Skip to main content
Vraag

relatie met oudere man

• May 8, 2019
  • 8 reacties
  • 903 Bekeken

ik ben 16 en heb 4 maanden een relatie..mijn vriend is 38..ik val op oudere mannen..hij is heel lief..we hebben ook sex..ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen..zijn er meer meisjes die dit hebben? moet ik het vertellen of geheim houden? ik denk dat mijn ouders boos worden..wat moet ik doen? in het weekend zeg ik dat ik bij een vriendin blijf slapen maar ga naar mijn vriend..ik ben bang dat ze erachter komen..
Dit topic is gesloten

8 reacties

• May 8, 2019
Vertel je ouders dit, ze zullen daar 'blijer' mee zijn dan dat ze er achter komen.

• May 8, 2019
Het is wel een beetje raar... (Ik waarschuw je gewoon even voor de zekerheid). Want volgens mij mag het niet. Maar asl het helemaal goed voelt voor jou moet je gewoon doorgaan (:

• May 8, 2019
Hi,

Wie houdt je tegen ? Doe waar je blij van wordt !
Maar het beste is denk ik wel om het tegen je ouder te vertellen.
Ook tegen je vrienden, ik denk echt dat het je goed doet !

Veel plezier met het slapen en succes met het te vertellen !

Dikke knuffel en veel liefs,
Lynn

• May 8, 2019
Hoi

Je vriend is een stuk ouder dan jij, waardoor je het spannend vindt om je ouders in te lichten over jullie relatie.

Zoals in bovenstaande reacties aangeraden wordt, is het verstandig om je ouders in te lichten. Het zou vervelend zijn als ze van iemand anders horen dat jij een relatie hebt. Je zou je ouders eventueel over je relatie kunnen vertellen met je vriend erbij, zodat ze hem gelijk kunnen ontmoeten.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om je vriend bij je thuis uit te nodigen en hem voor te stellen, voordat je vertelt hoe oud hij is. Op die manier krijgt je vriend een kans om zich voor te stellen, voordat je ouders eventueel moeilijk doen over het leeftijdsverschil.

Groetjes
Kenshin

FourceBuurtpoltielover
Forum|alt.badge.img+1

hejj ik weet niet of je nog op het forum zit maar ik ben benieuwd hoe het nu gaat en hoe het is gegaan?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 10, 2026

@FourceBuurtpoltielover nee helaas niet  .

Forum|alt.badge.img+1

hejj ik weet niet of je nog op het forum zit maar ik ben benieuwd hoe het nu gaat en hoe het is gegaan?

Ja 

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hey, ik lees je berichtje en ik schrik er eerlijk gezegd een beetje van. Ik snap dat hij lief tegen je doet en dat je verliefd bent, maar een verschil van 22 jaar is echt bizar groot, zeker omdat jij nog op school zit en hij al bijna 40 is.

Ik snap heel goed dat je bang bent dat je ouders boos worden, maar ze zijn er ook om je te beschermen. Het is super vermoeiend om de hele tijd te moeten liegen over waar je bent, en de kans dat ze erachter komen is best groot. Eigenlijk is het niet oké dat een volwassen man van 38 een relatie heeft met iemand van 16 en het ook prima vindt dat jij daarover moet liegen tegen je ouders.

Als ik jou was, zou ik het niet alleen blijven dragen. Misschien kun je het eerst vertellen aan iemand die je vertrouwt, zoals een oudere zus, een tante of de mentor op school? Je hoeft dit niet geheim te houden, en het is belangrijk dat er iemand meekijkt of je wel echt veilig bent. Pas goed op jezelf hoor! ❤️
groetjes, 
Banaan met chocoladesaus

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • January 12, 2026

Hoi,

De topicstarter is al heel lang te oud voor dit forum, en kan dus niet meer reageren op vragen. 
Om deze reden wordt dit topic nu door De Kindertelefoon gesloten.

Groetjes, Mariska