Skip to main content

Hallo, mijn (meisje, 17) vriend (jongen, 18, we zijn al 6 maanden aan het daten) werd 10 uur geleden uit mijn moeders huis gezet.

Dus mijn vriend woont 3 uur met de trein bij mij vandaan, dus als we afspreken slapen we het hele weekend bij elkaar. Dit weekend logeerde mijn vriend bij mij thuis en hij zou tot maandag blijven, want we hadden kaartjes om maandagavond samen naar een concert te gaan. Er was maar één probleem; Dinsdagochtend had ik een belangrijk examen. Mijn moeder dacht dat mijn vriend zaterdag zou vertrekken en dat hij maandagavond terug zou komen zodat we samen naar het concert konden gaan (hoewel ik haar al had verteld dat hij hier van vrijdag tot maandag zou zijn). Dus werd ze boos toen ze zag dat hij er vandaag (zondag) nog was en gooide ze hem het huis uit. Mijn vriend had GEEN IDEE wat hij verkeerd deed, dus verliet hij mijn huis totaal in de war nu hij nog in de trein zit. Ik was extreem boos op mijn moeder omdat ze mijn vriend het huis uit had geschopt ZONDER ENIGE VERKLARING.

Later op de avond legde mijn moeder me uit dat ze vond dat mijn vriend heel onbeleefd tegen haar was en dat het voor haar voelde alsof mijn vriend denkt dat hij alles kan doen wat hij wil in dit huishouden, alleen omdat mijn moeder een alleenstaande moeder is. Ik dacht niet dat mijn vriend die indruk wekte, maar ik kan de gevoelens van iemand anders niet ontkrachten. Ze werd ook enorm afgeluisterd omdat hij een gluten- en zuivelallergie heeft, dus hij kan niet eten wat mijn moeder ook maakt, dus we moeten aparte maaltijden maken. En hoewel we de keuken altijd opruimen, vindt mijn moeder het nog steeds niet schoon genoeg dus daarom was ze ook boos. En de laatste reden die ze me gaf was degene waar ze het meest boos over was, maar het was ook de meest verwarrende reden. Mijn moeder is joods en komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika en heeft veel vooroordelen en discriminatie ervaren omdat ze niet 'geboren en getogen Nederlander' is. Mijn vriend is 100% Nederlands, maar hij is enorm geïnteresseerd in de Joodse cultuur. Gisteravond zei mijn vriend iets dat mijn moeder beledigend vond, maar mijn vriend wist niet dat het beledigend was. Hij bleef maar tegen mijn familie zeggen: 'Ik ben een goy, ik ben de goy in dit huishouden' (hij had het woord net geleerd uit een boek dat hij aan het lezen was). En mijn moeder vond het zo extreem beledigend en dat is de laatste reden waarom ze boos op hem was en hem het huis uit gooide. Toen ik mijn vriend alle redenen vertelde waarom mijn moeder hem het huis uit had gezet, werd hij extreem boos op mijn moeder en hij snapt niet waarom ze hem eruit gooide.

Ik heb advies nodig over hoe om te gaan met deze hele situatie. Aan de ene kant begrijp ik de gedachten van mijn moeder, maar aan de andere kant heeft mijn vriend NIETS expres gedaan, ik geloof dat het allemaal een misvatting was.

SAMENVATTING; Mijn moeder werd boos op mijn vriend om 1. onbeleefd te zijn, 2. dat hij aparte maaltijden voor zichzelf moest koken vanwege zijn voedselallergieën, 3. omdat hij het woord 'Goy' gebruikte dat mijn moeder aanstootgevend vond en 4. omdat ik moest studeren voor mijn examen en hij 'leidde' me volgens haar af.

Geen reactie

Reageer