Vraag

stiefbroer

  • 27 May 2018
  • 1 reactie
  • 448 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik heb een stiefbroer die een jaartje ouder is dan mij we zijn nu 3 jaar ongeveer stiefbroer-zus en we zijn nog nooit echt heel goed geweest want we zijn niet super vaak samen enzo maar we kunnen/konden wel gwn oke met elkaar en we zitten nu sinds een half jaartje ofzo in dezelfde vriendengroep en hij vind t heel lastig hij wil t liever niet maar ja t is nou eenmaal zo en ik mag al helemaal niet een jingen leuk vinden van onze groep (wat ik wel vind/vond ) ik heb t er okk al best wel vaak met m over gehad over onze ouders enzo en we gaan over jaar ook samen wonen wat die vgm al helemala niet leuk vind en ja jk weet t gwn niet ik heb t gevoel dat die me niey echt mag ofzo en dat doet me best wel wat dus wat moet ik doen ( en ik heb t er al met m over gehad een beetje )
alvast bedankt!! X

1 reactie

Hoi!

Als ik het goed begrijp, loopt de relatie met je stiefbroer niet zo vlot. Een nieuwe gezinssituatie kan voor stress zorgen, en misschien voelt hij zich er ongemakkelijk bij. Het is goed dat je er met hem al over hebt proberen praten.

Doordat hij terughoudend doet, ga jij je misschien onzeker voelen. Ik denk niet dat je de oorzaak van zijn gedrag bij jou moet leggen, maar eerder bij de situatie. Het is nieuw voor jullie beiden, en met het samenwonen er nog bij voelt het misschien verwarrend aan voor hem.

Hier blijven over praten lijkt me belangrijk. Jullie zitten waarschijnlijk allebei met vragen, en die kunnen beantwoord worden als jullie erover praten. Jullie ouders kunnen ook duidelijkheid bieden.

Groetjes
x

Reageer