Vraag

Nep vrienden

  • 23 March 2020
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een probleem. Het is nogal gecompliceerd maar ik ga het proberen uit te leggen. 

Ik had ooit een beste vriendin, maar omdat ik vond dat ze me rot behandelde zette ik onze vriendschap stop. Toen ik eerlijk zei wat ik voelde erover etc, heeft ze er misbruik van gemaakt en veel vriendinnen van me afgepakt. Ze is allemaal roddels gaan verspreiden binnen een bepaald fandom. Ik had toen ook een andere vriendin die dikke ruzie had met haar, maanden lang. 3 dagen nadat ik de vriendschap verbroken had, zei die vriendin tegen me: ja het is weer goed met haar. Ik waarschuwde haar omdat ik om dr gaf, en dat ze zelf toch ook allemaal wel moest weten wat er gebeurd was. Ze zei dat ik jaloers was en me niet zo moest aanstellen, toen heeft ze me laten vallen. Afgelopen november probeerde ze het weer goed te maken, omdat ze die oude vriendin van me nog steeds raar vond, toen heb ik haar vergeven. Het liep weer mis toen het weer goed ging tussen die 2. Even later probeerde ze het weer, toen heb ik nee gezegd, en voor mezelf gekozen. Ik zei dat we gewoon normaal konden doen maar geen vriendinnen zijn. We volgen elkaar nu wel op insta, maar ook dat wil ik niet meer, ik wil helemaal geen contact meer met haar of iets van haar zien. Maar als ik haar blokkeer, begint het gedoe opnieuw. Wat moet ik doen? HELP!! 


2 reacties

Als je haar overal blokeerd dan zal er geen gedoe komen denk ik. Tenzij jullie elkaar ook op straat zien?

Heyy, ik zou doen wat je zelf wilt. Als je haar niet wil volgen op Instagram, dan ontvolg je haar. Je kan eerlijk zeggen dat je haar niet wilt volgen. Ik had ook vervelende vriendinnen en die heb ik ook gewoon ontvolgd en als ze ets vervelends zei negeerde ik haar. 

Je kan het er met je mentor over hebben. Misschien kunnen jullie een gesprek aan gaan. Toen mijn ex-vriendinnen mij pestte hebben we ook een gesprek gehad en daarna ging het wel beter met ons. Tijdens een gesprek kan je zeggen hoe jij erover denkt. Misschien denken jullie er allebei wel anders over. 

Weten je ouders al van de ruzie? Zo niet, dan zou ik het vertellen. Misschien kunnen zij je wel helpen. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je nog veel succes! Liefs, Naira193 :heart:

Reageer