Skip to main content

Hallo lieve iedereen,
Ik heb nu een maand met een jongen die eigenlijk de meest toxic jongen ooit is.

Ik zal het even uitleggen. Ik zit dus op een nieuwe school en hij zit dus bij mij in de klas. Mijn beste vriendin is goeie vrienden met hem en hij voegde mij dus opeens toe op snap. Blijkbaar wou hij me dus gebruiken om iemand jaloers te maken en hij koos mij omdat ik nog niks wist van deze klas. We appten tot laat in de avond en we spraken met elkaar af. Ik wist dat hij verliefd op me was maar ik zag hem als een vriend. Toen hij me verkering vroeg durfde ik geen nee te zeggen want ik wou zijn hart niet breken en anders zou hij boos worden omdat hij dan zou denken dat ik hem gebruikt heb.

Hij word snel boos en wanneer er ruzie is moet ik het oplossen. Ik durf hem niet te vertellen hoe ik me eigenlijk over hem voel ook al raad iedereen me wel aan dat te doen. Hij is erg populair op school en ik weet dat als ik het uitmaak iedereen me gaat haten en het is me op dit moment allemaal even te veel dus dat kan ik echt niet gebruiken.

We gaan overmorgen afspreken bij mij thuis. Hij had dus via snap gezegd dat hij deze x een kusje wil en niet gewoon een kusje mr bekken. Ik heb dus nog nooit gezoend en om meteen te bekken vind ik wel heftig. Ik durf alleen geen nee te zeggen omdat hij daarvoor had gezegd dat “gwn een kusje” saai is.

Iedereen zegt dat ik beter verdien en dat ik het moet uitmaken, maar ik geniet heel erg van hem in mijn leven ook al is dat ergens heel raar omdat hij me soms heel depressief maakt wanneer hij droog is via tekst. Ik vind het gewoon fijn om iemand te hebben die ik alles kan vertellen ook al is hij niet de juiste persoon.

Ik wil het niet uitmaken ook al weet ik dat het het beste is…

Hé, ik begrijp dat je echt in een lastige situatie zit. Het klinkt alsof je je niet echt lekker voelt bij hoe hij zich gedraagt, en dat je eigenlijk niet gelukkig bent, maar ook niet durft te stoppen met het contact. Dat is super verwarrend en verdrietig.

Als je het gevoel hebt dat hij je niet goed behandelt en dat je het niet leuk vindt hoe hij boos wordt of je onder druk zet, is het misschien goed om er met iemand in je omgeving over te praten. Het klinkt ook alsof je eigenlijk niet wil zoenen of verder gaan, en dat is helemaal oké! Je mag altijd "nee" zeggen, ook al zegt hij dat het "saai" is. Jij bepaalt wat goed voelt voor jou, niet hij.

Het is ook heel normaal dat je niet meteen wilt breken, zeker als je van hem houdt op een bepaalde manier, maar het lijkt erop dat hij jou niet de liefde en respect geeft die je verdient. Je verdient iemand die je gelukkig maakt en die je niet onder druk zet of boos maakt.

Het is echt goed om naar je eigen gevoelens te luisteren, en misschien kun je er eens rustig over nadenken. Als je niet gelukkig bent, is het helemaal oké om het uit te maken, ook al lijkt het moeilijk. Jij moet het beste voor jezelf kiezen. Denk goed na, en als je het moeilijk vindt, praat dan met iemand die je vertrouwt.

Hai,

wat een verhaal zeg, je moet echt doen wat goed voor jou voelt. En niet wat andere ervan gaan vinden of misschien niet eens wat van vinden. Vaak ben je te bang voor dingen die gaan gebeuren die misschien maar voor heel eventjes zijn als het al gebeurd. Je geeft zelf al aan dat hij je begon te appen om je vriendin “jaloers” te maken. Dat is in mijn ogen geen echte (goede)  start van een “relatie”. Zover de informatie die je hier geeft kan ik niet begrijpen waarom je hem gebruikt kan hebben. Ik krijg meer de indruk dat hij jou gebruikt. Je moet uitgaan van het gevoel dat je zelf hebt, maar ik zal adviseren er een streep achter te zetten en verder te gaan met je leven. 

succes met je keuze en het komt wel goed!

hee ik heb dit elf ook meegemaakt met me 1e vriendje hij wilde meer en ik niet ik was tien die tijd 14

ik heb toen met hem er over gehad dat ik het spannend vond en het nu nog niet wilde en hij begreep mij en is toen rustigaan gaan doen.

na een tijdje bleef hij er over zeuren en heb het toen uitgemaakt omdat ik ook aan mezelf merkte dat het me onzeker maakt

mijn advies voor jou is om een x te gaan afspreken en het hem gewoon eerlijk te vertellen over hoe jij je voelt en als die er dan geen begrip voor heeft kan je je het beste het uitmaken

xx c

Reageer