Beantwoord

oke love?


  • Anonymous
  • 0 reacties
heyy,
ik heb een vraagje of naja niet echt.
ik heb dus wat met een jongen die 6 jaar ouder als ik. ik ben 14 dus ik weet niet zo goed of dat oke is. mijn moeder vind het oke omdat ze hem kent. maar ik weet niet of het daarom niet de goeie vriend voor mij is
wat denken jullie😘
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 March 2019, 11:47

Bekijk origineel

11 reacties

Hey, meisje,

Omdat je moeder iemand kent, betekent dat niet automatisch dat diegene meteen een goede vriend is. Het zou wel kunnen natuurlijk.

Aan de andere kant, dat iemand 6 jaar ouder is dan jij betekent ook niet dat diegene geen goede vriend kan zijn. Leeftijd doet er in liefde niet toe, alleen of jullie van elkaar houden en bij elkaar passen.

Pas wel op in bed, want volgens mij is het verboden als je volwassen bent om met een minderjarige seks te hebben, dus dat mag officieel nog niet.

Als je blij bent met hem is het een goede vriend voor je, dat is het antwoord op je vraag.

Groetjes,
Geen_Naam
hey,

wat Geen_Naam zegt ben ik het erg mee eens, echter moet je er wel op letten dat hij dus 20 is.
hij is 1/2 levensfases verder waardoor hij vele dingen anders zal zien en anders zal handelen dan jij zal denken.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -
@Geen_Naam
dankje voor je reactie. over dat naar bed had ik ook al aan gedacht. en daar moet ik echt mee oppassen omdat mijn vader er problemen mee kan veroorzaken. maar ja ik ben blij met en zal wel zien wat het word.❤❤
Hey mij persoonlijk lijkt het niet het meest handige om met iemand die 6 jaar ouder is te gaan iedereen zijn eigen keuze natuurlijk maar je miet wel beseffen dat hij 20 is en volwassene dus hij zal nu ook zijn behoeftes aan dingen gaan krijgen en wat Ronald2001 al gezegd heeft hij is al 1/2 levensfase verder en zal dus andere dingen gaan handelen en het is zo dat hij misschien al sex en alles wil en jij er nog niet klaar voor kan zijn dus denk hier goed over na voordat je iets met hem neemt
Hey mij persoonlijk lijkt het niet het meest handige om met iemand die 6 jaar ouder is te gaan iedereen zijn eigen keuze natuurlijk maar je miet wel beseffen dat hij 20 is en volwassene dus hij zal nu ook zijn behoeftes aan dingen gaan krijgen en wat Ronald2001 al gezegd heeft hij is al 1/2 levensfase verder en zal dus andere dingen gaan handelen en het is zo dat hij misschien al sex en alles wil en jij er nog niet klaar voor kan zijn dus denk hier goed over na voordat je iets met hem neemt
Ik ben het hier wel mee eens, maar dat moet je eigenlijk met elke reactie doen. Het is niet zo dat hij meteen een pedofiel is, omdat hij 6 jaar ouder is dan jij. De kans dat de ware even oud is als jij is erg klein, nietwaar? Ik vind dat jullie het dan ook zelf moeten beslissen en ook met ouders moeten praten. Seks is eigenlijk verboden, maar dat kunnen jullie alsnog in het geheim doen. Zorg dan wel voor een condoom.

Groetjes,
Geen_Naam
Hoi Meisjex58!

Ik ben het eens met Geen_Naam. Een leeftijdsverschil kan werken, zolang jullie goed blijven communiceren en rekening houden met elkaar. Hij is inderdaad al in een andere levensfase en dat kan problemen opleveren.

Aan de andere kant worden meisjes eerder volwassen dan jongens en hoeft het leeftijdsverschil geen probleem te zijn. Belangrijk is wel dat je ouders het er mee eens zijn, zij zijn namelijk verantwoordelijk voor jou en dat blijft ook nog een paar jaar, dus is het belangrijk dat je relatie met je ouders er goed onder blijft. Zijn zij het er mee eens, ben je er eerlijk over tegen hen?

Heb het er over met je ouders, dat je hem leuk vind en of ze denken dat het leeftijdsverschil kan. Bedenk ook voor jezelf wat je wel en niet wil, hij is immers al meerderjarig en mag drinken, seks hebben en nog veel meer. Kijk uit dat je niet dingen voor of met hem gaat doen die je eigenlijk zelf niet wilt of op wat voor manier ook grenzen overschrijden!

Verder herken ik het helemaal, ik val ook op wat oudere jongens. Toen ik 14 was had ik contact met iemand van 18, toen ik 17 was heb ik gedate met iemand van 27. Het hoeft geen probleem te zijn!

Heel veel geluk!
Elly
Badge +5
Helemaal eens met Elly.

Ik heb ook niks met die jochies van mijn eigen leeftijd, nooit gehad ook. Leeftijdsverschil hoeft ook niks uit te maken: het is niet zo dat iedereen die ouder is meteen altijd kwade bedoelingen heeft. Dat je nooit dingen tegen je zin in moet doen is natuurlijk ook altijd van toepassing: dat geldt namelijk ook als je een relatie hebt met iemand van je eigen leeftijd.

Zolang het een gelijkwaardige relatie is, is er niks aan de hand.
Hoi Meisjex58!

Ik ben het eens met Geen_Naam. Een leeftijdsverschil kan werken, zolang jullie goed blijven communiceren en rekening houden met elkaar. Hij is inderdaad al in een andere levensfase en dat kan problemen opleveren.

Aan de andere kant worden meisjes eerder volwassen dan jongens en hoeft het leeftijdsverschil geen probleem te zijn. Belangrijk is wel dat je ouders het er mee eens zijn, zij zijn namelijk verantwoordelijk voor jou en dat blijft ook nog een paar jaar, dus is het belangrijk dat je relatie met je ouders er goed onder blijft. Zijn zij het er mee eens, ben je er eerlijk over tegen hen?

Heb het er over met je ouders, dat je hem leuk vind en of ze denken dat het leeftijdsverschil kan. Bedenk ook voor jezelf wat je wel en niet wil, hij is immers al meerderjarig en mag drinken, seks hebben en nog veel meer. Kijk uit dat je niet dingen voor of met hem gaat doen die je eigenlijk zelf niet wilt of op wat voor manier ook grenzen overschrijden!

Verder herken ik het helemaal, ik val ook op wat oudere jongens. Toen ik 14 was had ik contact met iemand van 18, toen ik 17 was heb ik gedate met iemand van 27. Het hoeft geen probleem te zijn!

Heel veel geluk!
Elly

Ik vind niet dat je altijd naar je ouders moet luisteren, want jij bepaalt over je eigen leven. Stel je voor dat je ouders vinden dat je alleen nog maar op rijke jongens mag vallen? In dat geval moet je bijvoorbeeld niet naar je ouders luisteren.

Het is heel simpel, je moet eigenlijk maar naar één ding luisteren in de liefde, namelijk naar je hart. Als JIJ verliefd bent op die jongen, ben JIJ dat. Niemand die dat tegenhoudt, zal tegenhouden en mag tegenhouden.

Gegroet,
Een Persoon Zonder Naam
@ Geen_naam
Ik ben het hier niet mee eens. Natuurlijk ben je je eigen persoon en bepaal je over je eigen leven maar zolang je van je ouders afhankelijk bent is het belangrijk dat je relatie met hen goed blijft. Ik spreek uit ervaring want ik heb ook dingen achter hun rug om gedaan en daar heb ik spijt van, het zorgde ervoor dat ze me niet meer vertrouwden en me in alles gingen controleren. Dus probeer er open over te zijn met hen!
@ Geen_naam
Ik ben het hier niet mee eens. Natuurlijk ben je je eigen persoon en bepaal je over je eigen leven maar zolang je van je ouders afhankelijk bent is het belangrijk dat je relatie met hen goed blijft. Ik spreek uit ervaring want ik heb ook dingen achter hun rug om gedaan en daar heb ik spijt van, het zorgde ervoor dat ze me niet meer vertrouwden en me in alles gingen controleren. Dus probeer er open over te zijn met hen!

Je moet het wel met je ouders bespreken ja, maar zorg ervoor dat je ouders niet de mensen worden die jouw relatie hebben stukgemaakt.

@ Geen_naam
Ik ben het hier niet mee eens. Natuurlijk ben je je eigen persoon en bepaal je over je eigen leven maar zolang je van je ouders afhankelijk bent is het belangrijk dat je relatie met hen goed blijft. Ik spreek uit ervaring want ik heb ook dingen achter hun rug om gedaan en daar heb ik spijt van, het zorgde ervoor dat ze me niet meer vertrouwden en me in alles gingen controleren. Dus probeer er open over te zijn met hen!
Je moet het wel met je ouders bespreken ja, maar zorg ervoor dat je ouders niet de mensen worden die jouw relatie hebben stukgemaakt.


Ja dat is waar, natuurlijk hen niet blindelings laten beslissen voor je! Zelf nadenken wat je wil en dat duidelijk communiceren!

Reageer