Oude vriendinnen basischool

  • 4 March 2019
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik zit dus al weer bij a een jaar in de eerste en alles gaat in principe goed. Ik haal goede cijfers heb vriendinnen enz....
Maar ik heb dus ook nog vriendinnen van de basischool die ik de laatste tijd nauwelijks meer zie/spreek.
Op de basischool had ik nooit echt een BFF. Niet dat ik lonely was, maar het was meer dat ik een beetje met iedereen soms afsprak. Maar ik kon over niemand zeggen: zij is mijn BFF.
Ik was voor iedereen altijd gewoon die goede vriendin.
Maar op de Middelbare heb ik nu dus wel 2 BFF’s. En we zijn best close enz en kunnen het goed met elkaar vinden.
En ik weet niet wat ik nu moet doen.
Ik bedoel, moet ik die vriendinnen van de basischool nu achterwege laten?

En nog een hele random vraag, maar ik zit er wel mee.
Als ik straks jarig ben, wie zou ik dan moet uitnodigen? Sws wel mn BFF’s maar ook die oude vriendinnen die ik eigenlijk al 2 maanden niet heb gezien, maar waar ik wel 8 jaar mee in de klas zat?

2 reacties

Het is altijd goed om contact te houden met mensen, je hoeft ze niet elke week een keer te zien maar je kan ze wel af en toe gewoon een berichtje sturen met de vraag hoe het gaat op school of thuis. Als je echt goed contact wil houden kan je nog een keer buiten school afspreken. Je zou het contact ook achterwegen kunnen laten maar ik denk dat je er later misschien nog wel spijt van kan krijgen.

Wat je verjaardag betreft zou ik kijken hoeveel mensen je uit kan nodigen, als er nog plaats over is zou ik misschien wel een paar van je oude vriendinnen uitnodigen.

Veel succes!
Hoi! Ik zit nu in het 3e en heb trouw geprobeerd om het contact met mijn basisschool klasgenoten teeonderhouden. Het ding is, als die mensen op jou zitten te wachten zullen ze echt wel moeite doen om je te blijven spreken. Denk aan ff een appje sturen of een vine via instagram doorsturen ect. Uit persoonlijke ervaring kun je het beter even laten rusten, je hebt nu 2 nieuwe vriendinnen en je komt nog genoeg andere mensen tegen. In het 1e sprak ik af en toe nog af en gingen we met heel de groep naar school evenementen, ook hebben we onze groeps app gehouden en werd daar af en toe nog een woord gewisseld. In het 2e sprak ik bijna niemand meer en kwam ik af en toe iemand tehen op een feestje, even praatje maken en weer door!

Wat betreft je verjaardag even kijken hoeveel mensen je ouders prettig vinden, als je je 2 vriendinnen en wat meiden uit je klas uitnodigt komt het vast goed!

Reageer