Skip to main content

Hoi, ik ben 17,

mijn vriend heeft het een tijdje terug uitgemaakt, we hadden een relatie langer dan 2,5 jaar… Dit opzich is al pijnlijk, maar ik zit ook bij hem in de klas, ben verbonden aan hem met een groot project op school dat we samen doen en  aan het eind van een jaar ook een reis gepland met zijn vriendengroep, alles al betaald… Ik zit half bij die vriendengroep, omdat ik eerder dit jaar ruzie heb gekregen met mn eigen vrienden en dus meer met zijn groep ben gaan omgaan, maar het zijn nog steeds niet echt echt vrienden… 

Hij wilt nu dus 'gewoon’ vrienden blijven, we hebben ook nog best wat gepraat de laatste dagen, maar ik heb er echt moeite mee. Elke keer als ik hem zie word ik verdrietig en hij is weer helemaal blij, terwijl ik het idee heb dat ik het niet ga kunnen afsluiten als ik nog zó erg verbonden aan hem ben…

Heeft iemand een advies? Ik twijfel of ik meega op die reis en of ik nog wel zo veel met hem om moet gaan...

Jongens geven het niet graag toe, maar zij worden ook verdrietig, soms zelfs vaker als ze het zelf uitmaken! Maar bij beide geslachten gaan de fases anders:
Meiden: 1. verdrietig (cliche onder deken en netflix kijken met ijs) 2. Je komt er langzaam over heen (je hebt alles weggegooid of verwijderd wat aan hem doet denken en je besteed meer tijd aan jezelf) 3. Je bent over hem heen en je gaat naar feestjes en je hebt een hobby die je bezig houd.
Jongens: 1. Lekker stoer doen bij vrienden en opscheppen dat ze single zijn en dat ze chickies gaan pakken. 2. De waarheid begint in te kicken dat degene wie van hem hield weg is (Hij word iets somberder)  3. Nu is er fase 1 van de meisjes :))

Zoals je ziet gaat het andersom, ik heb dit zelf bij vriendinnen en vrienden gehad, maar zeg gerust als ik wrong ben. 

Mijn tips voor jou zijn:
1. Zoek een hobby die je bezig en gezond houd! (Yoga is erg populair onder de recent hartgebrokenen)
2. Als je ziet dat hij nog steeds soms naar je kijkt, ga hem dan negeren zodat hij jouw aandacht gaat missen waar hij 2,5 jaar lang aan gewend is (het is een soort drug, liefde)
3. Kijk rond naar de andere vissen in de zee, het heet niet voor niets een oceaan! ;)

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Veel loves, SuperGrill

Misschien een jongen zoeken van jouw leeftijd! 

Reageer