mijn beste vriendin laat mij vallen

  • 26 July 2019
  • 6 reacties
  • 255 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy

Ik ben/was al 2 jaar bevriend met mijn beste vriendin (ik noem dr even Eva). We waren heel close in het eerste jaar dat we elkaar kende en we spraken echt wekelijks af. Begin/midden dit jaar is dit een stuk minder geworden. Ze heeft twee nieuwe vriendinnen gemaakt (ik noem hun even Sophie en Noa en ik vond het in eerste instantie helemaal niet erg dat ze nieuwe vrienden maakte). Alleen merkte ik dat ze mij beetje bij beetje mij liet vallen. Ze zei ook tegen mij; sorry als ik je een beetje laat vallen maar Sophie heeft mij nodig omdat ze ruzie heeft Met een paar meisjes uit onze klas. Dit begreep ik ook volkomen maar toen de ruzie over was liet ze mij alleen nog maar harder vallen. Ik merk gewoon dat zij mij ontloopt en dat ik altijd contact moet zoeken met haar. Tijdens de les kijkt ze niet eens om naar mij en is ze alleen maar bezig met Sophie en Noa. Ik was ondertussen ook bezig met nieuwe vrienden maken maar dat zijn dat soort ‘klasgenoot vrienden’. Ik vind het gewoon kapot irritant om elke dag weer het derde wiel te zijn. Laatst had ze ook ruzie Met Noa en Sophie en toen kwam ze wel steeds naar mij toe. Inmiddels is dat weer over en liegt ze volgensmij tegen mij. We hadden afgesproken om te logeren en ze appte mij last minute; ‘sorry Ik kan niet, want mn broertje en vader zijn niet thuis dus ik moet mijn hond uitlaten En het kan niet hier want mijn moeder is heel druk met haar opleiding’. Ik bedoel als je tegen mij gaat liegen kom dan Met een goede smoes!! Tijdens Muziekles had ik ook zo Een ongemakkelijk moment, ik was de vorige les ziek waar ze de groepjes Met elkaar maakte dus ik moet bij een groepje samenvoegen. Ik vroeg dus aan Eva; hey kan ik bij jouw groepje? Ze zei gewoon; nee sorry ons groepje dit vol... dit klinkt echt alsof ik heel erg overdrijf maar op het moment zelf was dit echt heel ongemakkelijk.. mijn docent moest mij toen in hun groepje zetten tegen hun zin. Ik voelde mij echt zo afgewezen, ik kon wel dood de grond zakken!! Ik heb geprobeerd om iets leuks Met zijn tweeen te boeken om weer Met ons tweeen iets leuks te doen dus had ik voorgesteld om naar een concert te gaan en toen vroeg ze gelijk Noa en Sophie er bij. Ik vind het gewoon irritant om elke dag hun zo close te zien terwijl ze mij gewoon negeert. Ik heb ook niet de ballen om dit in haar gezicht te vertellen. Ik heb nog nooit iemand geconfronteerd met mijn gedachtes/gevoelens. Het is ook zo random om nu opeens aan haar te vertellen midden in de zomervakantie. Ik zat er gewoon een tijdje mee en ik wou het even ergens kwijt. Ik weet echt niet wat ik met deze gevoelens moet doen...

tips/advies is altijd welkom
xxx

6 reacties

Hey
Allereerst wat vervelend dat je je zo voelt, Ik heb het zelfde meegemaakt maar ik heb de knop omgezet en realiseerde dat ik niet meer een derde wiel wou zijn, Ik ging andere vrienden zoeken en zit nu in een heel leuk vrienden groepje! Het is niet echt netjes van haar om ongevraagd haar 2 vriendinnen mee te vragen naar het concert, Misschien kan je haar vertellen dat je eigenlijk gezellig met ze 2en wou zonder haar 2 vriendinnen misschien kan je dan ook gelijk vertellen hoe je je voelt, Succes 🙂
Hey
Allereerst wat vervelend dat je je zo voelt, Ik heb het zelfde meegemaakt maar ik heb de knop omgezet en realiseerde dat ik niet meer een derde wiel wou zijn, Ik ging andere vrienden zoeken en zit nu in een heel leuk vrienden groepje! Het is niet echt netjes van haar om ongevraagd haar 2 vriendinnen mee te vragen naar het concert, Misschien kan je haar vertellen dat je eigenlijk gezellig met ze 2en wou zonder haar 2 vriendinnen misschien kan je dan ook gelijk vertellen hoe je je voelt, Succes :)

Dus zal ik het hier bij laten of zal ik dr op aanspreken? Haha
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Ik zou haar wel aanspreken als het je echt dwars zit, Maar geniet natuurlijk ook van je vakantie haha
Hey,

Ik heb dit ook gehad met een oude vriendin. Ik was echt close met haar voor een aantal maanden en toen kwam ze met de smoes dat haar moeder me raar vond en daarom ging ze me negeren. Toen mijn oma op sterven lag en ik in de klas moest huilen heeft ze niet eens naar me omgekeken. Na een week vroeg ik aan haar wat er aan de hand was en kwam ze dus met die smoes aan zetten en zei ze dat ik een commentator was. Toen mijn vriendinnen dit hoorden hebben we haar uit onze vriendinnengroep ''gezet'' en kreeg ze ruzie met een aantal meiden van onze groep. Dit had me echt geraakt en ik voelde me een soort van gebruikt omdat toen haar telefoon was afgepakt voor een maand ze de hele tijd mijn telefoon gebruikte en toen ze die weer terug had was ik niks meer voor haar.

Na een hoop gedoe heb ik met haar en nog een vriendin erbij gepraat en hebben we het afgesloten. Ik had nog steeds echt diepe haat voor haar en ik kan me niet voorstellen hoe erg en pijnlijk het is voor jou omdat je haar al 2 jaar als beste vriendin hebt maar toen kreeg ik het advies om me niet te verlagen naar haar niveau, de eer aan mezelf te houden en haar, mijn haat en boosheid geen aandacht meer te geven omdat het alleen vreet aan je energie
Want ik kon echt slecht roddelen en negatief over haar praten. Ik heb het advies opgevolgd en er een verdomt goed gevoel en trots aan over gehouden.

Dit soort mensen blijven je bezig houden en laten je met heel veel stress en vragen zitten. Je moet gewoon heel duidelijk aangeven waar voor jou de grens ligt en dat ze die is overschreden. Je zal echt opgelucht zijn als je van haar af bent want zo te lezen geeft ze je alleen maar slechte energie en dat haalt je naar beneden.
Zij is je vriendschap dan niet waard en het is haar verlies. Het zal je mensenkennis geven en helpen met wie je wel en niet kan vertrouwen en hoe mensen kunnen zijn. Probeer ook zeker niet weer vrienden te zijn want dan zal ze je keer op keer laten vallen. Dit soort personen verdienen geen tweede kans. En wat helpt is om te weten dat jij niet de gene bent die verkeerd zit en je hoger staat dan zij. ACCEPTEER EN INCASSEER
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, laat maar weten of je nog vragen hebt.

xxx
Ja ik ken het totaal..me vriendin en ik kennen elkaar al 2jaar maar sinds de zomervakantie laat ze niks meer horen van haar...en eerst wou ze nog super veel afspreken enzo..mr toen ik vroeg of ze nog wou afspreken zei ze da ze nii meer wou..en ik vroeg dan van waarom nii meer..?ze zei gwn van ja nee gwn ..gaan veel bij familie enzo...en k vroeg dan of k iets mis had gedaan of gezecht..mr ze zei da dr niks was enzo...en ze antwoorde altijd zo kort enzo op me berichtjes..vroeger konden we echt zo tot 1-2u Savonds chatten met elkaar enzo..mr nu is het al een uitzondering als haar nog ooit zal horen in de vakantie..en eerst in het begin zat ik daar echt mee enzo...en ik dacht altijd dat het aan mij lag enzo..maar heb het uiteindelijk opgegeven en heb nieuwe vriendinnen gemaakt. Ik ben echt blij da k die stap heb durven te zetten!
Als zij jou geen aandacht meer geeft moet je da ook nii meer doen..hoe jammer het ook is...maar je zul je veel beter voelen! Geloof me! Ga door,je kan het! Blijf niet treuren..dat verdiend ze niet! Laat zien dat je haar nii nodig hebt om blij te zijn enzo!!

ik hoop dat je dr iets mee bent!
liefs X
DeAnoniemMe
Reputatie 2
Badge +1
Wat een stom wijf jou vriendin dat is een slechte vriendin! Die alleen komt wanneer ze jou nodig heeft. Dat is geen echte vriendin. Maar ik denk dat je wel heel veel om haar geeft om toch nog vriendinnen met haar te willen zijn dus ik zou haar gewoon aanspreken op haar gedrag. En als je naar dat festival wilt gaan alleen met haar en ook alleen met haar wilt gaan dan moeten jullie ook met elkaar gaan. En ik denk dat het goed is als je tegen haar zegt van hey luister wat jij doet vind ik niet tof! Wij waren altijd beste vrienden en je laat me opeens keihard vallen ben ik nog wel je beste vriendin? En wil je wel met mij naar het festival? En tegen haar te zeggen dat je alleen met haar maar het festival wil niet met Noa en Sophie.

En ik weet best hoe vervelend het is want ik had ook een beste vriendin waar ik al 10 jaar vriendinnen mee was. En opeens liet ze mij vallen voor een meisje die ze eerst niet eens mocht. En laat ze mij ook een beetje aan de kant. Maar ik pik dat niet want ik ben gene tweede keus. Maar het is alsnog mijn beste vriendin en ik zou altijd voor haar klaar staan.

ik hoop dat je hier iets aan had! Xx Lena

Reageer