Vraag

Mijn ex

  • 11 May 2018
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Vorige week vrijdag is mijn relatie van 6 maanden uit gegaan, tot mijn grote verbazing was het dus vandaag precies een week terwijl de tijd voor mij veel sneller leek te gaan.

We hebben samen besloten om het uit te maken maar waren er volgensmij allebei wel kapot van.

Die vrijdag avond/nacht heb ik er niet door kunnen slapen en ik zat er op zaterdag ook heel erg mee. Ik ben er daarna wel ‘overheen’ gekomen wat ik zelf erg snel vond en nu komt het toch wel weer binnen. Ik heb met een aantal jongens gepraat online maar bij geen van hun had ik het gevoel dat ik bij mijn ex had. We hebben nog steeds contact en hij vroeg me al ergens mee naar toe als hij zijn rijbewijs heeft, en toen het uit ging hadden we ook afgesproken dat we elkaar gewoon nog zouden zien.

Maar om even naar mijn vraag te gaan, ik weet niet of dat ik hem wil of dat ik me gewoon alleen voel.. Ik weet niet of jullie iets kunnen halen uit wat ik hierboven heb geschreven. Ik heb zelf een beetje een gevoel dat ik niet met en niet zonder hem kan.

Het is uitgegaan omdat we eigenlijk meer ruzie maakte dan dat we lief voor elkaar waren. En ik zie nu ook in hoe dat is gebeurd want als mij iets niet aan staat dan word ik even onwijs chagrijnig en gooi ik alles eruit en daarna heb ik er spijt van. Ik weet niet of ik hier iets aan kan doen? Ik hoor graag van jullie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Besef even dat je relatie pas een week geleden is geëindigd. Het is niet gek dat jullie er beide kapot van zijn, ook al hebben jullie het samen besloten.

Het lijkt me sterk dat je na 2 dagen al eroverheen was. Je voelde je waarschijnlijk minder slecht, waardoor je dit dacht. Je bent er nog niet overheen, waardoor je hem mist en het voor je gevoel nu weer duidelijker merkbaar wordt. Je zult dit nog wel even houden, maar ik raadt je aan hem even op afstand te houden. Als je weer vrienden wilt zijn is het heel belangrijk dat jullie beide volledig over elkaar heen zijn.

Daarnaast geef je aan dat je al met andere jongens contact het gehad. Dit is best wel snel, maar dit zal waarschijnlijk een ontsnapping aan je slechte gevoel zijn. Ook lijk je verrast dat je bij deze jongens niet hetzelfde voelt als bij je ex-vriendje. Vindt je dat gek als je een relatie met iemand hebt gehad met alles erop en eraan? Je hebt deze jongens enkel online gesproken, dus het is gewoon niet te vergelijken. Je bent 'gewend' aan je ex, waardoor alles wat anders is niet goed voelt. Mede daarom moet je eerst je ex achter je laten voordat je in een andere relatie stort, of voordat je weer vrienden met je ex wilt worden.

Met je emotionele reacties kan ik je niet helpen. Dit is gewoon hoe jij bent en als je dit wilt veranderen moet je dit actief gaan veranderen. Dit is echter heel moeilijk als je dit moet veranderen als je emotioneel bent. Zoals je wel weet ben je dan niet de meest redelijke persoon en laat je je leiden door je emoties. Dus dit veranderen is bijna onmogelijk en daarom heb ik ook geen tips voor je. Dit betekent niet dat het hopeloos is, want misschien komen er wel andere reacties met goede tips.

Reageer