Skip to main content

Hoi iedereen,

Ik loop al een tijdje met een probleem. Ik ben zestien jaar en helemaal weg van mijn Spaanse docent (hij is NL)! Het liefst kijk ik hem zo lang mogelijk aan, knuffel ik hem, zoen ik hem... Alles, zolang het maar met hem is. Hij was mijn mentor in de onderbouw en af en toe hebben we nog gesprekken, over hoe het met mij gaat en andere onderwerpen die we beide interessant vinden. Alles voelt zo goed bij hem, zo oprecht maar vooral zo fijn. Het ding is alleen, hij is 34 jaar... Een enorme domper. Het is een ontzettend geliefde man, bij veel leerlingen en docenten. Ik vraag me af of hij bij al zijn leerlingen zo lief is, zo betrokken en me altijd zo betoverend aankijkt. Ik kijk dan uiteraard terug. Ik heb vaak jongens wel leuk gevonden maar nooit serieus, dit voelt zo heftig en intens maar vooral zo fijn! Hij is single. Wat moet ik hier mee? Of het van zijn kant komt of niet, het kan en mag niet. Hoe kom ik hiervan af? Hoe kan ik weer normaal naar school gaan zonder altijd aan hem te denken?

Ā 

Floortje

Ā 

Ā 

Dit kan idd niet. Ik zou zeggen geef het tijd om erover heen te komen. Er zijn zo veel mannen/jongens in de wereld en je komt de ware (van je eigen leeftijd!!!!) nog vast en zeker tegen.

Ik heb hem per ongeluk als beste reactie aangeklikt, ondanks ik wel heel blij ben met je advies! Ik sta open voor meer reacties? Het gevoel van dat het niet kan blijft maar knagen, het belemmert me in mijn dagelijkse bezigheden...

Ik denk dat je in je hoofd moet gaan omschakelen. Hij is nou eenmaal veelste oud. Je moet gaan denken dat er nog zooo veel meer jongens zijn dan alleen hem. Er zit er vast wel een bij van je eige leeftijd. Geen het tijd om er over heen te komen.

Tja je hebt heel erg gelijk, m'n gevoel voor hem is gewoon zo uniek. Ik heb me nog nooit zo gevoeld bij iemand. Tijd ga ik nodig hebben, maar hoeveel? Ik ben er echt 24/7 mee bezig, geen ruimte voor andere dingen mijn hoofd denkt alleen maar aan hem...

Ik heb gelezen dat in Belgiƫ het mag als de leerling 18+ is. Als je er echt iets voor voelt kan je erover praten met hem. Als je echt een relatie wilt, zou ik wachten totdat je bent afgestudeerd. In Nederland is het wel verboden. De directie wilt liever niet dat een leraar een relatie aangaat met een leerling. Maar ik denk dat het toch nog gebeurt. Heel veel sterkte!

Het is heel tegenstrijdig want alles in mij zegt dat het niet mag en ergens wil ik het ook niet, want hoe kan zo'n relatie ooit werken? Aan de andere kant word ik zo gek als ik alleen maar aan hem denk, ben echt ontzettend verliefd... pfff zo vermoeiend!! Al zijn er natuurlijk veel ergere dingen in de wereld, even fijn om dit ook te kunnen delen:)

ik snap compleet wat je bedoeld hoor!

Mijn mentor vind ik ook leuk maar je moet je afvragen vind je hem echt leuk of zoek je gewoon naar iemand waarmee je kan praten, huilen en het ook gezellig mee kan hebben. Zelf weet ik dit ook niet, er zijn wat dingen waardoor ik veel gesprekken met school heb en daar zit hij ook altijd bij. Ik ben dus meer bij hem dan de andere kinderen uit mijn klas. ik merk heel erg dat ik het fijn vind om met hem te praten maar dat ik het ook moeilijk vindt om zo'n gesprek te beginnen. Hij kan dan nogal bot zijn en als je aankomt dat die bv onder de tafel gaat zitten. Hij vind het heel moeilijk dat we eerst altijd langs kwamen voor de gezelligheid maar dat ik hem nu ook nodig heb op een ander vlak. (dat mijn vriendinnen en ik langs gaan voor de gezelligheid doen we bij veel docenten, we pesten ze gwn een beetje en zij ons. dit maakt wel dat ik het met veel docenten goed kan vinden) Ik weet ergens dat het niet mag om een relatie aan te gaan met je docent. als ik jou was zou ik je dus goed afvragen of je hem leuk leuk vind of gewoon heel blij bent dat je altijd naar hem toe kan als er iets is. Hoop dat je er iets aan hebt! (en als iemand advies voor mij heeft wat ik ermee moet doen tell me!!)

xx

Thanks voor je reactie! Ik weet inderdaad niet hoe ik hem leuk vind, maar ik weet dat het voelt als een gevoel dat ik nog nooit heb gehad... Jij ook veel succes, ik weet hoe naar het is zo'n onmogelijke liefde..

Reageer