Neppe vriendin denk ik? Of niet?

  • 15 June 2018
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee, ik heb geen idee of dit onderwerp hierbij past, maarja... ik heb een vriendin (eigenlijk voorheen m’n beste, maar ik weet het gewoon niet meer) die soms heel aardig doet, en me dan een dag later gewoon laat zitten. Als ik iets zeg antwoord ze vaak ook helemaal niet, en ja... Laatst nog, toen vroeg ze aan mij of ze wilde afspreken, en toen zei ik ja. Even later vroeg iemand anders aan haar van hey zullen we afspreken, en toen ging ze met haar... ze zei toen daarna van ik hoop dat je het niet erg vind, maar ik MOET gewoon die ene film zien vandaag (met die andere vriendin dus). Ze vraagt altijd of ik iets voor haar wil doen, bijv. overhoren voor een toets. Ik doe dat meestal wel, maar als ik dan vraag of ze mij bijv. ook wilt overhoren, dan vraagt ze twee woordjes en dan gaat ze iets anders doen. Ik weet nou niet of ik me nou zo aanstel, maar volgens mij gebruikt ze me... Ook nog een ding: laatst hadden D (zo noem ik haar even) en ik ruzie op whatsapp, ik was er toen echt helemaal klaar mee, en ik noemde zeg maar alles op waaraan ik me irriteerde aan haar. Ik weet dat dat flauw was om te doen, maarja ik heb het wel gedaan 😞 Even later hoorde ik van de andere beste vriendin van D dat ze allemaal screenshots had doorgestuurd naar haar, en daaronder zo van dit snap ik dus echt niet. Ik kwam erachter dat ze dat al veel vaker had gedaan. Ik kon wel huilen. Het ergste vin dik eigenlijk dat ik haar vertrouwde, en als ik haar dan de volgende dag weer op school zie, doet ze extreem aardig. Om me een dag later weer te laten zitten. WAT MOET IK DOEN??!! Pleassse help me 😞

2 reacties

Ik denk dat ze in het bijzijn van andere klasgenoten/kinderen zich poeslief gedraagt, en tegen jouw kattig en ongeïnteresseerd. Dat is een vorm van wenselijk gedrag. Ik heb dat ook gehad, en eigenlijk verdient die 'D' jouw vriendin niet te zijn! Als ze de ene keer aardig doet en de andere jouw laat vallen, dat wil je toch niet? Stel de vraag eens aan jezelf: ''Wil ík haar vriendin nog wel zijn?'' als het antwoord ''nee'' is, dan kun je haar negeren of zeggen dat je dit niet meer wilt. Als het antwoord ''ja'' is, dan gaat het zo door en komt het misschien nog goed. O ja, en mijn gouden tip (ik ben hier zelf ook achter gekomen): VOOR ECHTE VRIEND(INN)EN HOEF JE GEEN MOEITE TE DOEN. Onthoud dat! Ik hoop dat ik je hiermee kon helpen!!
Bedankt voor je reactie! Het helpt me enorm! Alleen het punt is, soms doet ze wel gewoon heel geinteresseerd, en ja, dan vind ik het heel moeilijk om haar weer te negeren ofzo zeg maar...

Reageer