Vraag

please helpp

  • 19 May 2019
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Badge
hey euhm hier komt een ingewikkeld verhaal maar k heb echt jullie hulp nodig,

Ik ben 13 en ik ben sinds dat ik geboren ben eigenlijk al bevriend met een meisje, alleen toen we 8 waren verhuisde zij naar een dorp verderop, we verloren een beetje contact en we zien elkaar sws elk jaar een paar keer met verjaardagen. Afgelopen vrijdag heb ik haar na een jaar weer gezien en toen was het oprecht echt heel gezellig en hebben we gepraat over van alles en nog wat maar hebben we ook gek gedanst op muziek ens..
ook vertelde ze me dat ze bi was. Ik ben zelf nog nooit verliefd geweest dus ik weet niet of ik lesbisch, hetero of bi ben. Ik voelde me echt heel erg op mn gemak bij haar maar ik ben dus ook niet zenuwachtig ofs als ik met haar praat, het is nu zondag en ik heb de hele tijd aan haar gedacht sinds vrijdag. Ik weet zeker dat ik meer contact met haar wilt maar k weet dus niet zo goed of ik dat als vrienden wilt of dat ik haar leuk vind.. please ik heb hier geen ervaring mee maar ik denk dat ik haar leuk vind (ik weet alleen nauwelijks iets over de persoon die ze nu is en ben bang dat als ik haar leuk vind dat dan de hele vriendschap verpest is).

kusjes
...

2 reacties

Hey!

Ik snap dat je de situatie die je nu hebt wat ingewikkeld vindt.
Het is soms moeilijk om echt heel precies te weten waar de grens tussen hechte vriendschap en verliefdheid zit. Je zou voor jezelf een dagboek kunnen bijhouden, en elke keer dat je aan haar denkt er iets in schrijven, op die manier heb je ook een beetje zicht op hoe vaak je aan haar denkt. Ik weet er zelf niet zoveel van af, maar ik denk dat deze site je wel verder kan helpen daarin.

Ik denk dat je nu gewoon het beste wat meer contact met haar opneemt -zowel als vrienden/liefde zou je dat erg fijn vinden- om haar beter te leren kennen. Laat er wat tijd overgaan, probeer vaak met haar om te gaan en zie of je gevoelens hetzelfde blijven of veranderen.

Liefde hoeft niet persé een vriendschap te verpesten, helemaal niet. Het kan zijn dat zij ook op jou verliefd is. Als dat niet zo is kun je dat ook gewoon respecteren, en zal het na misschien een tijdje ongemakkelijkheid misschien gewoon weer zoals steeds zijn, een goede vriendschap overleeft zoiets echt wel hoor.
Hoe dan ook, je kunt het beste eerst uitzoeken of jij dus effectief verliefd bent, en dan wat vaker met haar omgaan.

Veel succes en plezier!

Groetjes
Lot
Badge
Dankjewel lot, ik ga meer contact zoeken en dan kijk ik wel denk k haha

Reageer