Vraag

Onzelfverzekerheid

  • 28 April 2019
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hey ik ben nu 13 jaar en ga volgend jaar naar de middelbare (een jaar blijven zitten),
In mijn klas sta ik nu bekend als het lelijke meisje met de grootste tieten en kont. Ik heb het hier best lastig mee (ben voor de rest best populair) en merk dat zodra een jongen me mooi noemt ik iets met hem wil en veel jongens maken daar gebruik van (er is nog niks gebeurd, maar het was heel moeilijk om die players af te wijzen) HELP! Hoe krijg ik weer zelfvertrouwen en voel ik me weer mooi.... En ben ik minder opsest met een vriendje MOETEN hebben... Tips of advies plssss

3 reacties

Hey!

Waarom denk jij dat je zo bekend staat, is het al zo aan jou gezegd geweest of veronderstel jij dat ze dat denken.
Het klinkt alleszins niet fijn voor jou!
Volgend schooljaar ga je dus naar het middelbaar. Daar zal je waarschijnlijk een nieuwe klas, en een nieuw begin kunnen hebben. Kijk je daar naar uit?

Iedereen ontwikkelt op zijn/haar eigen tempo. Van sommigen is de puberteit duidelijk al gestart, van anderen nog niet. Je hoeft je daar helemaal geen zorgen over te maken!

Als een jongens interesse toont in jou heb je het gevoel dat je wel een relatie moet hebben met hem.
Misschien zou je met jezelf kunnen afspreken om bij elke jongen waarbij dit het gevoel is
1) een week te wachten en te zien wat je er dan van vindt
2) een lijstje te maken met de negatieve en positieve punten van een relatie met hem.
Als ik het goed begrijp heb jij het gevoel dat je een vriendje moét hebben?
Dat is uiteraard niet het geval. Je kunt beter wachten tot je iemand ontmoet waar je je echt goed bij voelt.

Probeer eens elke avond een lijstje te maken met drie complimenten of mooie dingen aan jezelf. Dat kan je helpen om wat meer zelfvertrouwen te krijgen.
Ook op deze site vind je enkele goede tips om aan je zelfzekerheid te werken.

Groetjes
Lot
Reputatie 2
Badge
Hey xLotx,
Het is door 2 jongens (we hebben er 14 in onze klas) gezegd tegen me en ze blijven het herhalen.
En ja ik zie er best naar uur om volgend jaar op een andere school te komen! Ik denk niet persé dat ik een vriend MOET het is meer dat ik denk bij elke jongen die me mooi noemt (bijna altijd players) dat dat zegmaar mijn enige kans is ofz😅 Ik ben ook best lang voor m'n leeftijd (1.70) en denk dat daarom jongens me ook niet willen...
Het is echt niet fijn van die twee jongens dat ze zo'n dingen zeggen.
Echter, aangezien je zegt dat je beste wel populair bent voor de rest je gewoon mag veronderstellen dat de rest van de klas jou niet zo ziet en die jongens gewoon nogal vervelend zijn.

Ik snap je angst, maar dat is uiteraard helemaal niet waar hé. Er zijn gigantisch veel mensen die nog geen lief hebben op hun 13de of een stuk later. Je lengte heeft daar niets mee te maken.
Een player als lief hebben is nooit een goed idee, je kunt beter wachten tot je iemand echt graag ziet en vertrouwt. Ik ben er zeker van dat je die persoon ooit tegenkomt hoor!

Reageer