Vraag

ouders verbieden om relatie te hebben

  • 26 February 2020
  • 1 reactie
  • 121 Bekeken

Badge

Heehoi!

 

Ik ben een meisje (13) en sinds ik nog klein was vertelden mijn ouders dat ik geen vriendje mocht voor de leeftijd van 16. 

Ik heb er vaak begrip voor gehad (hier en daar wat discussies, maar dat hoort erbij) 

Mijn vader komt uit Suriname en mocht pas een meisje mee naar huis nemen toen hij 18 was, dus hij zegt dat hij me matst.

Mijn moeder had in tegenstelling al haar eerste vriend toen ze 14/15 was.

Alleen nu zie ik dat al mijn vriendinnen al een relatie beginnen te krijgen. Ik ben hier en daar al een paar keer lichtjes verliefd geweest, maar dat moest ik afkappen om de teleurstelling tegen te gaan (want of ze vonden me niet leuk of ik mocht toch geen relatie)

 

Nu is mijn vraag: hoe kan ik mijn ouders overhalen om wat eerder een relatie te mogen hebben?


1 reactie

Hoi

 

Ik stel voor dat je een open gesprek met je ouders voert over relaties. In zo’n gesprek zou je aan kunnen tonen hoeveel verantwoordelijkheidszin je hebt. Als je ouders inzien dat jij op een respectvolle en volwassen manier met een relatie om kan, zou het kunnen dat ze bijdraaien, en je toestaan om ook voor je zestiende een relatie te hebben. 

 

Ik raad je af om achter de rug van je ouders te daten. Moesten ze erachter komen dat je in het geheim afspreekt, zou het kunnen dat ze nog strenger worden op het gebied van liefde. 

 

Gr. Kenshin

Reageer