onzeker over me zelf

  • 20 June 2013
  • 9 reacties
  • 415 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo ik ben een jongen 12 jaar bijna 13 en ik voel me heel onzeker over me zelf..
ik durf niet met meisjes te paten om dat ik klein ben en een hoge stem heb voor mijn leeftijd.
ze schatten me meestal 10 jaar.
heeft iemand mischien tips voor mij waardoor ik me minder onzeker kan voelen.
MVG verlegen.jongen

9 reacties

ja wij hebben ook een meisje in de klas die best wel klein is:

mijn tip is:

wat maakt het uit wat andere vinden, je bent goed zo als je bent en het maakt nix uit wat de andere vinden. zeg gewoon: jij mag er zijn.

xx laura12
als je een meisje aanspreekt en ze maakt een gemene opmerking ofzo weet je meteen hoe dat meisje in elkaar zit
ja dat is waar maar ik durf geen meisjes aantespreken 😞
Toen ik net zo oud was als jou had ik precies hetzelfde. Ik was klein, had een hoge stem.. Ik ben inmiddels 17 en heb mijn groeispurt eindelijk te pakken. Ook begint de baard in de keel te komen, dat komt gewoon vanzelf goed. Twee jaar terug werd ik zelfs 9 geschat op vakantie, eerlijk waar... In een schoenenwinkel werd mij gevraagd hoe het was om naar groep 7 of groep 8 te gaan, terwijl ik bijna in de 3e klas zat..
Zelfvertrouwen moet je kweken door te praten voor een groep, of gewoon door iedere ochtend tegen jezelf in de spiegel te zeggen "je bent geweldig". Op den duur ga je het nog geloven ook!
Je kunt een keer aan een meisje vragen of ze je misschien kan helpen bij een bepaalde opdracht ofzo? Dan kan ze eerst even aan je wennen. Luister veel als ze uitlegt!
Daarna zou je eens wat persoonlijke dingen vragen, of ze wat leuks in het weekend gedaan heeft ofzo..

Hopelijk kun je hier wat mee!
Toen ik net zo oud was als jou had ik precies hetzelfde. Ik was klein, had een hoge stem.. Ik ben inmiddels 17 en heb mijn groeispurt eindelijk te pakken. Ook begint de baard in de keel te komen, dat komt gewoon vanzelf goed. Twee jaar terug werd ik zelfs 9 geschat op vakantie, eerlijk waar... In een schoenenwinkel werd mij gevraagd hoe het was om naar groep 7 of groep 8 te gaan, terwijl ik bijna in de 3e klas zat..
Zelfvertrouwen moet je kweken door te praten voor een groep, of gewoon door iedere ochtend tegen jezelf in de spiegel te zeggen "je bent geweldig". Op den duur ga je het nog geloven ook!
Je kunt een keer aan een meisje vragen of ze je misschien kan helpen bij een bepaalde opdracht ofzo? Dan kan ze eerst even aan je wennen. Luister veel als ze uitlegt!
Daarna zou je eens wat persoonlijke dingen vragen, of ze wat leuks in het weekend gedaan heeft ofzo..

Hopelijk kun je hier wat mee!


heel erg bedankt voor je reactie
ik zal het proberen 🙂
verlegen.jongen.help,
Dit is inderdaad erg confronterend dat ze zo met je omgaan maar wat maakt het nu uit hoe je bent en hoe je uit ziet?
Ik zeg altijd maar: believe in your self!
verlegen.jongen.help,
Dit is inderdaad erg confronterend dat ze zo met je omgaan maar wat maakt het nu uit hoe je bent en hoe je uit ziet?
Ik zeg altijd maar: believe in your self!
Veel succes!
dankje loekkk 🙂
Badge

Omg je bent zo wat een kopie van mij ik ben wel een meisje ik ben super onzeker maar dat komt omdat ik gepest ben geweest  ik ben ook heel klein ik heb geen heel hooge stem

 

is er een rede dad je zo onzeker bent en  heb je veel vrienden

Reageer