Beantwoord

Problemen met vriendschappen

  • 11 October 2019
  • 13 reacties
  • 261 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal. Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen met een klein probleempje waar ik al een tijdje mee zit. Ik zal het (om het gemakkelijk te houden) met drie vriendinnen (Y, L en J) voorstellen. Y en L zijn heel goede vriendinnen van me. Ik ben al een paar jaar (4 Γ  5) met Y beste vriendinnen. Een tweetal jaar geleden is L erbij gekomen, ik heb het gevoel dat Y meer en meer naar L trekt. Ik mis de Β« bff-momentjes Β» onder mij en Y echt wel. Ken je dat’, zo van die momenten waarbij je echt even alleen wil zijn met je allerbeste vriendin? Begrijp me niet verkeerd, ik vind L ook heel erg leuk, maar soms doet ze een beetje kortaf tegen me. Langs de andere kant heb je dan J met haar andere vriendinnen die ik ook al een paar jaar ken. Het probleem is dat de vriendengroep van Y en L niet zo aardig zijn tegen J. Ik heb het gevoel dat ik er iets tegen moet zeggen maar ben bang dat ik ze kwijt raak, ze zijn steeds nogal snel op hun tenen getrapt. Ik wil ze alledrie niet kwijt als beste vriendinnen. Ik durf het ook niet tegen mijn ouders zeggen.

is er iemand met dezelfde problemen of die me raad zou kunnen geven? Alvast bedankt voor alle antwoorden, ookal is het maar om terug een lach op m’n gezicht te krijgen 😞
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 October 2019, 07:18

Bekijk origineel

13 reacties

Hoi

Hoewel het soms als jammer aan kan voelen, is het heel normaal dat vriendschappen wijzigen. Doorheen je leven ontwikkelt je persoonlijkheid, en naarmate die ontwikkelt, kan het gebeuren dat bepaalde vrienden meer of minder interesse in elkaar krijgen.

Zou je Y durven uitnodigen om eens wat samen te doen, eventueel buiten school? Samen naar de bioscoop bijvoorbeeld, of wat gaan drinken?

Groetjes
Kenshin
Hoi Kenshin

het probleem hierbij is natuurlijk dat Y dan steeds vraagt aan L om mee te gaan. Als ik dan zeg dat ik liever met ons 2 ga zegt ze dat dat toch niet erg is om met L te gaan en wordt ze al snel een beetje irritantig ervan.

Toch bedankt voor je raad!

groetjes
Denk je dat je bij Y eerlijk zou kunnen aangeven dat je jullie momentjes samen mist? Wie weet kan ze hier begrip voor opbrengen. Dat je Y mist, hoeft ten slotte niet te betekenen dat je L niet respecteert.

Gr. Kenshin
Denk je dat je bij Y eerlijk zou kunnen aangeven dat je jullie momentjes samen mist? Wie weet kan ze hier begrip voor opbrengen. Dat je Y mist, hoeft ten slotte niet te betekenen dat je L niet respecteert.

Gr. Kenshin


Heb ik al enkele keren geprobeerd. Ze geeft steeds weer aan dat het toch niet erg is dat L er bij is. Dit vind ik ook niet zo erg, maar je snapt me wel.. Het is nu altijd met L...
Was er soms een activiteit die jullie altijd met z'n tweeΓ«n deden? Je zou kunnen vragen of ze zo'n moment nog eens graag over zou doen. Als het een activiteit is die jullie met z'n tweeΓ«n deden, zou Y geneigd kunnen zijn om L deze keer niet mee te vragen.

Gr. Kenshin
Beste

We groeien op en vriendschappen zullen komen en gaan.
Ik had een vriendenkring van jongens en meisjes en veel plezier samen nu en dan eens een beetje kattenkwaad.

We werden ouder ik was een jongen en voelde me ongelukkig want wat ik voelde was ik ben een meisje dus werd ik transseksueel en kreeg vrouwelijke hormonen ook wel het vrouwelijke gedrag en borsten.

Veel van de jongens lieten me zitten want in hun ogen was ik een flikker ook meisjes lieten me zitten toen ik zei ik ben transseksueel en bi en 😢jullie zijn mooie meiden maar zo leerde ik wie mijn echte vrienden zijn al was het soms wat ruzie maar vrienden zijn altijd bereid om klaar te staan de ruzie was meestal door mij zoals zwemmen het was goedkoper om met 2 te gaan in een kleedhok maar het was van Taylor is bi en ze heeft een penis ik ga daar niet bij.

Iedere vriendschap heeft ups en downs plus de ware persoonlijkheid ontwikkelt zich als je ouder wordt een lief persoon kan een kreng worden en omgekeerd.

Weet we worden ouder en serieuzer op een dag komt een lief en ooit een kindje dus dan hebben ze zo geen tijd meer maar dat maakt niet dat je een vriend verloor.
Bedankt voor jullie hulp en raad allemaal. Ik ging vroeger alleen gaan badmintonnen met Y, maar daar doet L nu ook intussen al met mee. Er is wel vooruitgang. Gisteren vroeg Y om nog eens elke week baantjes te gaan zwemmen, normaal gezien met ons 2! (Hoop ik toch..) Ik ga het voorlopig even laten rusten en ik zie wel wat het word.
Ik denk dat de 1 wat jaloers is op de andere want je zegt dat je ging badmintonnen met Y toen later L erbij kwam en Y kan die tijd tussen jullie 2 missen nu er een andere bij is kan ze het gevoel hebben dat zij niet zo de aandacht krijgt gelijk als vroeger. Y is misschien wel verliefd en weet niet hoe dat te zeggen en ziet L en J misschien als een bedreiging of je kent Y het langste en is zij bang om haar beste vriendin te verliezen.

Beste is pak Y eens alleen bij je en praat wat, zeg dat je vind dat sinds L kwam je merkt dat ze zich anders gedraagt want je weet niet is ze verliefd op jou, is ze gewoon jaloers of is ze bang dat jij hun verkiest boven haar want jij kende Y al 4a5 jaar. Toen 2 jaar geleden kwam L,Y haar bedreiging toen dat weer wat later J er ook nog eens bij. Y was eerst met jou alleen en moet jou nu delen maar wat voelt L want Y was er al maar dan kwam J en dat kan maken dat Y en L, J uitstoot omdat voor hun bleef er maar steeds iemand opduiken die ze moeten accepteren en jou delen.

Praat eens 1 voor 1 met hun zodat er uitkomt wat er tussen de 3 is want afstandelijke vriendinnen veroorzaken vroeg of laat een ruzie.
Ik denk dat de 1 wat jaloers is op de andere want je zegt dat je ging badmintonnen met Y toen later L erbij kwam en Y kan die tijd tussen jullie 2 missen nu er een andere bij is kan ze het gevoel hebben dat zij niet zo de aandacht krijgt gelijk als vroeger. Y is misschien wel verliefd en weet niet hoe dat te zeggen en ziet L en J misschien als een bedreiging of je kent Y het langste en is zij bang om haar beste vriendin te verliezen.

Beste is pak Y eens alleen bij je en praat wat, zeg dat je vind dat sinds L kwam je merkt dat ze zich anders gedraagt want je weet niet is ze verliefd op jou, is ze gewoon jaloers of is ze bang dat jij hun verkiest boven haar want jij kende Y al 4a5 jaar. Toen 2 jaar geleden kwam L,Y haar bedreiging toen dat weer wat later J er ook nog eens bij. Y was eerst met jou alleen en moet jou nu delen maar wat voelt L want Y was er al maar dan kwam J en dat kan maken dat Y en L, J uitstoot omdat voor hun bleef er maar steeds iemand opduiken die ze moeten accepteren en jou delen.

Praat eens 1 voor 1 met hun zodat er uitkomt wat er tussen de 3 is want afstandelijke vriendinnen veroorzaken vroeg of laat een ruzie.


Wat J betreft vindt Y haar te kinderachtig en irritant. Wat misschien half zo is, maar het is toch een van mijn beste vriendinnen. Y vraagt juist of L mee komt doen, dus volgens mij voelt ze zich er niet bepaald bedreigd door. Y heeft trouwens als een vriend, dus verliefd op mij is ze al zeker niet. Toch bedankt voor je hulp!
Kon altijd omdat als vrienden is het lastig iemand nieuw te accepteren maarals 2 van de het al goed kan vinden komt het wel dat ze alle 3 elkaar gaan accepteren want meestal heb je altijd zwakke schakels maar die worden dan toch geaccepteerd. Ik zelf had dit ook de 1 heeft een grote mond, de andere is een snob en dan de kalme zet dat bijeen en het vecht maar na een tijdje maakten we plezier want we waren buiten en de snob zei iets tegen de grote mond.

Grote mond stond dat niet aan zei als het niet gaat daar is de deur vertrek. Ik lol we zijn buiten toen ze zei ik laat juf sjiek direkt met haar tas voor u kop slaan zo ging dat een tijdje door tot de grote mond zei verdomme ik moet op de pot en wij allemaal ach ga toch kakken dat gezicht maar je leert wel omgaan met elkaar want ze vroeg Taylor mag op toilet jou huis is het kortste bij.
maar tussen L, Y enerzijds en J anderzijds komt het toch niet goed, J heeft geen probleem met Y en L, maar omgekeerd wel. Zelf als ik bvb bij Y en L in de auto zit en ze zien J passeren op haar scooter/brommer zitten ze te zeggen van haha daar is J me hare scooter en lachen ze die daarmee uit enzo. Begint me soms tegen te steken en heb er al een paar keer iets op gezegd maar niets aan te veranderen. Het grootste probleem is ook dat ik Y veel minder zie dan dat L haar ziet, ik zit namelijk niet in dezelfde klas als hun (Y en L wel) en ik zit maar 1 van de 4 middagen bij hun op de speelplaats. Dus ik kan er niets aan doen dat Y meer en meer naar L trekt en mij steeds minder aandacht geeft en droger doet tegen me. Ik vrees dat ik er niet veel tegen kan doen. Ik heb haar vandaag nogmaals gezegd dat ik vind dat ze droger doet tegen me maar dat vind ze zelf niet. Ik ben bang als ik er te veel over door ga drammen dat ze op de duur ook gaat zeggen dat ik irritant doe en dat ze al helemaal geen vrienden meer wil zijn met me. Ik wil hun alledrie niet kwijt, want ze betekenen gewoon alles voor me. Zeker nu het uit is met mijn vriend heb ik hun steun nodig, maar vooral Y snapt dat niet...
Heey hoiii,

Ik ben een meisje van 14 en heb dit zelf ook zoiets gehad met 1 vriendin (we noemen haar N) . We gingen samen naar de middelbare school en in het begin kon ze niet zonder mij, ze vond het heel erg moeilijk nieuwe vriendinnen te maken dus ze claimde mij een beetje. (tot nu toe lijkt het er nog niet op maar oke) later bleek het dus dat ik mocht opstromen, waar ik echt super blij mee was. Ik kreeg nieuwe vriendinnen erbij maar ik wou nog wel graag vriendinnen met N blijven! Dus ik probeerde met haar af te spreken en dat lukte in de 1e klas nog wel, maar in de 2e klas kreeg ze nieuwe vrienden en toen had ik vrijwel niks meer aan haar. Ik zat er heel erg mee want we hadden vaak ruzie over whatsapp enzo. Toen ze jarig was had ze mij niet eens uitgenodigd ;-; terwijl ik dat wel had gedaan. Ik voelde me hier heel naar door en kon er gewoon niet meer goed door slapen. Dus ik ben naar beneden gegaan en ik heb het aan mijn ouders verteld dat ik me echt slecht voelde en dat ik het echt stom vond dat ze die jongens (haar nieuwe vrienden groep zaten alleen maar boys in) voor mij liet gaan terwijl ik altijd voor haar klaar heb gestaan. Ik ben letterlijk door keiharde regen gefietst voor haar omdat ze verschrikkelijk verdrietig was, en haar moeder hier bezorgd over was omdat ze niet met haar wou praten.
Mijn ouders zeiden dat ik gewoon haar moest vergeten en gewoon plezier moest hebben met die andere vriendinnen. Het kwam hard aan omdat ik dat toen niet wou, maar ik ben nu best blij dat ik haar met rust heb gelaten. Mijn nieuwe vriendinnen zijn veel betere vriendinnen. Want N loog bijvoorbeeld vaak tegen mij daar ben ik later achter gekomen. Mijn nieuwe vriendinnen steunen mij hoe dan ook toen ik ze bijvoorbeeld vertelde dat ik een crush had op een meisje steunden me ze en doken ze op mij af om mij te knuffelen omdat ik begon te huilen πŸ˜….

Als ik jou was zou ik erover praten met je ouders, gewoon vertellen wat je voelt en dat je het echt niet fijn vindt. Daarbij zul je helaas vriendschappen zien ontstaan en vergaan. Het doet pijn maar je zult zien wie er voor je zijn, en dat zijn echte vriendinnen.

Nog een paar vragen aan jou.
Die J heeft dus nog een andere vriendinnen groep, dus stel je voor je raakt L en Y kwijt, is er dan een kans dat je in de vrienden groep van J komt?
zo ja,
Zou je dat dan erg vinden of niet?

Veel succes gewenst!
Ik denk dat Y & L, J een beetje een arme sloeber vinden met haar scooter en dat de 2 zich wat meer voelen en dat tonen van kijk of je kiest ons of haar maar ik vind al hebt ge miljoenen en de andere niets leer elkaar te respecteren want je ziet duidelijk aan hun gedrag dat J niet geteld is bij hun want als goede vrienden lach je elkaar niet uit. Als je zegt dat ze droog tegen je doet heb ik het gevoel van dat ze je wilt aantonen van als J toch zo tof is ga bij haar.

Je zei dat Y een vriendje heeft en wat de mogelijkheid is dat ze zo droog doet kan zijn dat ze denkt dat je haar vriendje leuk vind of een gevoel dat hij jou leuk vind.

Zelf ben ik 15 en heb ik een goede vriendin die er 20 is 5 jaar ouder maar goede vrienden en zei heeft een vriendje. Ben een transseksueel meisje en mijn liefje had het uitgemaakt was toen 13 en zij 18, ik zei niemand vind me leuk 😒. Ik was alleen met haar vriendje en hij zei Taylor je bent een leuk meisje blijkbaar had zij die woorden opgepikt maar ik wist dat niet en haar vriendje zei dit om mij te troosten. Op een dag vroeg haar vriendje aan mij en Taylor hoe is het toen ik zei goed dank je. Ze ging binnen en kwam buiten met 2 drankjes voor haar en haar vriendje. Ik zei je bent mij vergeten en zij nee of denk je op mijn kap te drinken ik was geschokt door haar reactie en haar vriendje haalde drinken toen ze zei ik zei toch net dat ze niet op mijn kap moet drinken.

Haar vriendje zei Taylor is je vriendin en op bezoek wat bezielt je toen ik schrok van wat volgde, ze zei Taylor is toch zo tof en je vind haar knap dan kruipt op dat manswijf maar mijn huis uit. Wij waren van 😲 wat zegt die nu maar begrijp dat want het is haar vriendje zij is stapel verliefd op hem en hij zegt tegen een transseksueel meisje dat ze mooi is maar ze wist niet dat hij mij opbeurte.

Later kwam ze naar mij en ik was van πŸ˜’toen ze zei sorry je bent een vriendin en ik beledig je voor het ergste in een driftbui sorry. Ze zei wel beledig mij voor het grootste vuil van de straat. Ik zei je bent een en ze zei laat maar komen ik verdien het toen ik zei wel je bent een zeer toffe maar wees zo geen jaloers type.

Ge ziet dus vrienden kunnen uit jaloezie ook krenterig zijn + ik denk dat Y vindt dat J moet oprotten en naar haar vrienden gaan dat ze wil dat zij, L en jij een groep vormen en dat in haar ogen geen plaats is voor andere of dat je voor haar part kan oprotten als je voor J kiest omdat J al vrienden heeft wat ik dan toch niet vind kunnen.

Ik had een goede vriendin je weet de grote van voordien we groeide op met elkaar als kleine kinderen. Op een dag kwamen de andere en zij zeer brutaal tegen de nieuwe meisjes tot op een dag ze op het groot toilet moest wij een eind van mijn huis en het was hoge nood. Ze zei Taylor ik moet ik ach ga toch kakken, kom dan vlug naar mijn huis toen op een moment een van de andere zei ewww ze heeft een laten vliegen en de grote mond zei uhm πŸ˜“ niet echt het is erin de andere meisjes tegen mij Taylor heb jij iets voor haar om aan te doen anders kijkenwij wel eens. Ze waren zeer lief voor haar en later was ze van dit zijn halve kerel kleren dus Taylor bedankt de andere ook dankjewel om niet te lachen.

Reageer