Misschien Gay/bi

  • 6 January 2019
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

Badge
Hee,

ik ben de laatste tijd steeds meer gaan denken over of ik gay ben.

ik ben vroeger veel met mijn zus (2 jaar ouder) omgegaan, we gingen dansen, balletten, verkleden en kinder make-up op doen. Daardoor ben ik al een stuk ‘vrouwlijker’ geworden, mijn vader werkt best veel en mijn moeder werkt niet, ik ben voor een groot deel met vrouwen opgegroeid.

veel vrienden/vriendinnen zeggen soms ook dat ik waarschijnlijk later gay word. Ik weet natuurlijk niet of ze dat als grap bedoelen of serieus maar ik vat het in ieder geval serieus op. Ik heb er ook geen moeite mee als ze het zeggen.

ik heb nu een vriendin maar ik ben enorm aan het twijfelen over onze relatie, ik weet niet of ik door moet gaan met haar (in een relatie) of met een andere meid/jongen.

soms als ik in de stad ben of ergens anders waar het heel druk is zie ik wel knappe jongens rondlopen en word ik daar een klein beetje ‘verliefd’ op. Dit gebeurd evenzijds bij meiden.

ik denk zelf dat ik bi ben maar ik weet niet wat gied wat de verschillen zijn. Ik weet ook niet of ik echt op jongens val maar ik ben ook nog nooit echt SUPERR verliefd geweest op een meisje.

Heeft iemand tips of andere dingen zeg het aub!🙌

1 reactie

Hoi!

Heel wat jongens hebben ook wat vrouwelijkere trekjes, of hebben gewoon hobby's (zoals ballet) die door de maatschappij eerder als vrouwelijk bestempeld worden terwijl deze eigenlijk geen onderscheid maken tussen geslachten.
Het is zo dat sommige holebi's meer kenmerken hebben van het andere geslacht dan de meeste hetero's maar dat is ook relatief.
Als je bi-of homoseksueel bent is dat al zo sinds je geboorte en heeft het dus niets te maken met een 'vrouwelijke opvoeding'. Ook kun je dus niet later gay 'worden' (je kunt het alleen wel later ontdekken).
Hetgeen je over het centrum beschrijft zal eerder zijn dat je beide geslachten aantrekkelijk vindt, en dat is perfect mogelijk.

Het verschil tussen homoseksualiteit en bisekualiteit:
Homo: Je valt enkel op personen van je eigen geslacht
Bi: Je kan zowel op mannen als op vrouwen vallen
Daarnaast zijn er nog verschillende andere geaardheden, zoals panseksualiteit,...

Dit is een duidelijk verschil, maar het is daarom in de praktijk niet altijd duidelijk wat voor jou van toepassing is, en dat is ook niet erg, ik denk dat je gewoon je gevoel en je verliefdheid moet volgen dat dan zal het 'etiket' van je geaardheid wel volgen.
Ik denk echt dat je het gewoon moet afwachten en over je heen moet laten komen, er is geen haast bij jezelf ontdekken.

Groetjes
Lot

Reageer