Skip to main content
Vraag

Relatietips

• February 10, 2026
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Sorry, ik wist niet zo goed wat een goede titel was.

Dus ik heb een vriendin, we zijn nu ruim een jaar samen, en het gaat supergoed. Maar er is toch iets waar ik graag jullie advies over wil.

Zowel mijn vriendin als ik zijn behoorlijk “passief” en volgend in de relatie; we zijn beiden liever niet degene die het initiatief nemen of die leiden. Maar omdat we dat beiden hebben is het resultaat dat niemand het initiatief neemt, en we eigenlijk niet zoveel samen doen, tenzij ik in de rol van “leider” ga zitten, wat heel erg tegen mijn natuur is in een relatie. Maar ik moet iets, anders doen we niet echt iets. Dit geld trouwens voor alles, zowel concrete dingen, zoals samen afspreken, of meer flirten en dat soort dingen.

Dus, heeft iemand tips hoe ik dit beter kan maken?

2 reacties

Jeffrey
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 11, 2026

Hey ik en mijn  ex waren ook niet het zelfde en met veel dingen niet eens maar we hebben een leuk tijd gehad  samen veel dingen samen gedaan sex was top en ze wilde met haar beste vriendinen  een trio doen dat was zekker een jongens droom  

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 15, 2026

Heyy, ik snap heel goed dat dit moeilijk is dat heb ik zelf ook. ik zou het met je vriendin er over hebben. misschien vind zij dit ook heel moeilijk. dan zou je bijvoorbeeld kunnen afspreken dat jullie omstebeurt iets van een date plannen ofzo. ook denk ik dat het zoizo goed is om soms iets te doen wat je normaal niet doet. daar leer je alleen maar van. heel veel succes