Skip to main content

hey,

Ik ben een meisje van 13 en heb nu een soort van fix ofja hij is op mij en ik op hem. Ik ben vorig jaar een halfjaar met hem geweest. Toen zat ik in het eerste middelbaar en hij in het tweede, Ik had het uitgemaakt omdat we niets deden zoals zoenen en dergelijke het ergste was nog als ik hem op school zag dan durfde ik niet naar hem gaan of zelf aankijken. Nu zit ik in het tweede en hij het derde, nu in de kerstvakantie gaan we afspreken en hij ging mij ‘binnendraaien’ daar wacht ik al zolang op maar het gaat nu super tussen ons maar ik kan me gewoon niet voorstellen om een relatie te hebben omdat ik hem niet kan zien op school en hij is intern en ik zit in de eerste graad en hij de tweede. Ik ben zo ontzettend verliefd maar hoe kan het nu minder genant zijn tussen ons? 

iemand tips en ja sorry voor dit hele bericht!!

Liefs M

Hoi

Naar mijn gevoel wordt het overwegend een kwestie van wennen aan de relatie. Het is daarbij geen vereiste om bijvoorbeeld elk moment hand in hand te lopen; het openlijk zijn rond jullie relatie kan gerust op eigen tempo. 

Ik stel voor dat jullie het rustig aan doen. Op die manier krijgen jullie beiden de kans om te wennen aan het idee van een relatie. Zo zouden jullie kunnen beginnen bij het handen vasthouden tijdens een wandeling in het park. Als jullie je daar comfortabel bij voelen, zouden jullie elkaar in het openbaar kunnen begroeten met een zoen, etc. 

Hier is geen haast bij. Zoek gerust op eigen tempo uit waar jullie je op dat moment comfortabel bij voelen. Ik vermoed namelijk dat, met behulp van heldere communicatie hier rond, de schaamte en ongemakkelijkheid spoedig zal verminderen. 

Groetjes

Kenshin

Reageer