Vraag

Relatie

  • 9 December 2019
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik ben 14 jaar en queer en uit de kast. Ik heb een jongen leren kennen in de grote vakantie en we chatten best wel vaak. Hij is 18 en ik vind hem echt súper tof. Ik wil snel met hem afspreken, hoe moet ik dit aan mijn ouders vertellen?

Mvg x


3 reacties

Hoihoii!

De jongen in kwestie is natuurlijk al volwassen en jij nog niet, het is dus zeker verstandig dat je het hier met je ouders over wilt hebben! 

Jou ouders zullen misschien wel even schrikken, het is niet niks he, de situatie waar je je in bevind. Probeer het rustig te vertellen, begin gewoon met "goh, ik heb in de vakantie een leuke jongen ontmoet, maar die is wel al 18 jaar, ik wilde het hier met jullie over hebben zodat jullie ook van de situatie afweten", je ouders zullen dan waarschijnlijk blij zijn dat je ze dit eerlijk verteld hebt. Laat dan wat foto's van hem zien, vraag aan hem of hij even met je ouders wilt videobellen, zodat ze hem ook leren kennen. Zo is het voor je ouders een betrouwbaarder en niet gewoon "maar een jongen van 18".

Stel ook voor dat hij misschien naar jou kan komen, zodat je ouders ook in de buurt zijn als er iets is, ook dat zullen ze veiliger vinden, het is belangrijk dat ook jou ouders het vertrouwen in hem krijgen!

Probeer het er over te hebben wanneer ze in een goede bui zijn, zorg dat ook jij niet te snel boos wordt of je mening doordramt. Zeggen ze nee? Vraag dan of ze erover kunnen nadenken, blijf niet zeuren, dat werkt bij de meeste ouders juist averechts. Probeer ook hun kant in te zien en dat te laten merken, want voor hun is het ook niet niks, die zien alle gevaren al voor zich, waar jij misschien helemaal geen last van hebt omdat jij hem vertrouwt. Zorg dat ook hun dat vertrouwen krijgen!

Ik hoop dat deze tips je helpen om het gesprek op te starten! Heel veel succes nog 

 

Groetjess,

Katherine :)

 

Het kan zijn dat ze wat schrikken van de leeftijdsverschil omdat jij wettelijk nog altijd een kind bent en hij een volwassenen.

Zelf ben ik een transgender meisje en voor mijn ouders een klap voor de kop maar voor hen blijf ik hun kind en willen ze niets liever dan dat ik gelukkig ben later kwam ik dan ook nog eens met een vriendinnetje thuis maar op begin is het voor hun wat lastig maar dat went wel. Op begin is het van homoseksueel kom op juist mijn kind is homoseksueel maar later komt er acceptatie omdat het nu eenmaal niet anders is 

Hallo ArnoMvD :)

Ze zullen misschien niet blij zijn met jou leeftijdsverschil met hem want hij is natuurlijk 18 en jij 14. Het is ook dan pedofilie volgens de rechtstaat. Het beste is wel om het eerlijk aan je ouders te vertellen  in plaats dat ze er via omwegen achter komen want dan zullen ze absoluut niet blij zijn denk ik.

-Dr8gon99

Reageer