Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?



Toon eerste bericht

418 reacties

 

Hi @Asy 

Hey M&M's

Sorry voor het niet reageren. Kreeg geen meldingen meer dus ik dacht dat er geen nieuwe berichten waren. Oops.

oh kan gebeuren. Die eerste keer (na lange tijd)  had ik je getagd en nu ook, maar normaal zou je ook meldingen moeten krijgen als je mijn topic volgt, tenzij je dat uit hebt staan of er zo'n melding hebt gemist, dan krijg je pas weer een nieuwe, nadat je mijn topic gelezen hebt, terwijl je dan WEL ingelogd moet zijn

 

Ik snap dat lange afstands relaties en weinig tijd niet altijd even handig zijn ...

Dus nog best knap dat je zo vaak heen en weer ging / gaat?

En ook een special thnx voor gewoon je verhaal te vertellen en zo open zijn over je relaties en seksualiteit. Het heeft best wel geholpen met mij en als Bi uit de kast komen.

ja, afstand is niet makkelijk, maar ja

Graag gedaan wat je zegt over dat vertellen. Ik wil ook alleen maar laten weten dat liefde niet exclusief voor alleen jongens met meisjes is en eigenlijk weet iedereen dat ook wel, denk ik, alleen lees je er minder over  als het bijvoorbeeld over 2 jongens gaat die verliefd zijn op elkaar. Daarom, maar ook om tips te krijgen, heb ik mijn  (ons)  verhaal gedeeld . Mooi is dat het voor anderen ook iets kan betekenen.

Ik hoop alleen dat die niet alle domme dingen doen die wij soms wel gedaan hebben….

Leuk iig dat je gereageerd hebt en voel je vrij om dat nog eens te doen of lees alleen lekker wat ik post. Kijk maar wat je doet.

 

Groetjes,

M&M's

Oeps,

@Gebruiker c 

ik ga nog wel reageren op jouw post, sorry, dacht dat ik alles al had gedaan

Nog ff geduld

 

Groetjes,

M&M's

@M en Ms ,

Geen probleem 👍 

Neem je tijd! Ik heb tijd zat.(anders maak ik dat wel)

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen,

 

nog ff een update voor iedereen aan de hand van wat antwoorden op de reactie van Gebruiker c

  

xxx

Gebruiker c schreef:

iemand van het MMT(mobiel medisch team) kan natuurlijk wel dingen vermoeden en na de hand wat dingen testen doen voor aanrakingen bedoel ik dan.

 

ja, volgens mij hadden ze het al snel in de gaten toen ze met een stethoscoop aan het luisteren waren en zo weten ze al snel meer, ook door bloeddruk te meten enzo. Ze gingen ook overal voelen of ie nog een 'pols’ had, dus ook aan zijn voeten… Op zich vind ik dat wel interessant dat ze al zo veel kunnen weten met zo weinig spullen, maar ja, daar hebben ze voor geleerd. Net as jij nu, had één van de ambulancebroeders en de dokter  van de MUG al gezegd dat ik goed mijn best had gedaan voor Newt, dus dat is altijd wel fijn om te horen

Maar ja, er was natuurlijk nog heel veel onzekerheid.

Wel tof dat jij 'vrijwilliger’ bent voor EHBO, maar daarom weet je er ook best veel van.

Die helikopter moest op een vlak stukje zonder bomen en struiken landen en ik kon 'm wel zien, maar het was nog wel honderd meter lopen of iets verder, want ze moesten om een meertje of een plas eigenlijk heen lopen. Ze hadden Newt ook eerst met die terreinauto naar de heli gebracht zo ver dat ging en daarna mij naar de parking waar de ambulance stond, maar dat was echt veel verder weg.

 

Oh ja, je schreef ook nog iets over dat het vast niet fijn was om Newt daar zo te zien liggen terwijl ze met hem bezig waren. Dat was idd best lastig, maar ik wist dat ze alles voor hem deden wat ze konden. Hij lag daar bloot met wel 4 of 5 mensen om hem heen die allemaal hun eigen ding aan het doen waren. Het ergste vond ik dat hij niet echt bij was, maar misschien was dat ergens ook wel weer goed, want dan kreeg hij het allemaal niet mee. Ingewikkeld. Btw zijn piemel bleef steeds nog stijf en toen had ik dat later opgezocht en las op internet dat ie dan beschadigd kon zijn, dus daar maakte ik me ook wel zorgen over. Gelukkig is die weer slap geworden, maar dat ging niet vanzelf. Weet ook niet precies hoe en wat allemaal, maar ik vond dat heel raar en vervelend. Ik ga in een volgende reactie wel schrijven hoe en wanneer Newt weer wakker werd en wat er toen nog allemaal gebeurde.

 

Ik vond Newt zijn buik ook wel hard aanvoelen. Hij heeft wel een strak buikje, maar het voelde heel anders als normaal. Veel harder. Later hoorde ik dat ze dachten dat ie ook in zijn buik bloedde en in het ziekenhuis bleek dat zijn milt gescheurd was. Ik weet niet wat ze daar aan gedaan hebben, want die zit er nog wel steeds in. Misschien met medicijnen ofzo idk. Ik vertel alles misschien een beetje door elkaar, maar soms schiet me ineens weer iets te binnen. Newt had ook zijn enkelbanden afgescheurd, dat was nog ff wat erger als bij mij.

Eigenlijk denken ze dat ie zo recht naar beneden is gevallen en eerst op zijn voeten terecht is gekomen, daarom lag zijn been ook zo raar en door de klap waren zijn wervels ingedrukt ofzo of iig verschoven en gescheurd. En dat ie daarna voorover was gevallen, waardoor zijn pols was gebroken, maar ik geloof dat ik dat al gezegd had. Daardoor was ie zo half gedraaid en min of meer op zijn zij terecht gekomen.

Dus zijn enkels (enkelbanden af , maar niet echt gebroken geloof ik, maar dat weet ik eigenlijk niet 100% zeker), been (zijn knie was uit de kom of kan dat niet?, misschien heet dat anders, maar die lag een beetje vreemd, ik bedoel ik ben lenig, maar dat kan ik niet)), rug (verschoven en gebroken wervels) , buik (milt en een rib door zijn long) en hoofd (daar was een soort bloeduitstorting) waren 'beschadigd’ om het zo maar te zeggen. Maar aan de buitenkant zag je er niet echt heel veel van, ik bedoel er was eigenlijk geen bloed. Oh ja, hij had nog iets gebroken/uit de kom aan zijn andere hand, dus niet waar die pols gebroken was. Volgens mij was dat het, oh nee, hij had ook 2 gebroken tanden en de volgende dag was ie bont en blauw over heel zijn lichaam.

 

Ik had niet echt last van die schroeven en plaatjes in mijn enkel, maar de dokter zei dat het beter was om ze er uit te halen. Alles was toch al goed aan elkaar gegroeid, dus was het ook niet meer nodig

 

Ik ben vast iets vergeten te zeggen, maar ik hoop dat ik het meeste beantwoord heb en nu hebben jullie iig een update over wat er allemaal kapot was bij Newt. De rest komt een volgende keer wel.

 

We gaan strakjes lekker naar het strand met zijn allen. Het is nu weer blauwe lucht en 26 graden, dus dat komt wel goed.

 

à la prochaine

 

Groetjes,

M&M's

Oh sh*t. 

Ik had ook de hele pagina over Newt nog niet gezien..

 

Ik snap dat dat best wel hectisch en emotioneel moet zijn geweest. Zo voelt het ook zo als je het beschrijft.

 

Ik blijf wel reageren. Maar veel nuttigs wordt het wss niet.

 

Veel plezier op het strand :)

Hey M en Ms

 

Maak er een mooie dag van :sunflower::deciduous_tree::droplet:  Veel plezier!

 

Gr. Kenshin

Hi iedereen,

 

nog ff een update voor iedereen aan de hand van wat antwoorden op de reactie van Gebruiker c

  

xxx

Gebruiker c schreef:

iemand van het MMT(mobiel medisch team) kan natuurlijk wel dingen vermoeden en na de hand wat dingen testen doen voor aanrakingen bedoel ik dan.

 

ja, volgens mij hadden ze het al snel in de gaten toen ze met een stethoscoop aan het luisteren waren en zo weten ze al snel meer, ook door bloeddruk te meten enzo. Ze gingen ook overal voelen of ie nog een 'pols’ had, dus ook aan zijn voeten… Op zich vind ik dat wel interessant dat ze al zo veel kunnen weten met zo weinig spullen, maar ja, daar hebben ze voor geleerd.ja, dat is ook en blijft knap, dat is hetzelfde als dat je met alleen je handen zijn hartslag kan meten, of dat je zijn ademhaling kan controleren zonder apperatuur,  maar met apperatuur is het wel handiger, ook is het weinig kunnen ze er veel mee doen. Dat wist ik voor mijn EHBO ook niet. Later heeft het goed geholpen,  en over dat ze ehbo op scholen moeten geven ben ik het mee eens! Bij mij hebben ze alleen geleerd hoe je iemand moet verbinden, maar wat echt dom was dat ze het helemaal verkeerd deden😅 ik had toen daarna gezegd dat ik ehbo heb gedaan en had het daarna goed voorgedaan. Was ook wel een keertje leuk om het beter te kunnen dan de leerkracht van bio(heb ik nu niet meer bio) ik zelf had niet veel te leren op school , ook omdat het enige wat ze de kinderen leerden verkeerd leerden. Gelukkig was mijn klas de eerste en heb ik een filmpje aan de docent laten zien hoe het bij Echte ehbo gaat. En dat hij dat steeds aan de leerlingen moest laten zien. Maar ik ben hen echt zeker eens dat scholen dat moeten geven! En als ze het geven het ook goed geven. Voor iedereen die dit leest en mensen hierbij wilt helpen , maar weet niet hoe, Download de EHBO app van het rode kruis! Je bent niks verplicht,  maar als iedereen de app heeft kan de app je aanwezijzingen geven hoe je moet reanimeren of iets anders zoals wat je moet doen bij een wespen steek enz.  Ik dwaal weer is af.

Net as jij nu, had één van de ambulancebroeders en de dokter  van de MUG al gezegd dat ik goed mijn best had gedaan voor Newt, dus dat is altijd wel fijn om te horendat heb je zeker goed gedaan! En dat is inderdaad fijn om te horen.

Maar ja, er was natuurlijk nog heel veel onzekerheid.

Wel tof dat jij 'vrijwilliger’ bent voor EHBO, maar daarom weet je er ook best veel van.ja, tnx , ik vind het belangrijk dat als mensen op straat (dit is een voorbeeld) In eens een hartaanval krijgen en er gereanimeerd moet worden dat iemand het kan. Daarom is het ook zo , als ik bijvoorbeeld zie dat er een ongeluk is of een botsing en ik zie geen ambu, dan ga ik er altijd even heen en vragen of ik iets kan doen en dat ik ehbo heb gehad. (De meeste denken dat 15 jarige(bijna 16) niet verstand hebben van ehbo, maar dat vind ik grote onzin.

Die helikopter moest op een vlak stukje zonder bomen en struiken landen en ik kon 'm wel zien, maar het was nog wel honderd meter lopen of iets verder, want ze moesten om een meertje of een plas eigenlijk heen lopen. Ze hadden Newt ook eerst met die terreinauto naar de heli gebracht zo ver dat ging en daarna mij naar de parking waar de ambulance stond, maar dat was echt veel verder weg.

 

Oh ja, je schreef ook nog iets over dat het vast niet fijn was om Newt daar zo te zien liggen terwijl ze met hem bezig waren. Dat was idd best lastig, maar ik wist dat ze alles voor hem deden wat ze konden. Hij lag daar bloot met wel 4 of 5 mensen om hem heen die allemaal hun eigen ding aan het doen waren. Het ergste vond ik dat hij niet echt bij was, maar misschien was dat ergens ook wel weer goed, want dan kreeg hij het allemaal niet mee. Ingewikkeld. Btw zijn piemel bleef steeds nog stijf en toen had ik dat later opgezocht en las op internet dat ie dan beschadigd kon zijn, dus daar maakte ik me ook wel zorgen over. Gelukkig is die weer slap geworden, maar dat ging niet vanzelf. Weet ook niet precies hoe en wat allemaal, maar ik vond dat heel raar en vervelend. Ik ga in een volgende reactie wel schrijven hoe en wanneer Newt weer wakker werd en wat er toen nog allemaal gebeurde.

 

Ik vond Newt zijn buik ook wel hard aanvoelen. Hij heeft wel een strak buikje, maar het voelde heel anders als normaal. Veel harder. Later hoorde ik dat ze dachten dat ie ook in zijn buik bloedde en in het ziekenhuis bleek dat zijn milt gescheurd was. Ik weet niet wat ze daar aan gedaan hebben, want die zit er nog wel steeds in. Misschien met medicijnen ofzo idk. Ik vertel alles misschien een beetje door elkaar, maar soms schiet me ineens weer iets te binnen. Newt had ook zijn enkelbanden afgescheurd, dat was nog ff wat erger als bij mij.

Eigenlijk denken ze dat ie zo recht naar beneden is gevallen en eerst op zijn voeten terecht is gekomen, daarom lag zijn been ook zo raar en door de klap waren zijn wervels ingedrukt ofzo of iig verschoven en gescheurd. En dat ie daarna voorover was gevallen, waardoor zijn pols was gebroken, maar ik geloof dat ik dat al gezegd had. Daardoor was ie zo half gedraaid en min of meer op zijn zij terecht gekomen.

Dus zijn enkels (enkelbanden af , maar niet echt gebroken geloof ik, maar dat weet ik eigenlijk niet 100% zeker), been (zijn knie was uit de kom of kan dat niet?De knieschijf zit in de pees van de bovenbeenspier. Deze spier gebruikt u om uw knie te strekken. De knieschijf zorgt er voor dat de pees van die bovenbeenspier gemakkelijk over de knie schuift. De knieschijf kan 'uit de kom schieten'., misschien heet dat anders, maar die lag een beetje vreemd, ik bedoel ik ben lenig, maar dat kan ik niet)), ik snap wat je bedoelt,  ik ben van mijzelf hypermobiel,  maar ik snap wat je bedoelt en kan me voorstellen hoe dat eruitzag. 

rug (verschoven en gebroken wervels) , buik (milt en een rib door zijn long) en hoofd (daar was een soort bloeduitstorting) waren 'beschadigd’ om het zo maar te zeggen. dat is wel veel. Arme Newt.

Maar aan de buitenkant zag je er niet echt heel veel van, ik bedoel er was eigenlijk geen bloed. dat is vaak het probleem,  vaak zie je van buiten niks , maar van binnen zie je op het eerste gezicht niet,maar gelukkig wisten ze dat in het ziekenhuis welOh ja, hij had nog iets gebroken/uit de kom aan zijn andere hand, dus niet waar die pols gebroken was. Volgens mij was dat het, oh nee, hij had ook 2 gebroken tanden en de volgende dag was ie bont en blauw over heel zijn lichaam.dat is een heleboel.  Dat hij de volgende dag bont en blauw was , is volkomen begrijpelijk. 

 

Ik had niet echt last van die schroeven en plaatjes in mijn enkel, maar de dokter zei dat het beter was om ze er uit te halen. Alles was toch al goed aan elkaar gegroeid, dus was het ook niet meer nodigfijn om te horen dat je er geen last van had. Als het niet nodig meer was , dan kan het er maar beter uit zijn, zeg ik dan maar.

 

Ik ben vast iets vergeten te zeggen, maar ik hoop dat ik het meeste beantwoord heb en nu hebben jullie iig een update over wat er allemaal kapot was bij Newt. De rest komt een volgende keer wel.oke, voor mij heb je je het allemaal beantwoord . En de update is ook fijn. 

 

We gaan strakjes lekker naar het strand met zijn allen. Het is nu weer blauwe lucht en 26 graden, dus dat komt wel goed.

lekker!  Maak er een mooie dag van! 

à la prochaine

bonne journée!

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Sorry voor de late reactie, maar ik kom net van mijn werk af.(was een drukke dienst. )

En er was net een (over ehbo gesproken)mevrouw die was gevallen op haar arm,het was een bejaarde vrouw, en ik heb even gekeken ,maar ik heb haar even voor de zekerheid naar de huisartsen post gebracht,  die was toevallig om de hoek. Dus als je het over toeval hebt👍😅

Hi iedereen,

 

het is weer tijd voor een update. Ik weet dat het al een paar daagjes geleden is, maar ja, ik ben ook nog eens op vakantie nu en af en toe doe ik , nou ja, de hele tijd doe ik leuke dingen en heb dus minder tijd voor het forum. Toch wil ik mijn verhaal vertellen, dus jullie hoeven geen medelijden met mij te hebben dat ik daar dan af en toe wat tijd voor maak. Dus eerst wat nieuwe info en op het laatst of tussendoor ga ik nog wel wat vraagjes die open staan beantwoorden.

 

ok, here we go

 

Ik waas dus geopereerd aan mijn enkel en wilde graag naar Newt die in een ander ziekenhuis in slaap werd gehouden na zijn val.

Na een dag of 3 ben ik met mama en twin naar Newt geweest en ik was natuurlijk blij om hem te zien, maar ik vond het ook wel moeilijk. Hij lag daar in een bed met allemaal slangetjes en apparaten en plakkers, maar ik was blij dat ie er nog was.

Ik mocht hem even aanraken en dat was echt het beste wat me die dag of misschien wel die week is overkomen. Ik streelde over zijn gezicht en buikje/borstkast, want zijn bovenlichaam was op dat moment niet onder een laken.Het leek wel of er elektriciteit door mijn hand/vingers ging en ook van Newt naar mij liep. Het was zo een intens gevoel. Hij voelde warm aan, zoals normaal en niet koud zoals kort na die val, toe hij lag te rillen.

Ik voelde dat hij leefde en spontaan kwamen er tranen die van mijn wang op Newt gezicht en borst drupten. Ik maakte niet echt geluid bij het huilen, maar de tranen bleven komen.  Het waren geen tranen van verdriet, eerder van opluchting en blijdschap dat hij er nog was, alhoewel er nog van alles aan de hand was met hem.

Ik veegde mijn tranen weg zo van zijn gezicht en borst. Het leek of ik daar een half uur had gestaan. Ik was helemaal in mijn eigen wereld en had niet door wat er verder allemaal om me heen gebeurde. Het liefste wilde in hem omhelzen, maar dat kon natuurlijk niet. Er stak nog en buisje uit tussen zijn ribben en allerlei andere dingen die belangrijk waren om hem in de gaten te houden.

Kennelijk had ik toch iets aangeraakt, want ineens ging er een alarm af.Ik schrok er van, maar een verpleegkundige die al die tijd in de buurt was stelde me gerust en legde zijn hand op mijn schouder. Dat voelde goed , ondertussen had hij het alarm ook al weer snel uitgezet.

Mijn twin mocht er gelukkig ook even bij, zodat we samen bij Newt waren. We zeiden niet echt wat tegen elkaar, maar onze blikken spraken voor zich. Ik ben toen naast het bed gaan zitten en heb daar zeker nog wel 5 minuten (het leken wel uren en dat vond ik wel fijn) gezeten, terwijl ik Newt zijn hand beet had. Soms had ik het idee dat ie er voorzichtig in kneep, maar dat was vast mijn fantasie. Dat ik dat hoopte, maar toch voelde ik iets en ook leek het of ik in zijn gezicht zag veranderen. Een soort van een glimlach, maar dan wel minimaal. Ik zei het later tegen mijn twin en hij dacht hetzelfde gezien te hebben. Ook al was het er niet of was het een onbewuste beweging in zijn gezicht, toch gaf het op één of andere manier wel kracht.

Twin en ik hadden besloten om alles wat mogelijk was om te doen voor Newt te doen.Natuurlijk zou dat gevolgen hebben voor hoe we onze tijd moesten verdelen tussen school en New en eigenlijk waren dat de belangrijkste dingen. De rest zou daar allemaal voor moeten wijken.

 

Op zich een mooi streven, maar niet allemaal uitvoerbaar. Newt's ouders hadden ons al gezegd dat ze mij niks kwalijk namen en zelfs blij waren dat Newt niet alleen was geweest toen het gebeurde. Dat deed mij en twin wel goed. Ze zeiden ook dat we niet alles op zij moesten zetten voor Newt. Newt was in goede handen en we konden op dit moment niet echt heel veel voor hem doen. Natuurlijk wel af en toe langs komen, dat was vanzelfsprekend, maar ze wilden ook dat we door gingen met dansen en met andere vrienden omgaan.

 

Dat was lief en ook verstandig van ze, maar in ons hoofd was dat lastig.

 

We probeerden buiten school en Newt wel af te spreken met Luca en Jur en schoolvrienden. Onze pleegbroer had Jur zelfs verschillende keren opgehaald met de auto en weer terug gebracht, zodat hij bij ons kon zijn. Wij waren dan lichamelijk ook wel bij jur en Luca, maar in gedachten bij Newt.

 

Ik ga nu even een sprongetje maken in de tijd.

Na een week ongeveer hebben ze Newt weer wakker laten worden in het ziekenhuis. Hij was dus niet zelf in een coma geraakt, maar ze hadden hem laten slapen om beter te kunnen herstellen in het begin. Oh ja, na die val was Newt niet bij kennis, maar dat was door een shock waarschijnlijk. Ik weet dat ook niet precies allemaal. Ze hebben dat wel steeds een beetje proberen uit te leggen, maar dat is niet allemaal blijven hangen.

 

Toen Newt bij kwam om het zo maar te zeggen was ie gedesoriënteeerd. Hij wist niet waar ie was, wat er gebeurd was en hij wilde naar huis. Dat kon natuurlijk niet. Afgezien dat ie geestelijk niet alles wist, was er lichamelijk natuurlijk ook van alles mis met hem.

 

Op zich was het een opluchting dat Newt weer bij was, ook al was hij nog niet de oude. Hij had soms moeite met woorden te vinden en we konden hem ook niet altijd begrijpen. Hij was wel blij om ons te zien en in zijn ogen zagen we dat wel, maar in zijn doen was hij niet de oude Newt.

 

Tijdens dat hij sliep hadden ze wel allerlei testjes gedaan om er achter te komen of hij een dwarslaesie had of niet, maar pas toen hij wakker was konden ze onderzoeken of ie zelf wat voelde en kon bewegen.

 

In het begin waren de uitslagen van die onderzoekjes niet echt bemoedigend. Voor zover ze dingen konden meten was er wel hoop, maar in de testen leek Newt niet veel te voelen en kunnen.

 

Hij moest natuurlijk nog herstellen van de operaties aan zijn wervels en dat kost sws tijd. Het is ook voor de dokters altijd afwachten hoe een patiënt uiteindelijk opknapt of niet.

Zolang hij nog op de ic lag, mochten we telkens maar kort bij hem op bezoek, maar wel meerdere keren op een dag eventjes. Hij was ook snel moe, sliep veel, maar liet ook wel blijken dat hij blij was dat we er waren.

 

Sws gingen we door de week om de dag. Papa of mama of iemand anders bracht ons dan of we reden mee met de ouders van Newt. Vaak namen we ons huiswerk mee en we hadden van de verpleging een plekje gekregen waar we soort van rustig konden zitten, maar natuurlijk is er in zo'n ziekenhuis ook veel drukte om je heen.Ons schoolwerk begon er wel een beetje onder te lijden, maar op school wisten ze van de situatie en waar het kon hielpen ze ons.

 

Ik ga de volgende keer wel verder met mijn verhaal en zal dan reacties beantwoorden. We gaan nu even eten en iets leuks doen. Weet nog niet precies wat, maar zal wel zwemmen zijn of naar het strand, idk. Claude komt ons ophalen, dus dat komt wel goed. Dan horen we ook wel wat we aan moeten doen of mee moeten nemen.

Overmorgen komt mama en ons jongste broertje, dus we moeten hier ook nog een beetje in de tuin werken omdat de tuinman dacht dat volgende week alles pas netjes moest zijn…. Afgelopen weekend hebben we al veel bloembakken gedaan, dus het schiet al aardig op.

Oh ja, we zijn hier niet helemaal alleen met Christian en Justin. Hun ouders zijn er ook het grootste gedeelte van de tijd. Die zitten in het appartement, maar afgelopen weekend waren ze een paar daagjes naar Italië geweest, dus toen waren we wel ‘alleen’. Zaterdag hadden we bij onze buurjongen gegeten en zondag bbq met alle jongens bij ons in de tuin en iedereen was blijven slapen.

 

Tot snel voor het vervolg over Newt en hoe het tussen ons en Jur en Luca ging allemaal.

 

Groetjes,

M&M's

Hi,

 

nou vergeet ik nog wat mensen te bedanken, dus dan hier maar 

 

@Asy 

Oh sh*t. 

Ik had ook de hele pagina over Newt nog niet gezien..

Ik snap dat dat best wel hectisch en emotioneel moet zijn geweest. Zo voelt het ook zo als je het beschrijft.

Ik blijf wel reageren. Maar veel nuttigs wordt het wss niet.

Veel plezier op het strand :)

ik heb ook wel eens dat ik iets over het hoofd zie hoor, dus no worries. Ja was wel hectisch enzo. Maak je maar niet druk om jouw reacties. Het is altijd goed als je iets post en als je ff niks weet dan is het ook goed. Dankjewel we gaan zo weer weg met Claude. Misschien gaan er ook nog wel anderen mee, is nog een verrassing voor ons :sunglasses:

 

@Kenshin 

Hey M en Ms

Maak er een mooie dag van :sunflower::deciduous_tree::droplet:  Veel plezier!

Wat lief en dankjewel, jij ook natuurlijk. Wij worden altijd weer blij als jij iets post. ik hoop dat jij ook een leuke dag hebt :sun_with_face:

 

@Gebruiker c 

xxx

Gebruiker c schreef:

lekker!  Maak er een mooie dag van! 

bonne journée!

 

dankjewel en jij hebt het ook altijd druk met het redden van mensen lees ik, nu weer iemand met een zere arm. Goed bezig. De rest van je reactie probeer ik een volgende keer wel te beantwoorden, maar dankjewel alvast.

 

PS we moeten ons aankleden van Claude, want zo mogen we niet mee :grin:  Dus dan maar snel die speedo aan met een sportbroekje en een t-shirtje en sneakers en dan zijn we er weer helemaal ready voor. Oh ja, telefoon en pasjes en zonnebril zijn ook wel handig… 27 graden en zonnig, hopelijk bij jullie ook lekker weer...

Hmm, skateboard mag ook mee van Claude. We zien het wel wat we gaan doen. Ik gok op zwemmen en naar de boulevard…..Later...

 

Groetjes,

M&M's

Hey M en Ms

 

Zo zo, die arme Newt. Hij leek de nodige zorgen te ontvangen, en de nodige steun en liefde, maar dat maakt de situatie er niet minder lastig op. Het kan zwaar zijn om een vriend die eerst zo levendig was, er zo “passief” (dat klinkt zo naar, maar ik vind nu geen ander woord) bij te zien liggen. 

 

Je hoort het weleens, dat iemand in een coma de dingen om zich heen hoort, voelt en ruikt. Of dat in een kunstmatige coma ook het geval is weet ik niet, maar het zou weleens kunnen dat Newt jullie herkende aan de zachte aanrakingen, aan de geur van jullie shampoo, jullie stem, enzovoort. Heeft Newt daar later nog wat over gezegd? Of was je nog van plan dat te vertellen? Doe maar rustig aan hoor. 

 

Oh jee, jullie moeten in de tuin werken. Staan daar soms coniferen? Doe het in ieder geval maar voorzichtig aan met de snoeren van apparaten, kruiwagens en andere werktuigen  :sweat_smile:  Nee maar, het doet me goed te lezen dat jullie een gezellige tijd lijken te hebben daar. Have fun :cactus:  in the sun :sun_with_face:  (en de prijs voor het flauwste rijmpje gaat naar Kenshin)

 

Gr. Kenshin

Hi,

 

nou vergeet ik nog wat mensen te bedanken, dus dan hier maar 

 

@Asy

Oh sh*t. 

Ik had ook de hele pagina over Newt nog niet gezien..

Ik snap dat dat best wel hectisch en emotioneel moet zijn geweest. Zo voelt het ook zo als je het beschrijft.

Ik blijf wel reageren. Maar veel nuttigs wordt het wss niet.

Veel plezier op het strand :)

ik heb ook wel eens dat ik iets over het hoofd zie hoor, dus no worries. Ja was wel hectisch enzo. Maak je maar niet druk om jouw reacties. Het is altijd goed als je iets post en als je ff niks weet dan is het ook goed. Dankjewel we gaan zo weer weg met Claude. Misschien gaan er ook nog wel anderen mee, is nog een verrassing voor ons :sunglasses:

 

@Kenshin

Hey M en Ms

Maak er een mooie dag van :sunflower::deciduous_tree::droplet:  Veel plezier!

Wat lief en dankjewel, jij ook natuurlijk. Wij worden altijd weer blij als jij iets post. ik hoop dat jij ook een leuke dag hebt :sun_with_face:

 

@Gebruiker c

xxx

Gebruiker c schreef:

lekker!  Maak er een mooie dag van! 

bonne journée!

 

dankjewel en jij hebt het ook altijd druk met het redden van mensen lees ik, nu weer iemand met een zere arm. Goed bezig. De rest van je reactie probeer ik een volgende keer wel te beantwoorden, maar dankjewel alvast.graag gedaan!👍

ja haha, tnx, ik heb niet voor niks ehbo. En het is een kleine moeite. 

neem je tijd! Ik heb tijd zat en ik kan wel wachten. 

graag gedaan! 👍

 

PS we moeten ons aankleden van Claude, want zo mogen we niet mee :grin:  Dus dan maar snel die speedo aan met een sportbroekje en een t-shirtje en sneakers en dan zijn we er weer helemaal ready voor. Oh ja, telefoon en pasjes en zonnebril zijn ook wel handig… 27 graden en zonnig, hopelijk bij jullie ook lekker weer...haha, is het zo erg dan? Wat hadden jullie dan aan? Je moet inderdaad niet je pasjes vergeten,  ik ga zelf ook is snel kijken,  want ik zit nu weer in Duitsland,  ja alweer, maar nu is het voor 3 dagen weg , dus soort van vakantie.  Mijn ouders zijden dat ik ff een pauze moest nemen, dus ja  ,dan doe ik dat . Ik heb gisteravond nog ff gebeld en geboekt voor een kamertje(natuurlijk in het Duits) en die was nog beschikbaar.  En vanmorgen kwam de taxi mij om 06.00 halen en nu zit ik in mijn hotelkamertje. Jammer genoeg kan ik niet een foto hier plaatsen, maar geloof mij maar , het is heel mooi! Zo even kijken of ik mijn pasjes heb. Ja , ik heb al mijn 4 bank pasjes,  ja ik heb 4 bankrekening, is dat veel dan? Ik denk het niet. Zo das lekker weer. Bij mij geeft ie aan op de laptop (natuurlijk heb ik die mee voor toch nog te werken 😅je weet het wel 😉.)21 graden ,dus dat is ook niet slecht. Ik hoorde van een hotelmedewerker dat de stad vlak bij is erg mooi is , dus dan ga ik zo lekker naar de stad. Dus ja, ik heb best lekker weer. 

Hmm, skateboard mag ook mee van Claude. We zien het wel wat we gaan doen. Ik gok op zwemmen en naar de boulevard…..Later... lekker! 

veel plezier! 

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

 

beaucoup de plaisir

viel Spaß

hey

 

het is wel echt heel heftig wat jullie (newt, twin jij een jullie families) hebben mee gemaakt. ik heb veel respect hoe jullie met jullie situatie zijn om gegaan.

ik heb niet echt iets zinvols te zeggen. alles is al gezegd. 

 

veel plezier nog!

ik ben jaloers hoor! ik moet nog 19 dagen wachten 😔. de nacht 8 op 9 vertrek ik naar Frankrijk 😊🎉  ff 11 uurtjes rijden zonder pauze gerekend. dus dan heb ik genoeg tijd voor me ipad haha

 

je moet van af vandaag verplicht 😷 op. hebben jullie er wel genoeg? mijn vader heeft er 30 besteld vandaag (van die stoffen) en om anoniem te blijven doe ik geen blauwe 😷

 

veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen!

ik moet nog ff 5 dagen werken intotaal en dan heb ik ook vakantie! 

 

groetjes blue

Hi iedereen,

dit is een iets latere reactie ,omdat ik de vorige schijnbaar vergeten te verzenden heb of gewoon de verbinding ofzo, dus sorry daarvoor. 

het is weer tijd voor een update. Ik weet dat het al een paar daagjes geleden is, maar ja, ik ben ook nog eens op vakantie nu en af en toe doe ik , nou ja, de hele tijd doe ik leuke dingen en heb dus minder tijd voor het forum. Toch wil ik mijn verhaal vertellen, dus jullie hoeven geen medelijden met mij te hebben dat ik daar dan af en toe wat tijd voor maak. Dus eerst wat nieuwe info en op het laatst of tussendoor ga ik nog wel wat vraagjes die open staan beantwoorden.neem je tijd en geniet ervan! 

 

ok, here we go

 

Ik waas dus geopereerd aan mijn enkel en wilde graag naar Newt die in een ander ziekenhuis in slaap werd gehouden na zijn val.dat is ook volkomen begrijpelijk! 

Na een dag of 3 ben ik met mama en twin naar Newt geweest en ik was natuurlijk blij om hem te zien, maar ik vond het ook wel moeilijk. Hij lag daar in een bed met allemaal slangetjes en apparaten en plakkers, maar ik was blij dat ie er nog was.dat snap ik, het is inderdaad moeilijk om iemand waar je zoveel van houd(je weet wat ik bedoel, ik kan het ff moeilijk opschrijven) die daar zo te zien. Ik weet dat het geen prettig gezicht is dus ik heb zeker met je te doen. (Toen je dat zag) uiteindelijk is het heel belangrijk dat die apparaatjes er zijn , dat weten jullie zelf ook wel ,maar het is geen fijn gezicht. En natuurlijk ben je blij dat ie er nog was. 

Ik mocht hem even aanraken en dat was echt het beste wat me die dag of misschien wel die week is overkomen.dat snap ik!  Het zal wel een heel fijn en dubbel gevoel zijn geweest toen je hem aanraakte.

Ik streelde over zijn gezicht en buikje/borstkast, want zijn bovenlichaam was op dat moment niet onder een laken.Het leek wel of er elektriciteit door mijn hand/vingers ging en ook van Newt naar mij liep. dat is niet zo raar , dat je een soort van elektriciteit door je heen kreeg. Ik kan dat moeilijk uitleggen, maar ik weet wat je bedoelt .

Het was zo een intens gevoel. Hij voelde warm aan, zoals normaal en niet koud zoals kort na die val, toe hij lag te rillen.dat snap ik wel dat het intens voelde! Gelukkig voelde hij niet koud aan en dus wel warm , maar niet te warm(snap wat ik bedoel) .

Ik voelde dat hij leefde en spontaan kwamen er tranen die van mijn wang op Newt gezicht en borst drupten. dat snap ik volkomen! 

Ik maakte niet echt geluid bij het huilen, maar de tranen bleven komen.  Het waren geen tranen van verdriet, eerder van opluchting en blijdschap dat hij er nog was, alhoewel er nog van alles aan de hand was met hem.fijn dat het tranen van geluk waren! Natuurlijk bleven de tranen komen,  het was ook niet niks wat er gebeurde.

Ik veegde mijn tranen weg zo van zijn gezicht en borst. Het leek of ik daar een half uur had gestaan. Ik was helemaal in mijn eigen wereld en had niet door wat er verder allemaal om me heen gebeurde.dat is volkomen begrijpelijk!  

Het liefste wilde in hem omhelzen, maar dat kon natuurlijk niet. Er stak nog en buisje uit tussen zijn ribben en allerlei andere dingen die belangrijk waren om hem in de gaten te houden. dat was vast niet een prettig gezicht om te zien. Jammer dat je hem niet mocht omhelzen,  ik weet dat dat heel moeilijk is om niet te doen , als daar iemand licht waar je veel om geeft.

Kennelijk had ik toch iets aangeraakt, want ineens ging er een alarm af.Ik schrok er van, maar een verpleegkundige die al die tijd in de buurt was stelde me gerust en legde zijn hand op mijn schouder. Dat voelde goed , ondertussen had hij het alarm ook al weer snel uitgezeuitgezet.fijn dat hij je gerust stelde! En het alarm uit zette . Jij kon er niks aan doen ! Het was een ongelukje.

Mijn twin mocht er gelukkig ook even bij, zodat we samen bij Newt waren. We zeiden niet echt wat tegen elkaar, maar onze blikken spraken voor zich. Ik ben toen naast het bed gaan zitten en heb daar zeker nog wel 5 minuten (het leken wel uren en dat vond ik wel fijn) gezeten, terwijl ik Newt zijn hand beet had. dat zal inderdaad wel fijn gevoeld hebben. Ook fijn dat twin er bij mocht komen! 

Soms had ik het idee dat ie er voorzichtig in kneep, maar dat was vast mijn fantasie. ik zal je zeggen dat dat niet je fantasie kan zijn. Het kan ook dat hij dat voorzichtig kneep. Dat is moeilijk uit te leggen maar ik zal het proberen.  Dat hij in coma licht betekent niet dat hij niks kan en niks mee krijgt, hij krijgt feitelijk eigenlijk alles mee , want hij kan jullie horen voelen en ruiken zoals andere al zeiden. Dus dat is niet raar. Dat kleine kneepje kan je fantasie zijn, maar soms hebben mensen in coma de kracht om een hele kleine inspanning te maken.Dat ik dat hoopte, maar toch voelde ik iets en ook leek het of ik in zijn gezicht zag veranderen. dat kan. Dat is niet gek, sommige hebben wat kracht die ze hebben om iets van kleine inspanning te geven zoals dit. Ik kan jullie zeggen , toen ik bij mijn tante op bezoek was op de ic , ze ook deze dingen kon doen, en de verpleegkundige zei dat dit kan en dat veel kracht kost en dus een goed teken is van kracht en liefde, verder toen ik naast haar zat , toen zag ik dat ze een paar traantjes liet. Ik vroeg aan de verpleegkundige of dat kon, hij zei dat dat wel kon , dus ik denk niet dat het mijn Fantasie was ,want ik deed ze ook wegvegen van haar gezicht. Ik zelf ben niet echt van emoties , maar het deed me wel wat. Dus het kan dat hij zijn gezicht veranderde.

Een soort van een glimlach, maar dan wel minimaal. Ik zei het later tegen mijn twin en hij dacht hetzelfde gezien te hebben. als jullie dat beiden dachten dan zou dat ook zijn geweest. ook al was het er niet of was het een onbewuste beweging in zijn gezicht, toch gaf het op één of andere manier wel kracht.dat snap ik wel dat het kracht geeft.

Twin en ik hadden besloten om alles wat mogelijk was om te doen voor Newt te doen.Natuurlijk zou dat gevolgen hebben voor hoe we onze tijd moesten verdelen tussen school en New en eigenlijk waren dat de belangrijkste dingen. De rest zou daar allemaal voor moeten wijken.

 

Op zich een mooi streven, maar niet allemaal uitvoerbaar. Newt's ouders hadden ons al gezegd dat ze mij niks kwalijk namen en zelfs blij waren dat Newt niet alleen was geweest toen het gebeurde. Dat deed mij en twin wel goed. Ze zeiden ook dat we niet alles op zij moesten zetten voor Newt. Newt was in goede handen en we konden op dit moment niet echt heel veel voor hem doen. Natuurlijk wel af en toe langs komen, dat was vanzelfsprekend, maar ze wilden ook dat we door gingen met dansen en met andere vrienden omgaan.dat is ook goed dat ze dat zeiden.

 

Dat was lief en ook verstandig van ze, maar in ons hoofd was dat lastig.dat jan ik me voorstellen. 

 

We probeerden buiten school en Newt wel af te spreken met Luca en Jur en schoolvrienden. Onze pleegbroer had Jur zelfs verschillende keren opgehaald met de auto en weer terug gebracht, zodat hij bij ons kon zijn. Wij waren dan lichamelijk ook wel bij jur en Luca, maar in gedachten bij Newt.dat is erg aardig van hem!

 

Ik ga nu even een sprongetje maken in de tijd.

Na een week ongeveer hebben ze Newt weer wakker laten worden in het ziekenhuis. Hij was dus niet zelf in een coma geraakt, maar ze hadden hem laten slapen om beter te kunnen herstellen in het begin. Oh ja, na die val was Newt niet bij kennis, maar dat was door een shock waarschijnlijk. Ik weet dat ook niet precies allemaal. Ze hebben dat wel steeds een beetje proberen uit te leggen, maar dat is niet allemaal blijven hangen.maakt ook niet uit.

 

Toen Newt bij kwam om het zo maar te zeggen was ie gedesoriënteeerd. Hij wist niet waar ie was, wat er gebeurd was en hij wilde naar huis. dat snap ik . Hij is minimaal 1 week in coma geraakt en wist dus ook niks van de tijd af. Alleen dat hij alleen met jou op die plek was , en dan word hij ineens wakker en dan snap ik wel dat dat raar en gedesoriënteeerd voelt.  Ik snap dat hij naar huis wilde.

Dat kon natuurlijk niet. Afgezien dat ie geestelijk niet alles wist, was er lichamelijk natuurlijk ook van alles mis met hem..

 

Op zich was het een opluchting dat Newt weer bij was, ook al was hij nog niet de oude. Hij had soms moeite met woorden te vinden en we konden hem ook niet altijd begrijpen. Hij was wel blij om ons te zien en in zijn ogen zagen we dat wel, maar in zijn doen was hij niet de oude Newt.dat kan ik begrijpen, er is ook veel gebeurd.

 

Tijdens dat hij sliep hadden ze wel allerlei testjes gedaan om er achter te komen of hij een dwarslaesie had of niet, maar pas toen hij wakker was konden ze onderzoeken of ie zelf wat voelde en kon bewegen.

 

In het begin waren de uitslagen van die onderzoekjes niet echt bemoedigend. Voor zover ze dingen konden meten was er wel hoop, maar in de testen leek Newt niet veel te voelen en kunnen.

 

Hij moest natuurlijk nog herstellen van de operaties aan zijn wervels en dat kost sws tijd. Het is ook voor de dokters altijd afwachten hoe een patiënt uiteindelijk opknapt of niet.ja,dat klopt.

Zolang hij nog op de ic lag, mochten we telkens maar kort bij hem op bezoek, maar wel meerdere keren op een dag eventjes. Hij was ook snel moe, sliep veel, maar liet ook wel blijken dat hij blij was dat we er waren.wel fijn dat dat kon( op bezoek gaan). 

 

Sws gingen we door de week om de dag. Papa of mama of iemand anders bracht ons dan of we reden mee met de ouders van Newt. Vaak namen we ons huiswerk mee en we hadden van de verpleging een plekje gekregen waar we soort van rustig konden zitten, maar natuurlijk is er in zo'n ziekenhuis ook veel drukte om je heen.Ons schoolwerk begon er wel een beetje onder te lijden, maar op school wisten ze van de situatie en waar het kon hielpen ze ons.

fijn dat school jullie deed helpen! Ook fijn dat de verpleging dat voor jullie had gedaan om jullie huiswerk te maken! En ook fijn dat jullie steeds konden mee rijden met iemand.

Ik ga de volgende keer wel verder met mijn verhaal en zal dan reacties beantwoorden. We gaan nu even eten en iets leuks doen. Weet nog niet precies wat, maar zal wel zwemmen zijn of naar het strand, idk. Claude komt ons ophalen, dus dat komt wel goed. Dan horen we ook wel wat we aan moeten doen of mee moeten nemen.oke, veel plezier!(beetje laat maar oke)

Overmorgen komt mama en ons jongste broertje, dus we moeten hier ook nog een beetje in de tuin werken omdat de tuinman dacht dat volgende week alles pas netjes moest zijn…. Afgelopen weekend hebben we al veel bloembakken gedaan, dus het schiet al aardig op.mooi,  vast ook gezellig. 

Oh ja, we zijn hier niet helemaal alleen met Christian en Justin. Hun ouders zijn er ook het grootste gedeelte van de tijd. Die zitten in het appartement, maar afgelopen weekend waren ze een paar daagjes naar Italië geweest, dus toen waren we wel ‘alleen’. Zaterdag hadden we bij onze buurjongen gegeten en zondag bbq met alle jongens bij ons in de tuin en iedereen was blijven slapen.dat was vast erg gezellig. 

 

Tot snel voor het vervolg over Newt en hoe het tussen ons en Jur en Luca ging allemaal.oke, neem je tijd! En sorry voor late reactie,  maar de rede weet je nu wel.

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hi Gebruiker c,

 

we moeten ons aankleden van Claude, want zo mogen we niet mee :grin: 

Gebruiker c schreef:

haha, is het zo erg dan? Wat hadden jullie dan aan? 

 

nou, gewoon niks, want als het lekker weer is, dan liggen we vaak in de zon  en we willen helemaal egaal bruin worden, dus ja, dan hebben we niks aan. Bloot mag je hier niet over straat, dus moesten we wel iets aan doen. Claude is dat wel gewend.

Wij hebben allebei maar 1 bankpasje. Leuk trouwens dat je er ff tussenuit bent. Jij moet af en toe ook uitrusten. Geniet er van.

 

Hi iedereen,

Gebruiker c schreef:

dit is een iets latere reactie ,omdat ik de vorige schijnbaar vergeten te verzenden heb of gewoon de verbinding ofzo, dus sorry daarvoor. 

 

ach ja, dat heb ik ook wel eens

 

xxx

Gebruiker c schreef:

het is inderdaad moeilijk om iemand waar je zoveel van houd(je weet wat ik bedoel, ik kan het ff moeilijk opschrijven)

 

we houden wel van hem ook al is hij niet onze vriend, als in verkering, zeg maar

 

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat hij je gerust stelde! En het alarm uit zette . Jij kon er niks aan doen ! Het was een ongelukje.

 

jazeker, ik was er wel van geschrokken, je weet maar nooit wat er is als dingen gaan piepen

 

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat twin er bij mocht komen! 

….Dat hij in coma licht betekent niet dat hij niks kan en niks mee krijgt…. Dat kleine kneepje kan je fantasie zijn, maar soms hebben mensen in coma de kracht om een hele kleine inspanning te maken…..als jullie dat beiden dachten dan zou dat ook zijn geweest

 

jazeker en misschien was het toch wel echt dan

 

ze wilden ook dat we door gingen met dansen en met andere vrienden omgaan.

Gebruiker c schreef:

dat is ook goed dat ze dat zeiden.

 

zeker

 

xxx

Gebruiker c schreef:

wel fijn dat dat kon( op bezoek gaan). 

 

ja echt wel,  veel meer konden we ook niet doen voor hem op dat moment

 

xxx

Gebruiker c schreef:

ijn dat school jullie deed helpen! Ook fijn dat de verpleging dat voor jullie had gedaan om jullie huiswerk te maken! En ook fijn dat jullie steeds konden mee rijden met iemand.

 

nou dat maakte het wel een beetje makkelijker allemaal

 

Morgen wordt vast gezellig als mama en ons broertje komt. We gaan er wel een leuke tijd van maken en dankjewel voor je reactie

 

Groetjes,

M&M's

Hi Blue,

 

het is wel echt heel heftig wat jullie (newt, twin jij een jullie families) hebben mee gemaakt. ik heb veel respect hoe jullie met jullie situatie zijn om gegaan.

dankjewel

 

veel plezier nog!

ik ben jaloers hoor! ik moet nog 19 dagen wachten 😔. de nacht 8 op 9 vertrek ik naar Frankrijk 😊🎉  ff 11 uurtjes rijden zonder pauze gerekend. dus dan heb ik genoeg tijd voor me ipad haha

nog even volhouden dan. Voor ons is het ongeveer ook zolang rijden met de auto, dus wie weet komen we jou straks hier gewoon tegen…..oh ja, dan kun je onderweg lekker op je ipad, wel slim

 

je moet van af vandaag verplicht 😷 op. hebben jullie er wel genoeg? mijn vader heeft er 30 besteld vandaag (van die stoffen) en om anoniem te blijven doe ik geen blauwe 😷

 

ja wij hebben er genoeg, maar meestal we dragen eentje die je kunt uitwassen en er staat M&M's op, hoe cool is dat. Buiten hoef je die niet op. Alleen in winkels en afgesloten ruimtes, zoals bvb een overdekte markt. Gelukkig hoef je ze buiten niet de hele dag op, want voor je het weet is je gezicht bruin behalve waar dat mondkapje heeft gezeten, dat zou niet echt fijn zijn….

 

veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen!

ik moet nog ff 5 dagen werken intotaal en dan heb ik ook vakantie! 

dan gaan we aftellen en jij ook alvast veel plezier op vakantie en sterkte met de laatste dagen werken

 

Groetjes,

M&M's

Hi Kenshin,

 

Zo zo, die arme Newt. Hij leek de nodige zorgen te ontvangen, en de nodige steun en liefde, maar dat maakt de situatie er niet minder lastig op. Het kan zwaar zijn om een vriend die eerst zo levendig was, er zo “passief” (dat klinkt zo naar, maar ik vind nu geen ander woord) bij te zien liggen

ik snap wat je bedoelt en ik zou ook niet weten hoe je het anders zou moeten zeggen. je wilt zo graag dat alles weer gewoon als vroeger is, maar ja…

 

Je hoort het weleens, dat iemand in een coma de dingen om zich heen hoort, voelt en ruikt. Of dat in een kunstmatige coma ook het geval is weet ik niet, maar het zou weleens kunnen dat Newt jullie herkende aan de zachte aanrakingen, aan de geur van jullie shampoo, jullie stem, enzovoort. Heeft Newt daar later nog wat over gezegd? Of was je nog van plan dat te vertellen? Doe maar rustig aan hoor. 

idd dat zeggen ze en ik was van plan daar later nog iets over te zeggen. Omgekeerd vonden we Newt niet naar zichzelf ruiken. Hij rook naar een ‘ziekenhuisbed ‘, dat was vreemd voor ons. Hij lag er wel, maar het niet of nou ja, niet helemaal, hij leek alleen maar op Newt. Dat is een raar gevoel en moeilijk uit te leggen. Je wilt natuurlijk dat hij vertrouwd voelt en ruikt enzo

 

Oh jee, jullie moeten in de tuin werken. Staan daar soms coniferen? Doe het in ieder geval maar voorzichtig aan met de snoeren van apparaten, kruiwagens en andere werktuigen  :sweat_smile:  Nee maar, het doet me goed te lezen dat jullie een gezellige tijd lijken te hebben daar. Have fun :cactus:  in the sun :sun_with_face:  (en de prijs voor het flauwste rijmpje gaat naar Kenshin)

ja, daar staan ook wel coniferen, maar andere soort dan we in NL hebben en aan deze mogen we niet komen, want die zijn heel strak geknipt door de tuinman, dus wij mogen zijn werk niet verpesten. Oh ja we zullen voorzichtig zijn met snoeren etc, alleen zijn we wel al gisteren even naar de premiers secours (eerste hulp)  geweest omdat twin met zijn vingers bleef haken in dat sleufje in het kozijn, waar normaal het slot in valt. Ik weet ook niet hoe die dat voor elkaar heeft gekregen:. 2 doigts sont attelés, parce qu’ils sont meurtris als ik het goed begrepen heb zijn er dus 2 vingers gespalkt omdat ze gekneusd zijn.

Verder gaat alles goed in the sun…..en ik vind dat je die prijs dubbelendwars verdiend heb hoor :wink:

 

Groetjes,

M&M's

 

  

hey

 

nog even volhouden dan. Voor ons is het ongeveer ook zolang rijden met de auto, dus wie weet komen we jou straks hier gewoon tegen…

ik ben bang van niet. want ik zit ergens in de bergen dan met weinig berijk. en bij ons woord je echt gecontroleerd of je een camping bandje om hebt. dus lijkt me niet dat jij bij mij in de buurt komt. 

 

ja wij hebben er genoeg, maar meestal we dragen eentje die je kunt uitwassen en er staat M&M's op, hoe cool is dat.

heel gaaf. ik heb ook stoffen. maar ik slaap echt in een tent die we zelf op zetten dus wassen woord hem niet. dus moeten we er 1 per x hebben. 13 dagen zijn we weg. 13×2=26 mondkapjes. dus we hebben er wel 30 nodig. vooral omdat ik de helft van die ik al had ben kwijt geraakt 🤫

 

dan gaan we aftellen en jij ook alvast veel plezier op vakantie en sterkte met de laatste dagen werken

gezellig dat je mee telt! 

er is er weer 1 af 😉

en vanavond ook 1 dag werken…

 

groetjes blue

Hi Gebruiker c,

hey M en Ms

we moeten ons aankleden van Claude, want zo mogen we niet mee :grin: 

Gebruiker c schreef:

haha, is het zo erg dan? Wat hadden jullie dan aan? 

 

nou, gewoon niks, want als het lekker weer is, dan liggen we vaak in de zon  en we willen helemaal egaal bruin worden, dus ja, dan hebben we niks aan. haha, dat had ik al gedacht, maar durfde het niet te zeggen😅😉. Ik snap wel dat je lekker egaal bruin wilt worden. Ik moet nog kijken hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik heb thuis wel een zonnebank,  maar als 15 jarige(bijna 16) is dat niet verstandig . Anders maakt het ook niet uit ik heb een achtertuin op het zuiden en ook een lekker terrasje. Dus dat komt wel goed.

Bloot mag je hier niet over straat, dus moesten we wel iets aan doen. Claude is dat wel gewend.jammer. Snap ik wel eigenlijk ook. Als er bijvoorbeeld een klein kindje bijvoorbeeld een paar jongens zo Over straat ziet lopen met hun slurven (sorry wist het niet netter te verwoorden) en het geen naakt gebied is. Is dat ook wel raar. Ook al boeit mij het niet dat iemand naakt over straat loopt.  Als ik normaal in Spanje ben zie ik zat meiden en jongens die heel weinig aan hebben. Kijk jongens hebben dat zoizo maar toch lijkt het of ze bijna naakt zijn. Ik moet trouwens echt een strak buikje trainen bedenk ik me nu.😅. En meiden die zitten lekker toploos te zonnen. Mij boeit het niet veel , maar het is wel weer wat anders dan Nederland 😄.

Wij hebben allebei maar 1 bankpasje. haha, dan ben ik denk een appart geval😅😉 . Misschien ook niet handig,  maar oke. Ik ben eenmaal appartement.

Leuk trouwens dat je er ff tussenuit bent. Jij moet af en toe ook uitrusten. Geniet er van.tnx dankje! Dat is ook wel waar, maar jullie weten dat ik niet stil kan zitten. En ik dus ook altijd mijn werk mee heb.

 

Hi iedereen,

Gebruiker c schreef:

dit is een iets latere reactie ,omdat ik de vorige schijnbaar vergeten te verzenden heb of gewoon de verbinding ofzo, dus sorry daarvoor. 

 

ach ja, dat heb ik ook wel eens

oke👍

xxx

Gebruiker c schreef:

het is inderdaad moeilijk om iemand waar je zoveel van houd(je weet wat ik bedoel, ik kan het ff moeilijk opschrijven)

 

we houden wel van hem ook al is hij niet onze vriend, als in verkering, zeg maar

ja , ik weet wat je bedoelt,  maar ik bedoelde ook in de friends vorm.

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat hij je gerust stelde! En het alarm uit zette . Jij kon er niks aan doen ! Het was een ongelukje.

 

jazeker, ik was er wel van geschrokken, je weet maar nooit wat er is als dingen gaan piepenja, snap ik. Het ook eng als je niet weet wat het gepiep allemaal betekent. 

 

xxx

Gebruiker c schreef:

fijn dat twin er bij mocht komen! 

….Dat hij in coma licht betekent niet dat hij niks kan en niks mee krijgt…. Dat kleine kneepje kan je fantasie zijn, maar soms hebben mensen in coma de kracht om een hele kleine inspanning te maken…..als jullie dat beiden dachten dan zou dat ook zijn geweest

 

jazeker en misschien was het toch wel echt danga daar maar van uit.

 

ze wilden ook dat we door gingen met dansen en met andere vrienden omgaan.

Gebruiker c schreef:

dat is ook goed dat ze dat zeiden.

 

zeker

 

xxx

Gebruiker c schreef:

wel fijn dat dat kon( op bezoek gaan). 

 

ja echt wel,  veel meer konden we ook niet doen voor hem op dat moment

dat is het beste wat je kan doen.

xxx

Gebruiker c schreef:

ijn dat school jullie deed helpen! Ook fijn dat de verpleging dat voor jullie had gedaan om jullie huiswerk te maken! En ook fijn dat jullie steeds konden mee rijden met iemand.

 

nou dat maakte het wel een beetje makkelijker allemaal

 

Morgen wordt vast gezellig als mama en ons broertje komt. We gaan er wel een leuke tijd van maken en dankjewel voor je reactiegraag gedaan! Dat komt wel goed dat het gezellig word . mooi!  👍

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Heey M&Ms,

Sorry ben een weekje er tussenuit geweest hier. Had het erg druk met inpakken en bestellen van dingen voor de verhuizing volgende week al.  Ik heb je reacties wel bijgehouden hoor. Heb elke dag even gekeken of er een vervolg was en wat de reacties van de andere waren.

Ik schrok behoorlijk van wat er gebeurd is met jou en Newt. Ik heb er geen woorden voor. 

Ik ben ook blij dat Newt niet alleen was op dat moment en het is mooi om te lezen dat je bij hem bent gebleven en ook erg goed dat je toen je automatische piloot aanzette om 112 te bellen. Dat heb je heel goed gedaan! En daar mag je ook best trots op zijn vind ik.

Ik had naar dat ik dat eerste stukje las over de val en het ziekenhuis dacht ik in mijn hoofd de hele tijd als die maar blijft leven. Gelukkig leeft die nog. Dat is in iedergeval het belangrijkste. Hij leeft nog toch? 

Je bent nu lekker op vakantie in Frankrijk dat is echt chill.  Gaan jullie altijd naar Frankrijk toe op vakantie? Zo ja, is dat wel leuk dan? Altijd hetzelfde land? Met mijn opa en oma gingen we altijd naar Italië en Kroatië op vakantie. En in de winter gingen we enkele jaren naar Ijsland omdat opa daar ooit in een dronken bui (heel lang geleden al) een huisje heeft gekocht haha.

Nu zal dat huisje wel liggen te verstoffen daar denk ik. Ik zou opa is vragen hoe dat zit met het huisje in Ijsland. Het was trouwens een best groot huis maar oke nevermind lol.

Wat zijn je plannen voor vandaag M&Ms? Ga je nog wat leuks doen?

Mag ik je trouwens M&Ms noemen? Of zou ik je gewoon MenMs noemen voortaan? Het is hetzelfde maar je schrijft het anders. Ik weet niet of je dat erg vind.

Nou ja. Ik wens je nog een hele fijne vakantie verder en geniet er maar lekker van!

See ya!

Spookyzx. 

 Hi iedereen,

 

ik loop  een beetje (kuch)  achter met het updaten van dit topic en het beantwoorden van reacties…...:sweat:

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik ga er nog op antwoorden @Blue, @Gebruiker c en @Spookyzx .

Ik geloof dat ik de rest al wel beantwoord heb, maar anders mag je het wel laten weten.

 

Ik ga zo snel mogelijk de boel weer updaten, maar ja, nou hebben we vandaag, uh das alweer gisteren, ook nog nieuwe rolschaatsen gekocht (nous avons acheté de nouveaux patins à roulettes hier), dus ja, die moeten we ook inrijden natuurlijk :relaxed:

 

Tot snel, hoop ik

 

Groetjes,

M&M's

Hey @M en Ms ,

Geen probleem! 

Geniet er lekker van!

 

Groetjes Gebruiker c 

Bonjour M en Ms

 

Amusez-vous aujourd’hui :slight_smile:  Profitez des températures du sud et je dis bonjour à tout le monde là :sunflower:

 

(haha, van een Belg zou je meer verwachten dan Google Translate Frans, maar goed)

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Ik snap dat je Luca geen pijn wil doen en Jur ook niet maar je moet bedenken wie je het leukst vind. En je moet Luca en Jur vertellen hoe je je voelt want dat is het eerlijkst. 

Ik wouw Franse niet zo straigt zijn haha dus hier komt mijn tekst 

Heb het ff snel gedaan want nu ga ik verder met iets anders.

neem lekker de tijd om een update te maken. Je moet juist van je vakantie genieten. 

ik zeg toch maar 
Ookal staat het er al. Maar het staat niet op de goeie plek 🧐

groetjes blue

Hi iedereen,

Ik ben zo te lezen niet de enige die soms moeite heeft dit topic bij te benen, piew 😉 

Ik kom weer even inchecken om te laten weten dat ik het allemaal heftig vind. Een beetje van wat iedereen heeft gezegd en wat ik zelf iedere keer zeg. Maar ja, het verhaal heeft nog niet een hele positieve turn gekregen, wel wat positieve dingen als het wakker worden enzo, maar toch. Het is natuurlijk ook te verwachten dat het niet allemaal weer op en top in orde is nadat Newt wakker werd. 

Verder lees ik ook wat vakantie updates en een hoop Frans. Jeetje, komt Frans toch nog van pas ook al ga ik zelf niet naar Frankrijk. 

J'espère que vous avez un bon jour et des bonnes vacances. Je dis "bonjour" à tout le monde qui sont present chez vous. J'espère que vous pouvez me comprendre.

Ooievaar!

Gr. Pin

Reageer