Skip to main content
Halo, bijna 1 jaar geleden is mijn relatie op een plotse manier stopgezet geweest door mijn lief. We zijn beide leiding in dezelfde jeugdbeweging en hij heeft ondertussen al een ander. Het probleem is dat ik ook even iets had met iemand maar dit fout is gelopen omdat ik ergens nog gevoelens had voor mijn ex (overigens mijn eerste serieuze relatie). Nu, doet mijn ex wel weer vriendelijk en amicaal tegenover mij en ik voel dat zijn huidig lief daar niet blij mee is. Er zijn vele mensen die zowel mij als zijn huidig lief kennen en zelfs goede vriendinnen van haar zeggen dat ze nog altijd niet begrijpen hoe zij samen zijn geraakt. Mijn ex haatte namelijk heel de familie van zijn huidig lief en nog geen maand na onze breuk hadden ze gekust. Mijn vraag is nu zou of ik echt zo erg kan zijn dat ik iemand zo kan laten vallen op iemand die die haat? En is het normaal dat ik denk dat moest mijn ex mij proberen kussen ik daar eigenlijk geen probleem mee zou hebben, ook al is het een jaar geleden?

Alvast bedankt xx
Hey,

Wat leuk om een vervolg op je verhaal van midden februari tegen te komen.

Als ik je goed begrijp haatte je ex-vriend de familie van zijn huidige vriendin. Hier valt zijn vriendin echter niet onder, dus waarschijnlijk maakte zij alles goed wat hem tegenzat in haar omgeving. Ik denk dat je het niet bij jezelf moet zoeken, omdat het los staat van elkaar. Jullie zijn uit elkaar gegaan en daarna is hij in een nieuwe relatie gestapt.

Het is ook niet vreemd dat je niet zou tegenstribbelen mocht hij op dit moment voor je staan en een poging wagen je te zoenen. Je voelt misschien ergens nog iets voor hem, of vindt hem gewoon aantrekkelijk of het voelt vertrouwd. Zo gek vind ik het niet. Destijds stond je namelijk nog open om hem terug te nemen. Sta je er op dit moment nog steeds zo in of is dat inmiddels wel weggezakt?
Wel eerlijk gezegd zou ik hem nog altijd terugnemen. Ik weet het nog altijd zelfs na 1 jaar, zielig maar toch.
Wel eerlijk gezegd zou ik hem nog altijd terugnemen. Ik weet het nog altijd zelfs na 1 jaar, zielig maar toch. En is het wel juist om daarop toe te geven als hij een relatie heeft?
Ik denk dat het beter is dat je aan jezelf toegeeft dat je er zo in staat, dan dat je jezelf voor de gek gaat lopen houden. Ik zie ook niet waarom het niet ‘juist’ zou zijn om er zo in te staan. Je gevoel luistert simpelweg niet naar informatie als; hij is al bezet.

Als je je zo voelt is het prima om aan jezelf toe te geven dat je er zo in staat. Het doet er niet toe dat hij een relatie heeft.
Ik heb het al wat toegegeven aan mezelf, en het was moeilijk eerst , maar ik merk dat het beter is dan het op te kroppen . Echt bedankt voor je hulp

Reageer