Hey ! Ik vraag me iets af en misschien is het helemaal niets bijzonders. Maar ik heb nu al een flink tijdje verkering en we vinden elkaar echt super leuk Ik hoop ook dat dat zo blijft natuurlijk. Ik merk dat ik super verliefd ben en dat ik er alles voor over heb. Maar ik vraag me nu bij mezelf af of ik mij te veel aanpas aan wat zij wil, omdat ik het zo leuk vind en me er goed bij voel als alles gezellig is. Niet, dat we een probleem of discussie hebben hoor! Maar ik ben sowieso al geneigd om haar wat meer in the lead te laten en te volgen omdat dat in me zit. Hoewel ik echt zeker wel mijn rol heb en ook van alles beslis en "knopen doorhak", doet zij dat meestal ietsje meer dan ik en dat vind ik prima, zo gaat het goed. Ik denk dat het 40/60 is qua wie dingen uiteindelijk beslist of wat we gaan doen etc. Prima voor mij. Maar af en toe vraag ik me af of ik me te veel aanpas. Bijvoorbeeld, waar we afspreken dat ligt meestal aan wat zij wil. Als ik in discussie ga met haar dan kapt ze het soms af door me op een bepaalde manier (streng) aan te kijken. Dan stop ik. En ook, omdat zij het leuk vind, wat vaker de stad in dan ik zelf eig leuk vind. En zij vind het bijv bij mij erg leuk staan als ik sommige kleren aan heb, en dan vraagt ze of ik een bepaalde korte broek meeneem of aandoe, of een sleeveless shirt bij gym aantrek met een bepaald sportbroekje dat zij dan leuk vind bij mij. Dat vind ze mooi om te zien zegt ze altijd dus dan wil ik haar natuurlijk dat plezier wel doen. Maar pas geleden had ik zelf heel veel zin om een lekkere dikke cargo broek met een vest aan te doen, maar omdat zij dan zo lief vraagt of ik in een short kom (het was wel zonnig hoor), doe ik dan dus die korte broek aan ipv die cargo. Of dat we een film gaan kijken samen en meestal laat ik haar kiezen want ik wil heel graag dat zij happy is. Zulke dingen. Of mijn benen insmeren met de zonnecreme die ik bij me heb hoeft niet vind ze, want die van haar is beter en dat doet zij dan liever. Het zijn geen erge dingen maar toch. Terwijl ik dan zelf eig wel ietsje anders wil. En echt, ik ben echt blij en vind haar super lief hoor, en ik wil haar ook niet verkeerd laten overkomen! Ze bedoeld het heel lief en goed, en daardoor ga ik er juist niet tegenin. Maar ik vraag me dus af of ik niet iets meer zelf de "leiding”moet pakken. Boos ben ik nog nooit geweest op haar en dat is ook niet wat er aan de hand is. Gewoon, ik heb het gevoel dat ik mezelf soms wat te veel aan de kant zet. Hoe zouden jullie dit aanpakken en wat vinden jullie ?
Hai lieve
ik snap je gevoel wel, misschien kan je het op een zelfde manier als je hier uitlegd tegen haar zeggen hoe je je voelt en dat je wel weet dat ze het goed bedoeld?
komt vast goed dan, je legt het heel goed en lief uit, liefs van mij
Hii lieve
ik begrijp wel wat je bedoelt, maar het is wel belangrijk om dat wel bij haar aan te geven dat je het soms wel gewoon op je eigen manier wilt hebben/ doen wat voor jou fijn voelt. Hoe je ontzettend lief en best wel schattig over haar praat zal ze dat echt wel begrijpen hoor. En soms voelt het ook fijn om ook de touwtjes in handen te hebben.
En hee je bent ontzettend lief, behulpzaam, intelligent etc... en hebt zo te lezen het beste met haar/ iedereen voor, dus ga ook niet te veel aan je zelf twijfelen.
Heel veel liefs
Hey
Dat de een wat meer het initiatief neemt dan de anders is heel normaal in een relatie. Het is alleen niet de bedoeling, en ook niet goed, dat zij alle beslissingen neemt of jou telkens ‘overruled’.
Ik denk dat je er gewoon met haar over moet praten. Ze bedoeld het vast niet verkeerd en waarschijnlijk heeft ze zelf ook niet in de gaten wat ze doet.
Ik herken dit ook wel uit m’n eigen relatie. Ik ben ook wel iemand dat af en toe z’n zin door wil drukken. Dit gaat vaak onbewust. Gelukkig wijst Niek (niet z’n echte naam) me daar wel op als het gebeurt.
Of dat we een film gaan kijken samen en meestal laat ik haar kiezen want ik wil heel graag dat zij happy is.
Hier hebben we een simpele oplossing voor. Wij kiezen om en om uit welke film/serie we gaan kijken. En daar is dan verder ook geen discussie over. Op deze manier hebben we films ontdekt die we zelf niet zo snel uit hadden gekozen.
Dus ja, bespreek dit met haar. Dat is het belangrijkst Ik wil je niet bang maken of zo maar als je dit soort dingen onbesproken laat kan dat later voor problemen en gezeik zorgen. En dan praat ik uit ervaring.
Jullie zijn een cute stel zo te lezen dus het komt vast helemaal goed.
Hoi hoi
Groetjes liefs Tartan XxX
Hey
Liefs, Tover
Dit soort zaken moet je altijd bespreken. Als je het laat zitten zou het kunnen uitgroeien tot ergernis en dat wil je ook niet (ik spreek uit ervaring)
Ben het eens met de andere. Ik zou het gewoon met haar bespreken en ik weet zeker dat de het goed opvat!
Ze snapt waarschijnlijk ook wel als je een keer iets niet wil dragen ofzo
Groetjes Lupus
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.