Vraag

Misselijk

  • 25 January 2019
  • 18 reacties
  • 304 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Vandaag op school gebeurde er wat vervelends ik zag mijn crush en ik rende naar de wc om te kotsen!! Ik dacht wat gebeurd er nu opeens?? Ik voel ook geen kriebels in mijn buik meer alsof iemand tegen mijn buik zit te duwen en ik krijg geen zweethanden maar hele koude handen wanneer ik mijn crush zie... Is dit normaal wanneer je verliefd bent of moest ik gewoon kotsen omdat ik het te spannend vind??? Ik weet het niet meer maar het wordt elke dag raarder hahahaha😂

18 reacties

Hoi

Toen je je crush zag, voelde je je ineens heel ziek. Ik kan me voorstellen dat het spannend kan zijn om je crush te zien, maar moeten overgeven door deze gevoelens lijkt me niet fijn.

Wie weet had je wat verkeerds gegeten, en was het toevallig dat je ineens ziek werd, toen je je crush zag. Misschien had je die dag al een hoop stress gehad, en was het zien van je crush net teveel.

Als dit vaker gebeurt, kan het nuttig zijn om te bekijken of je oefeningen kan aanleren om met spanning en stress om te gaan.

Een bezoekje bij de huisarts kan nooit kwaad. Misschien heb je last van een gevoelige maag, en ben je geholpen met bepaalde voeding of medicatie.

Groetjes
Kenshin
Ik denk door de stress idd.
Ja ik ben al wat vaker naar de huisarts gegaan om dat ik sommige dingen veel meer intenser mee maak dan een ander, Bleek dat ik hoog gevoelig was en ik had op internet gelezen dat mensen met hoog gevoelig het ook veel anders mee maken, Misschien dat ik daarom ook zo bang ben om een kort makkelijk praatje te maken met mijn crush ik weet het niet maar ik vind het wel vervelend... Maar bedankt voor antwoordt
Heeft je huisarts je tips gegeven, bv. in verband met het omgaan met die hooggevoeligheid? Je zou geholpen kunnen zijn met bepaalde trucjes, zodat je minder hevig reageert.

Groetjes
Kenshin
Ja bedankt voor de tip ik zou met mijn moeder hier over praten want ik weet dat iedereen het wel eng vindt om te praten met je crush maar bij mij worden gevoelens nog heftiger wat echt vervelend is want ik denk de hele dag aan hem hahahaha
heyy ik ben zelf ook hooggevoelig (vastgesteld en al) heel vaak super vervelend mijn trucje daarin is mn ogen dicht doen en in mezelf tot 10 tellen dan doe ik zonder na te denken dat wat ik spannend vind en gaat het vanzelf maar ik ben er zowel van te voren als achteraf heel erg mee bezig
't zou toeval kunne zijn.

Waar ik methaan Ana denk is anxiety ik geloof dat kotsen hier ook een symproon van kan zijn Okal heb ik dat zelf niet. Zweet handen, trillen, snel ademen ook alemaal dingen die er bij hooren.
Dit hoeft het ook niet te zijn hoor.

Google raad ik wel af tho

Je crush is ook maar een mens dus probeer rustig te zijn (ja dat is makelijker gezegd dan gedaan maar oke)

Mijn crush, bias, oppa woont in Korea dus dat probleem heb ik niet hahah. Maar als ik ene crush hat in nl voelde ik ook wel zenuwen hoor maar niet zo erg. (btw mijn bias/oppa is mijn crush maar ik weet prima dat dat niks word neem mij met een korreltje zout 🙏🏻)

(ik zou denk ik sterven als mijn bias, oppa, crush ineens voor mij stond hahahaha hah)

Nou ja kijk weet je wat het probleem is, Ik denk alleen maar aan de dingen wat er zouden kunnen gebeuren bijvoorbeeld:Oh ik ga hem maar geen gedag zeggen want straks zegt hij niks en dan heb ik heel de dag een kut gevoel... Of: Zijn vrienden zijn er bij en die weten volgensmij al dat ik hem een beetje leuk vindt dus ik zeg maar geen hallo want straks gaan ze samen er over hebben dat ik een creep ben en dan wordt het langzaam aan in de klas verspreid en dan ben ik straks de creep van de school :(

En het alle vervelendste is nog dat ik een heel klein vermoeden heb dat hij mij ook leuk vindt want hij kijkt naar me (of dat komt omdat ik naar hem kijk) en hij kwam een keer een uur van te voren op school en ging naar mijn lokaal waar hij helemaal niet hoort te zijn, In iedergeval ik vind het fijn om mijn frustratie 'verhalen' op de kindertelefoon kwijt kan want dat lucht bij mij altijd op hahahaha



Ik herken die gedachten gang....
Ja...

Ik zelf met philophobia... (angst voor liefde) heb zelf veel. Problemen onder aarden met die gedachten gang en nogsteeds.

Ik weet dat ik nog ni klaar ben voor een ralatie vanwegen mijn phobie... Dus ik ben nooit echt meer zenuwachtig bij crushes (vroeger wel hoor) maar nu weet ik dat 't toch niks word dus he👍🏻

Aleen halo zeggen zou al een groote en doede eerste stap zijn♥️
Ja ik denk dat ik maandag maar even moet doorzetten en ik dwing mijzelf gewoon met:Een week niks lekkers eten
Ik straf dan maar mijzelf hahahaha
Ik ben vergeten er bij te zeggen dat ik ooit iemand wel een keer leuk vondt en toen ben ik er gewoon op afgegaan met insta ik weet van mijzelf niet waarom ik het bij hem zo groot heb gemaakt ik denk omdat mijn vrienden niet wisten bij die jongen dat ik hem leuk vondt en nu weten mijn vrienden dat ik helemaal gek ben van mijn crush
Fijn weekend nog
Ik heb ook een crush, maar tevens ook mn beste vriend, dus er is niks geks aan een praatje maken of even gedag zeggen. En denk er niet bij na, want dan kan je naderhand trots zijn op jezelf dat je wat gezegd hebt en je hebt geen nadenk gedoe vooraf. Of je signalen of je hem leuk vind verkeerd zijn (kotsen,koude handen, geen vlinders) weet ik niet. Iedereen ervaart het anders, maar als je weet dat je op hem bent en de huisarts niks kan vinden zullen de signalen wel bij jouw passen. Probeer relaxt te blijven, en wordt eerst goede vrienden met je crush. Dan is een praatje ook makkelijker en de weg van vrienden naar stel is korter als van vreemde naar stel. Sccs een maandag! Hoop dat het goed uitpakt voor je
De gedachten dat er wat mis kan gaan als je je crush aanspreekt, lijken je een hoop stress te bezorgen. Het lijkt me inderdaad goed om hier met je moeder over te praten. Zij weet hier misschien wel raad mee, of kan helpen zoeken naar iemand die je kan helpen.

Moet je binnenkort ongesteld worden, of was je dat, toen je ziek werd? Als je ongesteld bent, reageer je door hormonen soms wat anders dan normaal.

Groetjes
Kenshin
Nee ik ben 2 weken ongesteld geweest dus daar kan het niet aan liggen, Mijn moeder die denkt dat hij mij leuk vindt maar ik denk meer dat ze dat zegt om mij blij te maken dus dat heeft niet heel veel zin😂
Heb je last van klachten als je ongesteld bent? Twee weken is best lang. Misschien zijn je hormonen uit balans. Hevige hormoonschommelingen kunnen een invloed hebben op je emoties. Als je bij de huisarts komt, kan het nuttig zijn om dat even te melden. Je zou geholpen kunnen zijn met de pil.

Het is moeilijk om via het forum te voorspellen of die jongen je leuk vindt. Ik vermoed dat je zal moeten proberen om hem beter te leren kennen. Wel fijn dat je er zo open met je moeder over kan praten.

Groetjes
Kenshin
nee ik bedoel dat ik 2 welen geleden ongesteld was gewees hahaha
in iedergeval ik ben nu op school en ik zie straks mijn crush dus ik probeer eerst maar oogcontact te maken en te lachen naar hem🙂 en trouwens net hadden we pauze en ik zag hem kort kijken maar dat kan ook andere dingen betekenen😂
Je was twee weken geleden ongesteld, nu snap ik het. Klein misverstandje :)

Dat je crush naar je keek, zou een positief teken kunnen zijn. Lach gerust even terug naar hem. Ik hoop dat je niet al teveel last zal hebben van zenuwen. Als je jezelf onrustig voelt worden, kan het helpen om je op je ademhaling te richten.

Groetjes
Kenshin
Ik heb hem nu een bericht gestuurd maar nu ben ik bang dat hij er een screenshot van maakt en dan in de klassen app stuurt dat ik hey zei op insta (ben achter zijn insta gekomen) En dat kinderen bij raar gaan vinden ofso
Ook kijkt hij wel vaker maar dat kan zijn omdat ik naar hem onbewust kijk dat weet ik niet😂
Het is dapper dat je hem een berichtje gestuurd hebt. Ik hoop dat je een fijn antwoord terug krijgt :)

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over dat een screenshot van jouw berichtje in de klassenapp terechtkomt. Ik zie niet in waarom die jongen dat zou doen. Als ik lees wat jij over hem schrijft, lijkt hij me een aardige jongen, die niet zomaar een screenshot van je berichtje in de klassenapp zou sturen.

Groetjes
Kenshin

Reageer