Vraag

niet met jongens mogen praten van vriendje

  • 12 December 2019
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik vroeg me af of meer meiden dit hebben,

ik heb vandaag 9 maanden met mn vriendje, maar ik mag van hem eigenlijk niet met jongens praten via sociale media, omdat hij vindt dat ik dan fix probeer te zoeken met hun. Maar ondertussen gaat hij wel met andere meiden snappen en over seksuele dingen praten en als ik vraag waarom hij dat doet zegt hij ‘ik zeg het alleen maar als grapje, ik meen niks ervan’.

ik voel me hier soms best kut door, omdat hij dan met andere meiden zit te praten waarover hij steeds tegen mij ‘grapjes’ over maakt van dat hij met hun wel seks wilt over o.i.d 

 

hierdoor vindt ik hem steeds minder leuk worden en ook omdat hij vaker gemeen tegen me doet, maar ik houd toch nog wel van hem...

Hebben meerder meiden hier last van? (Of jongens natuurlijk maar dan omgekeerd)


3 reacties

  • Ik mag voor geen van de kampen spreken, maar ik laat mij zelden daardoor weerhouden.

    Dit is soort van niet echt de bedoeling.
    De laatste keer dat ik het checkte wordt je niet zomaar iemands eigendom als je in een relatie komt.
    Ik begrijp volledig dat iemand liever niet ziet dat zijn partner de meest erotische gespreken heeft met een ander.
    Zo te merken denk jij er vergelijkbaar over.
    Echter is het niet bepaald OK om te bepalen met wie iemand wel en niet mag omgaan.
    Zelf voel ik mijzelf bijvoorbeeld niet bepaald geneigd om met elke drager van een dubbel X-chromosoom het bed in te duiken. Vertrouwen is nogal cruciaal binnen een relatie, wat hier dus ontbreekt, maar je moet elkaar natuurlijk ook een beetje gelijk behandelen.
    Het is dan ook nogal hypocriet dat hij jou regels oplegt, maar ze zelf niet naleeft.

    Geef bij hem aan dat jij dit niet goed vindt.
    Jij bent een vrij individu en hij kan zeker niet bepalen wat jij laat en doet.
    Spreek samen af welke regels jullie nodig achten voor jullie relatie.
    Het is natuurlijk makkelijk voor mij om dit te zeggen, want ik ben jou immers niet, maar als hij niet luisteren wilt is het misschien een idee om hem eventjes niet te zien, zodat hij de tijd krijgt om eens goed na te denken.
    Hij zal jullie relatie toch belangrijker vinden, dan zijn seksueel getinte chats?

    Misschien is dit niet zo super handig, maar ik vrees dat ik niet alles even goed kan.

    -MensPersoon

 Hallo Anoniemegirla :)

Zoals ik begrijp mag je niet met andere jongens praten maar hij praat wel met andere meisjes. Je kan het hem duidelijk maken dat je misschien met jongens omgaat omdat ze gewoon vrienden zijn en niks in die zin. Ik vindt het wel hypocriet dat die jongen zelf wel met meisjes praat, je kan dat ook bij hem aangeven dat je het niet fijn vindt dat hij dan ook met meisjes omgaat terwijl je zelf niet met jongens om mag gaan. 

-Dr8gon99

Praat erover en als hij niet luistert maak je het uit. Dat is tenminste wat ik zou doen.

Reageer