij iemand leuk vind, maar tegen mij zei hij dat hij er niet mee bezig was en dat het hem nu niet echt interesseert. apart. Dus nu de vraag is ''wat moet ik doen met deze situatie en wat vinden jullie er van?''

Ben ik ergens onduidelijk over geweest? meld het!

xxx Juul

10 reacties

Hoe pervers het internet ook mag zijn, een relatie tussen familieleden is niet echt gewaardeerd, ookal zijn ze niet gerelateerd.
Mocht hij dus werkelijk een oogje op jou hebben, dan lijkt het mij het beste om hem af te wijzen.

Als jij je niet op je gemak voelt vanwege zijn taalgebruik, dan lijkt het mij verstandig om hem daarop te wijzen.
@menspersoon

''Hoe pervers het internet ook mag zijn, een relatie tussen familieleden is niet echt gewaardeerd, ookal zijn ze niet gerelateerd.
Mocht hij dus werkelijk een oogje op jou hebben, dan lijkt het mij het beste om hem af te wijzen.''

Dat eerste punt snap ik volkomen, maar ik weet niet of ik hem kan afwijzen dan.. omdat ik hem ook leuk vind.
We zien elkaar ook in het echt (het is namelijk wel m'n stiefbroer), maar dan doet hij soms ook wel intiem en daar word ik nog meer in de war van.

xxx Juul
Het leeftijds verschil is wat aan de grote kant maar als juilie het allebij willen denk ik dat het niet veel kwaad kan (je mag nog niks samen doen en dat raad ik ook sterk af) zo als je zecht vind je het ongemakkelijk waar uit ik opmaak dat je het niet wilt (ik kan het fout hebben) maar als dat zo is zeg dan tegen hem ik ben echt te jong voor jou en als ie iets probeerd (kus ofzo) niet verstijven en toe laten laat duidelijk merken dat je het niet wilt (als je het toe laat ziet hij dat waarschijnlijk als o zij wilt het ook)

Ik zou me als ik jou was niet te veel zorgen maaken en goed aan geven wat je fijn vind en wat niet

Suc6❤️
@mijnigezien

Ik vind het niet heel erg als hij iets probeerd, want vaak knijpt hij al in mn kont.. maar ik vind zoenen niet heel erg.

thanks

xxx Juul
Even een hele kritische opmerking op basis van een paar feiten
1) Ookal hebben jullie niet hetzelfde bloed, hij is nog steeds gwn je broer. Ik ga niet doodleuk aanraden om te daten met je broer dat snap je ookwel hopelijk?
2) niet alleen is hij familie hij is ook nog is meerderjarig (jij bent minderjarig, zwaar minderjarig maar daar kom ik nog op)
Leuk feitje tussendoor; als hij weer in je bil zou knijpen(of iets anders seksueel) zou je naar de politie kunnen om hem aantegeven voor onder andere pedofiel gedrag.
*copy paste* een Pedofiel is een meerderjarige (18+) die zich voelt aangetrokken, vaak seksueel, tot een minderjarige (onder 18)
3) denk even heel goed over het volgende na:
Ik ben 13. De leeftijd van een brugklasser. Ik ben pas aan het begin van het proces van mezelf te ontdekken.
Hij is 19. Is al klaar met school. Heeft alles waarschijnlijk al gedaan.(seks, drugs, drank etc)
13 en 19, 13 en 19, 13 en 19
3B) denk niet per se in verschil qua jaren voor volwassenen. In het hoofd van sommige gebeurt vaak dat ze dan gaan zeggen van "ja maar mijn ouders hebben ook 6 jaar verschil"
Zo moet je het niet bekijken
We hebben het nu over 2 mensen die totaal ongeschikt voor elkaar zijn op basis van waar ze staan in het leven. In jullie geval is 6 jaar gewoon teveel. Misschien als jij 20 bent en hij 26
4) Ookal hoop ik dat het niet het geval is, ik denk wel dat het zo is. "Wat dan?" nou Dit; Waarom zou een jongen van 19 extra lief doen en in de bil knijpen enzo van zijn 13-jarige zusje.
Iemand een antwoord? Ik wel namelijk: SEEEEEEEKS
Lieve schat ik weet voor 99% zeker dat het enige wat hij met je wilt is je neuken. Hij is inderdaad een soort van loverboy
Dit moet je heel erg serieus nemen. Ik heb meerdere verhalen gezien zoals deze; hij wil je gebruiken voor seks en seks alleen. Hij is niet verliefd op je, hij wilt niet een relatie met je, hij wilt niet de beste broer ever zijn.

Denk dus heel goed na.
In principe zeg ik "Doe het niet" zonder dat ik dat letterlijk zeg.
Succes.

PS wellicht moet je je stiefouders hier ook over vertellen...ooit.
Ik raad het sterk af
Ik zou het niet doen, niet alleen is er een erg groot leeftijdsverschil (dat hoeft geen probleem te zijn) maar het is familie, je bent pas 13 de kans dat je de rest van je leven bij hem blijft is heeel erg klein en als het dan uit is moeten jullie elkaar wel blijven zien.

Succes met je keuze!
Heeyyy
Het zou kunnen dat hij het liever niet met jou zou willen delen... Maar aangezien je best wel close met hem bent ( begrijp ik uit je verhaal) kan het natuurlijk ook zijn dat hij iets in jou ziet in dit geval is het heel erg moeilijk want hij is tenslotte jou stiefbroer je zou hier als jij hem natuurlijk ook leuk vindt met je stiefmoeder hier over kunnen praten en dan moet je een beslissing maken
Ik wens je heel veel succes en als je nog vragen hebt hoor ik dat graag ?
Even een hele kritische opmerking op basis van een paar feiten
1) Ookal hebben jullie niet hetzelfde bloed, hij is nog steeds gwn je broer. Ik ga niet doodleuk aanraden om te daten met je broer dat snap je ookwel hopelijk?
2) niet alleen is hij familie hij is ook nog is meerderjarig (jij bent minderjarig, zwaar minderjarig maar daar kom ik nog op)
Leuk feitje tussendoor; als hij weer in je bil zou knijpen(of iets anders seksueel) zou je naar de politie kunnen om hem aantegeven voor onder andere pedofiel gedrag.
*copy paste* een Pedofiel is een meerderjarige (18+) die zich voelt aangetrokken, vaak seksueel, tot een minderjarige (onder 18)
3) denk even heel goed over het volgende na:
Ik ben 13. De leeftijd van een brugklasser. Ik ben pas aan het begin van het proces van mezelf te ontdekken.
Hij is 19. Is al klaar met school. Heeft alles waarschijnlijk al gedaan.(seks, drugs, drank etc)
13 en 19, 13 en 19, 13 en 19
3B) denk niet per se in verschil qua jaren voor volwassenen. In het hoofd van sommige gebeurt vaak dat ze dan gaan zeggen van "ja maar mijn ouders hebben ook 6 jaar verschil"
Zo moet je het niet bekijken
We hebben het nu over 2 mensen die totaal ongeschikt voor elkaar zijn op basis van waar ze staan in het leven. In jullie geval is 6 jaar gewoon teveel. Misschien als jij 20 bent en hij 26
4) Ookal hoop ik dat het niet het geval is, ik denk wel dat het zo is. "Wat dan?" nou Dit; Waarom zou een jongen van 19 extra lief doen en in de bil knijpen enzo van zijn 13-jarige zusje.
Iemand een antwoord? Ik wel namelijk: SEEEEEEEKS
Lieve schat ik weet voor 99% zeker dat het enige wat hij met je wilt is je neuken. Hij is inderdaad een soort van loverboy
Dit moet je heel erg serieus nemen. Ik heb meerdere verhalen gezien zoals deze; hij wil je gebruiken voor seks en seks alleen. Hij is niet verliefd op je, hij wilt niet een relatie met je, hij wilt niet de beste broer ever zijn.

Denk dus heel goed na.
In principe zeg ik "Doe het niet" zonder dat ik dat letterlijk zeg.
Succes.

PS wellicht moet je je stiefouders hier ook over vertellen...ooit.


Hey Angovis,

Ik heb het uit eindelijk ook afgekapt hij was daarna heel verdrietig en hij was ook een tikkeltje boos. Achter af gezien zie ik nu ook in dat het alleen voor de seks was. Ik heb nu met iemand van mijn eigen leeftijd waar ik het veel beter mee kan vinden. Als nog bedankt voor je reactie ik vind dat je echt heel goed advies hebt gegeven en daar wil ik je heel erg mee bedanken.

xx Juul
Hoi, wat ik zelf ook nog wilde mededelen, is het niet illegaal om als 19 jarige met iemand van 13 te hebben? Want als dat zo is raad ik het persoonlijk heel sterk af!

Reageer