Vraag

Relatie problemen

  • 8 December 2019
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn vriendin en ik hebben al en tijdje ruzie. Wij hebben met elkaar afgesproken dat als we niet liegen we het zweren. Nu hebben we ruzie gehad en ik vroeg haar houd je nog van mij ze zegt nee ik vraag zweer zegt ze ja. Nu zijn we al een paar dagen verder en heeft ze mij verteld dat het zweren niet waar was puur om te testen of ik het erg zou vinden of dat het mij niks zou uitmaken.

Ik voel mijzelf nu heel erg gekwetst en weet niet echt wat ik nu moet doen. Ze heeft het ook uitgemaakt en gezworen, maar dat wilde ze ook eigenlijk niet doen.

De problemen waar ik nu tegen aanloop zijn dat aankomend weekend ik heb afgesproken om naar haar toe te gaan om te klussen. Ook heb ik afgesproken om die week erna naar haar gala te gaan. Tot slot hebben we nog afgesproken met kerst en oudjaar. Ik heb hier nu helemaal geen zin meer in alleen wil ik nog niet dat de buiten wereld weet dat het uit is.


6 reacties

“ dat aankomend weekend ik heb afgesproken om naar haar toe te gaan om te klussen. Ook heb ik afgesproken om die week erna naar haar gala te gaan. Tot slot hebben we nog afgesproken met kerst en oudjaar. “

 

Weet je zeker dat deze dingen nog door gaan nu het uit is tussen jullie en jullie nog ruzie hebben?

Dat vind ik dus lastig ik wil eigenlijk niet gaan maar als ik niet ga weet gelijk iedereen dat het uit is.

Even, ze zegt dat ze nog van je houdt, dus ik denk dat jij niet meer van haar houdt, klopt dat? Als dat zo is wat zou jou het dan kunnen schelen dat iedereen weet dat het uit is? (Daarmee heb ik mijn eigen theorie ontkracht.) want jou kan het wel schelen, tenminste dat zeg je. 

Conclusie: jullie houden beide nog van elkaar. Dan rest de vraag: waarom is het uit?

Mogelijk antwoord: jij denkt dat het uit is hoewel je vriendin dat helemaal niet zo ziet. 

Het is wel uit en het is uit omdat ik gewoon even niet meer wil dat zij mij blijft kwetsen en blijft beledigen

Bedankt voor jullie reacties

Zeg dat dan gewoon zonder schaamte. Een relatie loopt altijd het risico op een breuk. Als zij jou kwetst is het inderdaad beter dat het uit is. Maar je ziet haar nog wel graag?

“ als ik niet ga weet gelijk iedereen dat het uit is.”

 

Klinkt hard om te zeggen maar dat gaat toch wel eens gebeuren dat ze het weten. Daar moet je helaas mee dealen. Je moet je nie verplicht voelen naar haar toe te gaan alleen zodat anderen niet er achter komen dat het uit is. Al helemaal niet als ik uit je verhaal goed begrijp dat die meid toxic is.  (“zij mij blijft kwetsen en blijft beledigen”) 

Reageer