Skip to main content
Vraag

mishandeling vriend

• January 7, 2026
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik ben een meisje, ik ben 17 jaar, en ik heb jullie advies nodig of dit 'normaal' is

Ik heb sinds 1.5 jaar een vriend, we noemen hem voor nu Mark.

Wat belangrijk is om te weten, is dat ik voor deze relatie in een zwaar mishandelende relatie heb gezeten toen ik 14 was, waardoor ik niet goed meer weet wat de grens is.

Ik ben sinds zomer 2024 samen met Mark,

Alles was geweldig, ik ben (volgens hem?) Zijn eerste vriendin.

Alles ging goed tot November 2024.

We begonnen ruzie te krijgen en hij begon opmerkingen te maken, wat volgens hem gewoon bij hem hoort, en dat hij 'gewoon eerlijk' is.

Hij vond bijvoorbeeld mijn blonde haar niet mooi, en vind mijn moedervlekken verschrikkelijk.

December 2024 begon hij verbaal te worden, hij heeft mij geslagen en geduwd. Hij had erna altijd spijt enzo, en dan ging het weer een tijdje goed.

Hij was er ook echt mee gestopt voor een goed halfjaar.

Tot Juni 2025, hij begon mij voor de grap te stompen, omdat een vriend van hem en zijn vriendin dit ook deden en hun hadden het gewoon gezellig.

In Juli dat jaar ging het mis, zijn ouders waren niet thuis, hij was boos op mij geworden omdat ik was gaan huilen, ik ben naar beneden gerend, voordat ik weg kon gaan trok hij mijn ketting met zijn initaal van mijn nek, en gooide hij mijn fiets sleutel, die hij opslot had gedaan zodat ik niet weg kon, op mij, deze kwam op mijn arm en liet een beste afdruk achter.

Het ging van slecht naar erger, tot hij zo boos was dat hij mij meer pijn wilde doen.

Ik heb moeten vechten voor mijn leven.

Toch bleef ik bij hem, en veranderde hij mij steeds meer in zijn 'perfecte plaatje'.

Ik heb mijn haar van blond naar zwart geverfd, omdat hij er elke dag maar opmerkingen over maakte dat hij donker haar zo mooi vind, en dat ik eigenlijk helemaal niet zijn type ben.

Het ging daarna een tijdje 'goed' Het slaan werd wat minder.

Tot 28 december 2025.

We hebben al langere tijd seks samen, waarin ik een veel lager libido heb dan hem, maar toch altijd maar meedoe omdat hij anders teleurgesteld gaat doen.

Hij vind squirten prachtig, ik heb dit 1/2 keer voor hem gedaan voor alles begon.

Hij wou het die avond weer is proberen (ik wist dat het niet ging lukken, ik kan dat niet op commando, en dit heb ik hem ook gezegd.)

Het lukte die avond ook niet, en hij heeft mij boos naar huis gebracht.

Ik dacht dat hij het zou laten vallen en het zou snappen, maar nee.

Hij zou het net zovaak proberen tot het ging lukken.

Die avond nadat hij het 2 keer had geprobeerd, zonder succes natuurlijk, werd hij blind van woede.

Hij ging mij straffen op meerdere manieren

Toen ik hem van mij af had gekregen en naar de keuken toe was gekropen heeft mij me pijn gedaan.

Uiteindelijk heb ik hem kalm weten te krijgen door een blokje om te gaan lopen.

We hebben het er uiteindelijk over gehad en zijn gewoon verder gegaan.

Ik kan het alleen niet van me af zetten.

Ik durf niet met hem alleen te zijn.

We keken altijd samen tiktok favorieten door, dat was ons ding, maar sinds een paar weken staan ze vol met half naakte vrouwen, eerst zei hij dat het voor ons samen was, omdat ik Bi ben.

Maar nu zit hij er schaamteloos naar te kijken en moet ik maar doen alsof ik het niet er vindt.

Ik heb hier al heel vaak wat van gezegd, maar hij gaat dan altijd heel teleurgesteld doen enzo en laat mij slecht voelen.

Als ik het uitmaak zie ik hem alsnog elke dag, ik zit bij hem in de klas en heb alle lessen met hem.

Wat moet ik doen?

Stukjes tekst zijn aangepast door De Kindertelefoon ivm regel 6

7 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 7, 2026

Sorry dat ik het zeg maar ga alstublieft bij hem weg jij verdiend beter 

Hij verdiend jou niet je hebt al eens een slecht relactie gehad en nu weer dus  en hij doet dit altijd zoals je zegt  maar dat hij in een klas zit is dan wel vervelend maar dan word hij gewoon een klasgenootje 

Maar onthoud een ding het is niet jou schuld .

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 7, 2026

Hey ! Wat een verschrikkelijk mannetje is dat zeg. Sorry dat ik het zo hard zeg maar dumpen,  en wat hij deed is ronduit strafbaar. Ik zou je dringend adviseren om de Kindertelefoon te bellen om een goed advies te krijgen. Het gaat nu om jou en dat jij geholpen wordt en die vent hoort, sorry, in de cel eigenlijk. Hij heeft alles gedaan bij jou wat niet mag. Jij bent niet schuldig aan iets en verdient veel beter dan deze ******".   Praat hier ook over met je ouders en je mentor.  Kies voor jezelf en ik hoop dat het beter voor je wordt. Neem alsjeblieft contact op :

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Veel sterkte!!! 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 7, 2026

Wat een klootzak.  Dat je bij hem in de klas zit is echt geen reden om bij hem te blijven. Niets is een reden om zo vernederd en pijn gedaan te worden.  Die types veranderen nooit, ze worden alleen maar kwaadaardiger. Trap hem je leven uit.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 8, 2026

Hoi, wat vreselijk zeg. Ik sluit me aan bij de anderen. Dit soort nare types gaat steeds verder als ze door hebben dat ze de controle krijgen. Heel slecht. Goed dat je aan de bel trekt, volg de adviezen en ontdoe je zo gauw mogelijk van die foute egoïst. Je verdient  een veel lievere en betere (en echte)  vriend ! Veel sterkte hoor! 

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 11, 2026

Omg wat heftig, Heel goed dat je dit hebt durven zeggen. Het is totaal niet goed wat hij heeft gedaan. Je moet er met je ouders of iemand die dichtbij je staat erover praten. Dat werkt het beste. Maak het uit met hem en leg hem uit waarom en dat hij dat niet bij andere meiden mag proberen! 

-xxx- 

hxuntedlove

Forum|alt.badge.img+1

Ik vind dat je het ook tegen je ouders en vrienden moet zeggen want dit kan echt niet ik sluit me aan bij de rest.

Maar als jij nog wel van hem houdt maar hij niet van jouw hoe je bent dan kan je toch nog even met hem praten 

Preitje
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 11, 2026

Wat erg! Je moet er echt met iemand over hebben, zoiets mag echt niet dat is mishandeling. Dat mag niet, je moet het eigenlijk gewoon uitmaken als hij je nog een keer zoiets doet! Hopelijk gaat het goed met je, je bent nooit alleen!