Vraag

Overdrijf ik? Ik zie mijn vriend steeds minder vaak

  • 2 July 2019
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben echt heel verliefd op me vriend (we hebben 7 maanden). Als hij bij me voel ik me fijn en we kunnen over alles met elkaar praten. Alleen we zien elkaar steeds minder vaak door werk en school , dat vind ik erg jammer. Ze zien elkaar zoizo 1 keer per week en daar kijk ik dan ook erg naar uit. Alleen de tijden dat we niet samen zijn praten we nauwelijks. Het is niet dat ik dat niet wil, maar onze communicatie is gewoon niet goed. Ik stuur hem wel appjes, maar hij reageert heel kortaf. Ik heb al vaker gezegd dat ik het vervelend vind.
Op dit moment gaat het niet helemaal top met mij (mentaal) , hij weet dit ook. Maar als ik heb dus bijna een week niet zie. Lijkt het net alsof hij niet om me geeft. Want ik krijg geen appje of belletje met 'hoe gaat het?' of 'gaat het al iets beter?' zelf geen beterschap als ik ziek ben.

Nu ben ik bang dat als ik het met hem hier over heb dat ik dan overdrijf. Maak ik weer eens van een mug een olifant?

(Ik ben 16 en mijn vriend is 18)

3 reacties

Hey,

Heeft hij het druk met werk? Dat is dan de oorzaak dat je hem maar één keer per week ziet.

Dat hij kortaf reageert, is gewoon wie hij is, denk ik, of hij heeft het te druk. Dan kun je hem vragen minder te werken, zodat jullie meer vrije tijd hebben samen. Dat hij geen beterschap zegt en niet vraagt hoe gaat het bedoelt hij denk ik niet gemeen. Misschien denkt hij er gewoon niet zo vaak aan en misschien denkt hij dat je die aandacht niet fijn vindt. Anders zeg je toch tegen hem dat je het fijn vindt als hij vraagt hoe het gaat? Sommigen vinden die aandacht namelijk helemaal niet leuk en vinden het storend.
Heyo,

Ik zelf dacht juist aan dat hij misschien niet goed weet waar die het over moet hebben, of hij dingen moet zeggen. Dat kan dan verklaren waarom die zo kortaf doet. Dat kan ook de reden zijn waarom hij niet vraagt hoe het gaat, of om je beterschap te wensen.

Het beste kan je het met hem erover hebben. Een soort relatie gesprek. Dat is niet gek, of overdreven. Jullie kunnen dan ook misschien praten over het vaker afspreken, leukere dingen te doen. Het is nu bijna vakantie, wellicht kunnen jullie wat leuks doen?

See ya!
Spookyzx
Thx voor jullie reactie😊

Reageer