Ruzie met oude beste vriend

  • 23 July 2018
  • 8 reacties
  • 246 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke hier komt ie dan,
Ik was heel goed bevriend met iemand uit mijn klas,
Daar heb ik ook mee eƫxpirimenteert (elkaar afgetrokken, gepijpt.)
Dat was vorig jaar,
Maar nu heeft hij mij erg teleurgesteld en ik weet niet hoe ik hierop moet reageren,
Hij vroeg of ik zijn vriendin leuk vond, ik vond dat heel raar omdat ik hem altijd alles vertelde wat er aan de hand was en mij niet eens het vertrouwen gaf om met zijn vriendin om te mogen gaan.
Ik val niet eens op mensen Met bruin haar?
Maar goed ik ben nog niet klaar.
Anyways..

Ik heb hem de afgelopen periode heel erg geprobeerd hem te helpen om over te gaan, omdat hij anders bleef zitten.
Nu was dat gelukt en heeft hij dat geflikt..
Ook heeft hij al een paar keer gelogen tegen mij.
Ik weet niet of ik wel met hem verder wil, maar ik mis de tijden dat we alles met elkaar deelden.
Het klinkt allemaal een beetje onnodig, maar ala je echt weet hoe hij is snap je me denk ik wel.
Wat moet ik doen? Hoe ga ik dit doen? Hoe kan je iemand vergeten waarmee je zoveel gedeeld hebt?!
Ik voel me hier echt kut over

8 reacties

Hallo Yodiyo Mensen,

Het klinkt inderdaad dat jullie veel met elkaar deelden, wat je het beste kan doen is praten, praten met mensen die je vertrouwt of hemzelf. Je kunt door te praten misschien wat gedachten uit je hoofd helpen en bij een punt komen. Zelf kun je er voor kiezen samen met hem om elkaar niet meer te zien of misschien om weer vaker met elkaar om te gaan en een nieuwe start te maken.

Mvg,
Li2qs3

Heb je nog vragen over wat je moet doen stel ze dan gerust!
Hoe kan ik het beste beginnen dan? Dan wil ik hem het liefste nu z s m appen , anders zie ik hem 6 weken niet meer.
Wat zou jij doen nadat hij dit gedaan heeft? Wat zou jij zeggen?
Hoe kan ik het beste beginnen dan? Dan wil ik hem het liefste nu z s m appen , anders zie ik hem 6 weken niet meer.
Wat zou jij doen nadat hij dit gedaan heeft? Wat zou jij zeggen?

Als je het moeilijk vind om het in het echt te zeggen proberen het dan via Whatsapp. Ook kan ik je niet vertellen wat je moet typen want jij weet hoe alles in elkaar zit. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je het moeilijk vind om geen vrienden meer te zijn. En of hij dan misschien zijn excuses aan kan bieden.
Hoi

Zoals @Li2qs3 zegt, lijkt het me goed hierover te praten. Je kan met die vriend bekijken waar het fout is gegaan. Jullie hadden een hele fijne vriendschap, en die mis je. Met een goed gesprek kan de ruzie uitgepraat worden, of de vriendschap op een vredige manier beƫindigd worden.

Je kan met een berichtje een afspraak maken, en zeggen dat je het over jullie vriendschap wilt hebben. Op die manier weet hij waarover jullie het gaan hebben, en haalt dat misschien een deeltje van de spanning weg.

Jullie kunnen afspreken, of via de telefoon, of via berichten, de ruzie uitpraten. Negentig procent van communicatie verloopt via lichaamstaal, en die negentig procent mis je als je via berichten praat. Dat houd je best in je achterhoofd, om misverstanden te voorkomen.

Groetjes
x
Wat je het best kan doen is denk ik zeggen dat je de oude tijden mist en daar samen over praaten

Als dat niet lukt kan je denk ik het best acepteeren dat het gewoon een beetje minder is geworden dan vroeger (vriendschappen veranderen) als je het toch niet fijn vind hoe de vriendschap nu is zal het waarschijnlijk steeds minder worden (ik spreek uit ervaring) maar dat hoeft niet erg te zijn juilie zijn ale hij verander ouder geworden en uitelkaar gegroeid (als je het gevoel hebt dat je gebruikt word om over te gaan enzo zou ik proberen er een einde aan te maaken) je moet echt mensen die jou ongelukkig maaken soms uit je leven duwen (again ervaring) doe dit wel op ene respect vole manier of course

Dus ja veel suc6 en heb je ook nog andere vrienden?
Er is nog 1 stap. 1 ding wat jullie relatie redt of veranderd voor altijd.
Je zegt tegen hem, zoals boven me al is gezegd, dat je de ouwe tijden mist en dat je weer wilt zoals het vroeger was.
Zijn reactie daarop laat zien wat jullie vriendschap voor hem betekent
1) positieve reactie; hij is het eens of zegt misschien zelfs sorry voor z'n gedrag
Dat betekent dat jullie vriendschap veel voor hem betekent, en dat die nog te redden valt. Blijf dan dus vrienden met hem
2) negatieve reactie; hij wordt boos, reageert nauwelijks of hij zegt of doet gwn iets wat niet positief is
Dat betekent dat het klaar is. Voorbij. Fuck hem. Dat moet voor jou de laatste druppel zijn
Zo moet je erin staan
Thx voor de berichten vorige maand.
Ik heb gedacht: fuck hem, als hij hulp nodig heeft, dan ben ik er niet meer.
En zo denk ik nog steeds.
Tis beter zo


Dus ja veel suc6 en heb je ook nog andere vrienden?

Ik heb meerdere vrienden, daar ga ik nu mee om, hij was mijn beste vriend, nu hecht ik me er niet zo meer aan

Reageer