Vraag

Nieuwe klas, iemand tips?

  • 3 September 2018
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey iedereen!, ik ben vorig jaar blijven z]tten (3 vwo) en kom dit schooljaar weer in een nieuw klas, heeft iemand ng tips om nieuwe vrienden te maken, want daar heb ik nogal moeite mee.

4 reacties

Yo!
Ga gewoon bij een beetje hangen bij iedereen je ziet vanzelf of het klikt want je moet niet naar vrienden zoeken maar het (vrienden zijn)
Moet ontstaan
Veel s6?
Gr. Sayittomy
Ik heb ook (alweer) een nieuwe klas. Ik vind het ook nogal kut
Hey Tjin

Je kan proberen om een gesprek te beginnen met iemand die alleen staat. Soms is het makkelijker iemand aan te spreken die alleen staat, dan iemand aan te spreken in een groepje.

Je zou een vraag kunnen stellen over de leerstof, en het gesprek dan in de richting van privézaken brengen, bijvoorbeeld hobby's. Misschien vind je wel iemand met een gemeenschappelijke interesse.

Groetjes
Kenshin
Haii,
Iemand die ik eerst nog niet kende, en na een week ofzo een van mijn beste vriendinnen is, was ook helemaal nieuw in de VWO klas 2. Ze was ook blijven zitten, dus ook allemaal nieuwe mensen. Wat heel erg heeft gewerkt is dat onze mentor haar naast mij heeft gezet. Ik ben redelijk behulpzaam dus ze kon er van uit gaan dat dat wel goed zou komen. We werden al snel vriendinnen en ik heb haar ook al kennis laten maken met mijn andere vriendinnen, dat klikte heel goed. We zijn nu een hechte vriendengroep!

Als tip wil ik je meegeven om veel met bepaalde mensen om te gaan die je aardig lijken. Zeker zo in het begin van het schooljaar. Ohja: En ga niet te betweterig doen, daar houden mensen niet zo van?.

Bye!

Reageer