Beantwoord

moet ik hem vertellen dat ik aromantisch ben?

  • 23 February 2020
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi iedereen! Laat ik maar met de deur in huis vallen, ik ben aromantisch. Ik kan dus geen romantische gevoelens hebben voor mensen. Ik kwam hierachter omdat ik, als ik erover nadenk eigenlijk helemaal geen partner wil. En deels omdat in een “relatie” zat met iemand en ik vond alle vriendschappelijke dingen die we deden zoals kletsen en gewoon spelletjes spelen veel fijner dan de ~weinige~ romantische dingen. Ik vind het niet erg als mensen me aanraken, maar het feit dat er romantische gevoelens achter zitten maakt me een beetje uncomfy.  Ik wil dus eigenlijk liever gewoon vrienden zijn
Naast het feit dat hij eigenlijk nooit meer met me praat (ik weet ook niet waarom), voel ik me nog steeds een beetje schuldig omdat het voelt alsof ik hem heb misleid. Moet ik aan hem vertellen dat ik eigenlijk aseksueel en aromantisch ben, of moet ik gewoon mijn mondje erover houden? 
 

bedankt voor je aandacht, 

Koekiemonster 

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 February 2020, 21:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Oh Als iemand gaat zeggen dat ik gewoon te jong ben of dat het een fase is, zeg dan maar niks. Dat hoor ik al vaak genoeg

Badge +1

Je moet het gewoon tegen hem zeggen je kan het beter nu zegen nu jullie relatie onschuldig is dan het zeggen op het moment dat tie je wil zoenen want dan is dat niet leuk voor hem en wat je sowieso niet moet doen is niks zeggen want je kan wie je echt bent niet verbergen

 

Ik ben 12 en lesbische en dat kan ook dus ik weet niet hoe oud jij ben maar het kan gewoon

 

Reputatie 4
Badge +3

Je moet het gewoon tegen hem zeggen je kan het beter nu zegen nu jullie relatie onschuldig is dan het zeggen op het moment dat tie je wil zoenen want dan is dat niet leuk voor hem en wat je sowieso niet moet doen is niks zeggen want je kan wie je echt bent niet verbergen

 

Ik ben 12 en lesbische en dat kan ook dus ik weet niet hoe oud jij ben maar het kan gewoon

 

Hallo! Bedankt voor je advies. Als ik hem weer spreek en het gaat over onze relatie ga ik er denk ik wel even over beginnen

 

ocer dat laatste, het is een beetje anders met ace-aro zijn omdat mensen ook gewoon “een late bloeier” kunnen zijn, en mensen nemen ons dus niet serieus. Als je lesbisch bent, ben je dat en is er geen ander woord voor. Maar mensen zijn onwetend en denken wat wij die ontwikkeling nog niet hebben gehad. 
 

anyway, heel erg bedankt voor je input!

-Koekiemonster

hEy mEiD, 

Ik denk dat je er niet zo veel over moet zeggen tegen hem. Als hij niet meer veel tegen je praat, denk ik dat het voor hem ook een beetje klaar is. Dat hoeft niks persoonlijks te zijn, maar zo zijn jongens van deze leeftijd gewoon.. 

Ik denk dat je aan hem kan laten merken dat de relatie voor jou ook wel klaar is, maar ik denk niet dat je echt tegen hem hoeft te zeggen dat je aromantisch bent. Dat kan voor hem ook nogal choquerend over komen, en in denk niet dat hij er goed mee om kan gaan.. 

Nouw, hOpELiJk hEb jE eR wAt aAn

Joejoe

Reputatie 4
Badge +3

hEy mEiD, 

Ik denk dat je er niet zo veel over moet zeggen tegen hem. Als hij niet meer veel tegen je praat, denk ik dat het voor hem ook een beetje klaar is. Dat hoeft niks persoonlijks te zijn, maar zo zijn jongens van deze leeftijd gewoon.. 

Ik denk dat je aan hem kan laten merken dat de relatie voor jou ook wel klaar is, maar ik denk niet dat je echt tegen hem hoeft te zeggen dat je aromantisch bent. Dat kan voor hem ook nogal choquerend over komen, en in denk niet dat hij er goed mee om kan gaan.. 

Nouw, hOpELiJk hEb jE eR wAt aAn

Joejoe

hEy Meid

 

tja ja. Ja. Nou...

als hij troela blijft zijn ga ik het hem wel gewoon zeggen hoor

”hey weet je hoe jij mij leuk vond? Ja dat heb ik dus zeg maar niet met jouuuuuuuu. Ga maar terug naar je broodroosters veel plezier nog meid dag dag”

Reageer