Vraag

Stalker

  • 12 March 2019
  • 7 reacties
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo Allemaal,

Ik ben een meisje van 17 jaar en er is een jongen die mij leuk vindt. Een beetje te erg... Altijd als ik wat op snapchat verstuur of iets op mijn verhaal zet probeert hij steeds contact met mij op te zoeken en het klinkt iedere keer als een liefdesconfessie. Ik heb hem al meerdere keren al verteld dat ik het niet prettig vind dat hij zo doet en heb hem zelfs moeten blocken op snapchat.

Vervolgens appte hij mij en vroeg waarom ik hem geblocked had en hij probeert mij een soort schuldgevoel te geven omdat ik hem geen aandacht wil geven. Ik voel mij dus redelijk gestalked en ik vind het onderans een soort obsessie voor hem om op mij te letten en ‘leuke’ dingen over mij te zeggen.

Hebben jullie enig idee hoe ik deze jongen op een nog wel vriendelijke manier kan vertellen dat ik simpelweg niets met hem te maken wil hebben?

Bedankt alvast!

7 reacties

Hye,
Dit klinkt niet als een prettige ervaring...
Wel, ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Zoals je in je berichtje vermeld, kan je eigenlijk niets anders doen dan het hem op een vriendelijke manier te zeggen als je vriendelijk wil blijven. Ik heb deze jongen genegeerd en toen is hij vanzelf opgehouden. Dit kan je natuurlijk doen als je deze jongen niet elke dag ziet. Ik weet niet of deze jongen bij jou op school zit, maar je kan het hem nog 1 keer vriendelijk vertellen en daarna kan je hem proberen te negeren. Ik hoop dat hij je gerust laat hierna en super veel succes!
Zon☀️
Heyy, ik ben zelf geen meisje, maar heb ook wel is gehad dat meisjes berichtjes blijven sturen en bellen etc. Ik zeg altijd (als ik geen zin heb in contact) dat ik met iemand ben of met iemand bezig ben zegmaar. Als hij denkt dat hij geen kans maakt omdat je al bezet bent, dan kan hij niks doen om jou te krijgen.
ik zou hem zeggen dat je al met iemand bent of iemand leuk vind
suc6 nog hahah
Hallo, Sushi-eter,

Zelf heb ik dit ook meegemaakt, maar dan was ik de 'stalker'. Ik was verliefd op een meisje en ik stuurde ALTIJD berichten, geen wonder dat ze opeens heel gemeen deed. We waren vaak samen en we praatten veel, maar ik praatte te veel met haar en ze vond het duidelijk niet meer leuk, alleen ik wist het niet.

Achteraf gezien weet ik dus dat ik een enorme sukkel ben geweest en dat ik haar keuzes moest accepteren, maar ik wist niet dat ze me niet leuk vond! Liefde maakt blind...

Zij probeerde aardig tegen me te doen door me niet te kwetsen, maar het werd haar te veel en ze probeerde ons contact langzaam te beperken, wat veel pijnlijker was dan als ze gewoon had gezegd: 'Ik weet heus wel dat je me leuk vindt, maar ik vind jou niet leuk!' Als je dus zou zeggen dat je hem niet leuk vindt en dat hij moet stoppen met zoveel berichten sturen, maar dat je nog wel vrienden wil blijven, dan moet je dat gewoon zeggen. Misschien zal het pijnlijk voor hem zijn, maar het is minder pijnlijk dan dat hij later, net als ik, weet dat hij je stalkte en dat je het contact langzaam probeerde te verbreken. Je kan dus beter direct zijn en zeggen wat je écht van hem vindt.

Hij is trouwens wel diegene die fout zit, net als ik fout zat. Ik wist het alleen niet en heb nu wel elke dag spijt van wat ik deed. Als jij eerlijk tegen hem bent, zal hij later ook geen spijt voelen, maar begrip. Misschien zullen jullie dan ook nog vrienden zijn.

Sorry voor dit lange bericht, maar het was ook een beetje persoonlijk,
De Persoon Zonder Naam
Reputatie 3
Badge +4
Hoezo vriendelijk afwijzen? Dit heb je al gedaan! Je mag best voor jezelf opkomen! Wat ik heb gedaan met een soort gelijken situatie: verwijdert van alles en duidelijk gezegd dat ik het niet wil. Als dat niet lukt gewoon blocken. En als ie dan nieuwe accounts gaat maken om contact te zoeken (wat best wel ernstig zou zijn) zou ik het zien als stalken en naar je mentor gaan. Of politie... maar ik verwacht niet dat het zo heftig zal zijn.
Wees duidelijk en kom voor je zelf op!
Hoezo vriendelijk afwijzen? Dit heb je al gedaan! Je mag best voor jezelf opkomen! Wat ik heb gedaan met een soort gelijken situatie: verwijdert van alles en duidelijk gezegd dat ik het niet wil. Als dat niet lukt gewoon blocken. En als ie dan nieuwe accounts gaat maken om contact te zoeken (wat best wel ernstig zou zijn) zou ik het zien als stalken en naar je mentor gaan. Of politie... maar ik verwacht niet dat het zo heftig zal zijn.
Wees duidelijk en kom voor je zelf op!

Je zegt: 'Hoezo vriendelijk afwijzen?' Verderop zeg je echter dat je wél duidelijk moet zijn. Als je dan duidelijk bent, kan dat toch ook gewoon vriendelijk? Wel zo netjes, maar als ik Sushilover was, zou ik het gewoon op mijn eigen manier doen. Duidelijk zijn, is inderdaad een goed punt.
Reputatie 3
Badge +4
Je zegt: 'Hoezo vriendelijk afwijzen?' Verderop zeg je echter dat je wél duidelijk moet zijn. Als je dan duidelijk bent, kan dat toch ook gewoon vriendelijk? Wel zo netjes, maar als ik Sushilover was, zou ik het gewoon op mijn eigen manier doen. Duidelijk zijn, is inderdaad een goed punt.
Ik vind als je vriendelijk bent geweest en er veranderd niks dat je het fel mag aanpakken. Jij zegt dat ze moet zeggen: ik weet dat je mij leuk vind maar ik jou niet! Nou als ik haar topic goed lees staat dat ze al meerdere malen heeft aangegeven dat ze het niet fijn vind dat ie zo doet en zelfs al heeft geblokt op snap... dan is het wel mooi geweest denk? Ik zeg niet dat ze hem moet uitschelden ofzo, maar ze moet gewoon fel zijn als ze het duidelijk wil maken. Vriendelijk blijven voor dat soort mensen helpt niet.

Je zegt: 'Hoezo vriendelijk afwijzen?' Verderop zeg je echter dat je wél duidelijk moet zijn. Als je dan duidelijk bent, kan dat toch ook gewoon vriendelijk? Wel zo netjes, maar als ik Sushilover was, zou ik het gewoon op mijn eigen manier doen. Duidelijk zijn, is inderdaad een goed punt.Ik vind als je vriendelijk bent geweest en er veranderd niks dat je het fel mag aanpakken. Jij zegt dat ze moet zeggen: ik weet dat je mij leuk vind maar ik jou niet! Nou als ik haar topic goed lees staat dat ze al meerdere malen heeft aangegeven dat ze het niet fijn vind dat ie zo doet en zelfs al heeft geblokt op snap... dan is het wel mooi geweest denk? Ik zeg niet dat ze hem moet uitschelden ofzo, maar ze moet gewoon fel zijn als ze het duidelijk wil maken. Vriendelijk blijven voor dat soort mensen helpt niet.

Ja, maar zoals ik als zei: liefde maakt blind. Toen ik verliefd was op iemand en zij mij blijkbaar niet aardig vond, wist ik niet dat ze me haatte. Ze deed altijd aardig, maar blijkbaar vond ze mij niet aardig. Eigenlijk maakt het niet uit of je gemeen doet of aardig, als je het maar DUIDELIJK doet. Dat is écht het allerbelangrijkst.

Reageer