Vraag

Relatie met 18 jarige

  • 1 November 2021
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hi allemaal, 

Ik zit even met een vraagje. Ik ben momenteel tot over mijn oren verliefd op iemand, en hij ook op mij. Binnenkort gaan we op een eerste date. We hebben ontzettend veel dingen gemeen. We zijn allebei bisexueel en hij heeft me ontzettend geholpen om uit de kast te komen. En ik kan zo een heel uur over hem praten maar dat zal ik jullie besparen. 

Het ‘probleem’ is dat ik 15 ben, en hij 18. Ik wordt in maart pas 16, maar hij wordt in mei 19. Dit is best een verschil. Nu heb ik hier geen moeite mee. Maar ik vraag me wel af is het überhaupt wel legaal? 


Ik wil voorlopig nog wachten met seks aangezien ik daar geen geweldige ervaringen mee heb. En hij respecteert dit een volle 100%. Dus het zal (in het begin) geen intieme relatie zijn… 


2 reacties

Hey @August , 

Zooo jij klinkt verliefd :)) Wat leuk… :heart_eyes:

Zoals je aangeeft ben je alleen maar in twijfel over het leeftijdsverschil.. Hier moet je je echt niet druk om maken hoor.. Er is in jullie leeftijdsverschil echt niks mis, het is immers maar 3 jaar. Geloof me dat is echt nog niks. En legaal is het ook nog want ga je ‘ officieel ‘ kijken vallen jullie allebei onder de adolescentie. Dus het is nog legaal ook. 

Voor seks te hebben zelfs met elkaar mag er maximaal maar 6 jaar tussen zitten. 

Dus er is echt niks aan. 

En daarbij als jullie elkaar gelukkig maken, moeten jullie het lekker doen en vooral naar jullie zelf luisteren want je moet het uiteindelijk toch samen doen ;) 

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben! 

Groetjes : )) 

Reputatie 1
Badge +1

Verliefd ben ik zeker ja… we hebben nu al 4 dagen achter elkaar nachten lang lopen bellen :innocent:

Je hebt me zeker geholpen ja!

Ik zit alleen nog over een ding in: mijn ouders. Stel dat ze de relatie echt niks vinden. Betwijfel ik, hij is echt een ontzettend lieve jonge die nooit een vlieg kwaad zou doen. Maar ykn, vanwege de leeftijd, kunnen hun er dan niet nog wat over zeggen aangezien ik onder 16 ben?

Reageer